نجات کودکان از کنج افسردگی
بررسی‌ ها نشان می‌دهد افسردگی کودکان در همه‌گیری کووید 19 به‌دلیل دور شدن از روابط اجتماعی شدت گرفته‌ است

نجات کودکان از کنج افسردگی

شاید وقتی کسل هستیم، حوصله انجام دادن کاری را نداشته باشیم، اما راهکار‌های زیادی وجود دارد که می‌توان از این بی‌ حوصلگی نجات پیدا کرد.
کد خبر: ۱۳۱۴۲۷۹

به گزارش جام جم آنلاین، این یک حقیقت است که بی‌ حوصلگی واقعا می‌تواند خسته کننده باشد و زندگی را تحت تاثیر خود قرار دهد اما روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید این بی حوصلگی را به یک زمان خوب تبدیل کنید و تمام کاری که باید انجام دهید این است که چیز‌هایی را برای مشغول کردن خود پیدا کنید چرا که با این کار، به زودی خواهید فهمید که دیگر بی‌حوصله نیستید.

آشپزی کردن

زیبایی پخت و پز این است که این عمل به شما کمک می‌کند زمان را بگذرانید و بتوانید در پایان آن، خوراکی خوشمزه‌ای بخورید بنابراین، برای انجام این کار یا می توانید کتاب آشپزی خود را باز کنید و یا به صورت آنلاین به دنبال دستورالعمل‌های خارق‌العاده ای باشید و یکی از آن‌ها را امتحان کنید.

رسیدن به خود

انواع مختلفی از آرایش را امتحان کنید تا ببینید که چگونه به نظر می‌رسند. لباس‌های خود را امتحان کنید و لباس‌هایی که می‌توانید برای چند روز آینده بپوشید را جمع کنید.

جواهرات را با لباس و لوازم آرایش خود سِت کرده و علاوه بر آن ها، برای تغییر روحیه تان، وسایل زینتی را هم انتخاب کنید.

فیلم دیدن

می‌توانید به صورت اینترنتی، یک فیلم پیدا کنید و فیلم‌های تلویزیونی موجود را ببینید و یا یک فیلم بخرید و حتی می‌توانید به سالن سینمای محله خود بروید و این بار شاید به تماشای فیلم خاص و یا مستندی بنشینید که به طور معمول، آن را تماشا نمی‌ کردید.

تمرین کردن

وقتی کار خوبی برای انجام دادن ندارید، این زمان مناسب برای کار بر روی مهارت‌هایی است که در حال تکمیل آن هستید. پس، اگر فوتبال بازی می‌کنید، یک توپ را به حیاط خانه یا پارک اطراف منزلتان ببرید و دریبل زدن یا تیراندازی را تمرین کنید و یا اگر پیانو می‌نوازید، می‌توانید بنشینید و چند قطعه ای بنوازید که این قطعه می‌تواند قطعه یا آهنگ مورد علاقه شما باشد.

تمیز کردن اتاق

اطمینان حاصل کنید که همه چیز زیبا و مرتب به نظر می‌رسد، زیرا داشتن یک اتاق تمیز به شما کمک می‌کند که نه تنها یک فرد کامل و مرتبی باشید بلکه از بی‌حوصلگی در آیید و کار‌های دیگری را انجام دهید.

به تمیز کردن مکان‌هایی بپردازید که به طور معمول تمیز نمی‌کنید که این تمیز کردن می تواند از زیر شیروانی تا گاراژ خود باشد و به وسایلتان نگاه کنید و ببینید چه چیز‌هایی را می‌توانید دور بیندازید یا تمیز کنید. زیرا ممکن است هنگام تمیز کردن چیزی که گم کرده‌اید را پیدا کنید.

انجام دادن یک کار در خانه

هنگامی که کمی وقت دارید، می‌توانید یکی از آن پروژه‌های خانگی که به تعویق انداخته‌اید را انجام دهید.

اگر در هنگام کار، موسیقی گوش کنید، این کار سرگرم‌کننده خواهد بود و به شما این امکان را می‌دهد که کاری را به پایان برسانید و این کار‌ها می‌توانند رنگ کردن خانه، تغییر دکوراسیون و یا حتی تعمیر کردن وسیله‌ای باشند.

با این حال، روش‌هایی هم وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها به بهترین شکل ممکن، بی‌حوصلگی را کنار بگذارید.

ساختن یک ویدیو

به یکی از دوستان خود زنگ یا پیامک بزنید و از او بخواهید تا به شما در درست کردن یک ویدیو کمک کند و این دوست می‌تواند یا کسی باشد که همیشه با او صحبت می‌کنید و یا حتی به ندرت و گاهی به او زنگ می‌زنید و با او ارتباط کمی دارید.

ایده‌هایتان را درباره ویدیو به زبان بیاورید و به آن فرد توضیح دهید که می‌خواهید یک ویدیو بسازید که هنگام بی‌حوصلگی چه کار‌هایی باید انجام دهید.

لیست ۱۰ تا ۵۰ کاری که باید انجام دهید را بنویسید و توجه کنید که تعداد کار‌های لیست به این بستگی دارد که چه کار‌هایی می‌خواهید انجام دهید.

دوربین را تنظیم کنید و اصلا به این توجه نکنید که در حال استفاده از چه دوربینی هستید، چون این کار از طریق دوربین گوشی هم قابل انجام دادن است.

ویدیو را ضبط کنید و حتی می توانید برای این کار از دو دوستتان استفاده کنید به صورتی که از نفر اول بخواهید فعالیت را توضیح دهد و از دوست دوم بخواهید آن فعالیت را انجام دهد.

قسمت های مختلف ویدیو را با استفاده از یک برنامه ادیت کنار هم قرار دهید و بعد از آن به ویرایش کردن ویدیو بپردازید و در انتها، اگر از ویدیو راضی نبودید، بخش‌هایی که نمی خواهید را دوباره فیلمبرداری کنید و اگر هم راضی بودید، نتیجه را روی شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، توئیتر و حتی یوتیوب بارگذاری کنید.

شما می‌توانید در آینده و زمانی که حوصله‌تان سر رفت، این ویدیو را نگاه کنید.

سرگرم کردن خودتان در هنگام مسافرت

یکی از بهترین بخش‌های مسافرت، بودن در جایی است که افراد زیادی برای تماشا کردن در آن مکان حضور دارند تا هر زمانی که خسته شدید، یک نگاهی به اطراف بیندازید، مرم را تماشا کنید و یک داستان در رابطه با آن‌ها بسازید.

شاید کار خوبی نباشد اما اگر در موقعیتی قرار گرفتید که ناخواسته به صحبت های دیگران گوش کردید، با شنیده‌هایتان یک داستان کوتاه و یا حتی شعر بنویسید و اگر شخص دیگری هم همراه شماست، می‌توانید این کار را به یک بازی تبدیل کنید تا ببینید کدامیک از شما عجیب‌ترین مکالمه را در فرودگاه، ایستگاه قطار یا ... می‌شنود.

یک شخصیت جدید از خودتان بسازید و سعی کنید کاری کنید که مردم شما را با آن شخصیت بشناسند و حتی برای مدت زمان کوتاهی هم که شده در نقش خود باقی بمانید.

بازی درست کنید، چون گاهی اوقات بازی کردن تنها راهی است که می توانید خودتان را سرگرم نگه دارید و این بازی‌ها با توجه به جایی که هستید، می‌توانند متفاوت باشند و حتی برای نحوه امتیازدهی هم می‌توانید تصمیم‌گیری کنید تا آن بازی با هدف پیش برود.

به دوستانتان زنگ یا پیامک بزنید و درباره سفر خود با آن ها صحبت کنید و حتی برای دیدن جایی که قصد دارید بروید، از آن‌ها ایده بگیرید و حتی می تواند از آن ها دعوت کنید که شما را همراهی کنند. به این ترتیب، یک نفر در کنار شماست که می توانید زمان را با او بگذرانید.

سرگرم کردن خودتان خارج از خانه

ورزش کنید، چون یکی از بهترین راه‌ها برای رفع کسلی، ورزش کردن است که نه تنها باعث به جریان افتادن اندورفین خون می‌شود بلکه موجب بهتر شدن حالتان و شاد شدن شما نیز خواهد شد. بنابراین، توصیه می‌شود که بدوید، دوچرخه‌سواری کنید و خارج از خانه، یوگا و ورزش‌های دیگر را انجام دهید.

خودرو یا دوچرخه خود را بیرون ببرید و یا سوار اتوبوس شوید و یک ماجراجویی حسابی در شهر خود داشته باشید و با رفتن به نقاطی از شهر که تا به حال به آن جا نرفته اید، مکان هایی که ندیده‌اید را کشف کنید.

اگر خانه خودتان را مرتب کردید و متوجه شدید که برخی وسایل داخل خانه اضافه است، بهتر است برخی از آن‌ها را به بخش حمایت از خانواده‌های بی‌سرپرست اهدا کنید.

از دوستان یا اعضای خانواده خود بپرسید که آیا در انجام دادن کاری به کمک نیاز دارند یا خیر؟ که در صورت نیاز داشتن به کمک، به آن‌ها یاری برسانید تا کار‌ها خیلی سریع‌تر انجام شوند و مهم نیست این کار تمیز کردن منزل، شستن ماشین یا هر کار دیگری باشد.

سرگرم کردن خودتان در کلاس یا محل کار

طراحی کنید، زیرا طراحی کردن یک راه عالی برای مشغول نگه داشتن ذهنتان است.

به یک پروژه خلاقانه فکر و آن را طراحی کنید، چون این کار باعث به چالش کشیدن خودتان در محل کار یا کلاس درس می شود و در حقیقت، با این کار به اندازه کافی به چالش کشیده می شوید. بنابراین، این چالش را به رئیس یا معلم خود ارائه دهید.

مرتب کردن و نظم بخشیدن به همه چیز

وقتی زمان اضافه دارید، می‌توانید به همه چیز و کارهای خود نظم دهید. چرا که گاهی اوقات، این کار می‌تواند باعث افزایش بهره‌وری شما شود. پس، مطمئن شوید که همه کارها انجام شده است و همه چیز در محل مورد نظر خود قرار گرفته‌اند و در مواقع نیاز، به راحتی پیدا می‌شوند.

رایانه خود را به طور کامل تمیز کرده و مانیتور، کیس، صفحه‌کلید و همه قطعات آن را با دقت پاک کنید چراکه با این کار هم باعث تمیز شدن محل کار خود می شوید و هم حوصله و توان اولیه خود را بدست می آورید.

اگر در محل کار خود، زمان اضافه دارید که می‌خواهید از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید، انجام مدیتیشن می‌تواند بهترین گزینه باشد چراکه با این کار می توانید ذهنتان را آرام کنید و روی کاری که می‌خواهید انجام دهید، متمرکزتر شوید.

یک روزنامه، مجله و یا کتاب مطالعه کنید، چون این کار علاوه بر اینکه کمک می‌کند وقت شما بگذرد باعث می شود ذهن شما سرگرم مسئله‌ای شود چراکه داشتن زمان آزاد می‌تواند باعث شود تا کار‌های جدیدی را امتحان کنید.

یک کار جدید یاد بگیرید، زیرا داشتن زمان خالی می‌تواند برای یاد گرفتن کار‌های جدید جذاب باشد و شما می‌توانید از این زمان برای یاد گرفتن شعبده‌بازی و کار‌های خارق‌العاده دیگر استفاده کنید.

در اینترنت بگردید و یا با همکاران و همکلاسی‌هایتان صحبت کنید، چون گشتن در اینترنت و صحبت کردن در مورد یک موضوع خاص می‌تواند باعث شود تا همه کار‌هایی که پیش از این اشاره شد را به طور یکجا ببینید و برای انجام دادن همه آن‌ها ایده‌ای به دست آورید.

سرگرمی همراه با دوستان

اگر حوصله‌تان سر رفته است، همراه با دوستان خود یک موسیقی گوش کنید، چون ممکن است یکی از موسیقی‌های مورد علاقه شما با موسیقی که دوستانتان به آن علاقه دارند، یکی باشد و این موضوع باعث شود تا هر دوی شما انرژی بگیرید.

سعی کنید وقتی کسل هستید، همراه با دوستانتان یک غذا درست کنید و بخورید، چون خوردن در زمانی که حوصله‌تان سر رفته است، عادت بدی نیست و اگر هم ورزش می‌کنید، می‌توانید با خوردن غذای مناسب به فکر بدنتان باشید.

علاوه بر این کارها، انجام دادن بعضی بازی‌ها مانند جرأت و حقیقت هم می‌تواند در هنگام کسل بودن به شما کمک کند تا آن حوصله لازم برای انجام دادن کاری را به دست آورید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها