آیا دچار احساس سنگینی بیش از حد در معده تان شده اید؟

سرطانی که نشانه اش نفخ معده است

نفخ معده و باد بیش از حد شکم به دلایل مختلف ایجاد می شود و شما را آزار می دهد ، دلایلی غیرطبیعی و دور از ذهن شما می توانند در این مشکل دخیل باشند.
کد خبر: ۱۳۱۴۰۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، آیا شما تاکنون دچار احساس سنگینی بیش از حد در معده تان شده اید؟ آیا شما احساس کرده اید که معده تان پر از گاز است؟ اگر جوابتان بله می باشد، می توانید سوال های ما را به راحتی احساس کنید.

سنگینی دائم و ثابت در شکم، درد معده، سوءهاضمه، یبوست یا اسهال تمام عواملی هستند که بر خلاف فکر افراد، نفخ معده را از خوردن غذاهای اسیدی یا نوشیدنی گازدار ها می دانند، بلکه خوردن سریع غذاها، افزایش وزن، عدم تحمل لاکتوز و... نیز از عوامل اصلی نفخ معده می باشند.

نفخ شکم ممکن است در افراد در هر سن و سالی که هستند تأثیر بگذارد و ممکن است باعث عوارض جدی مانند عفونت های روده و... گردد.

به منظور جلوگیری از نفخ معده بهتر است یک رژیم غذایی سالم و ورزش روزانه در زمان معین در اختیار بگیرید.

1. استفاده از نی :

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که با استفاده از نی مایعات را می نوشید، باید بدانید که خطر ابتلاء شما به نفخ معده بیشتر از افراد دیگر هست، چون همراه میل نوشیدنی تان هوا نیز همراه با نوشیدنی وارد بدن میشود.

2. نوشیدنی های گازدار :

اگر شما به مصرف نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه ها علاقه شدیدی دارید، قابل توجه است که بدانید شما هم در معرض ابتلا به نفخ معده می باشید و با خوردن این نوشیدنی ها به افزایش تولید گاز معده کمک کرده اید.

3. IBS (سندرم روده تحریک پذیر) :

اگر شما از این بیماری رنج می برید حائز اهمیت می باشد که بدانید نفخ معده می تواند نشانه اختلال در روده هایتان گردد.

4. قرص های ضد بارداری :

مصرف خوراکی قرص های ضد بارداری در زنان می تواند باعث نفخ گردد و همزمان با اینکه مسئولیت هورمون های خاصی در بدن آنها و به ایجاد و تولید نفخ تغییر می کند.

5. PMS ( سندرم پیش از قاعدگی در زنان) :

خانم ها نفخ معده را چند روز پیش از شروع عادت ماهیانه شان تجربه می کنند.

6. تنبلی :

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که از ورزش متنفر هستند و یا به عبارت دیگر هیچ تحرک آنچنانی ندارید، ممکن است مقدار زیادی گاز در بدن و یا معده تان انباشته شود که نهایتا می تواند منجر به نفخ گردد.

7. سرطان روده بزرگ :

یکی از نشانه های خطرناک بیماری سرطان روده بزرگ، نفخ است. اگر شما نفخ های طولانی با درد بیش از معده دارید، زمان این است که فوراً به پزشک مراجعه کنید و از خطرات احتمالی پیشگیری کنید.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها