در روزهایی که کووید ۱۹ و بیماران مبتلا در کانون تمام توجهات قرار دارند، افراد دیگری که درخطرند، بیمارانی هستند که به علل دیگر مجبور می‌شوند به مراکز درمانی مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۳۱۲۲۷۷

درست است که همچنان بیشتر مراجعان به اورژانس‌ها و درمانگاه‌ها را مبتلایان به کووید ۱۹ تشکیل می‌دهند، ولی نباید از یاد برد که بیماری‌های مزمن قلبی، ریوی و دیابت و مانند اینها کماکان در جامعه وجود دارد و با توجه به این‌که نگرانی از ابتلا به کرونا باعث شده کمتر پیگیر امور درمانی خود باشند، بیماری‌های زمینه‌ای آنها از کنترل خارج‌شده و هرروز بیش‌ازپیش با عوارض آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

به همین دلیل بیمارستان‌ها با بیماران بدحال‌تری روبه‌رو هستند و همچنین با توجه به اشغال تخت‌ها از سوی بیماران مبتلابه کووید ۱۹، جایی برای خدمات‌رسانی به این بیماران ندارند.

باید توجه داشت این بیماران در صورت ابتلا به کووید ۱۹ با بیماری سخت‌تر و کشنده‌تری روبه‌رو خواهند بود بنابراین بهترین توصیه به این بیماران، رعایت بسیار سختگیرانه دستورالعمل‌ها برای کاهش ابتلا به کووید ۱۹ و همچنین مراجعه مرتب به پزشک مربوط برای کنترل بهینه بیماری زمینه‌ای است تا کمتر نیازمند بستری در بیمارستان‌ها باشند.

دکتر علیرضا فاطمی - متخصص بیماری های عفونی / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها