jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۳۱۲۱۱۰   ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰  |  ۱۴:۱۸

وزارت راه و شهرسازی مراحل انجام خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور را تشریح کرد.

به گزارش جام جم آنلاین، وزارت راه و شهرسازی با انتشار ویدیویی مراحل انجام خوداظهاری در سامانه ملی املاک و اسکان کشور را تشریح کرد.

بر اساس این ویدیو، افراد برای ثبت واحد مسکونی و املاک تحت مالکیت باید به سامانه «ملی املاک و اسکان کشور» مراجعه کنند.

در مرحله اول پس از وارد کردن اطلاعات هویتی خود باید اطلاعات اعضای خانوار اقامتگاه اصلی را ثبت کنند. فقط سرپرستان خانوار مجاز به ثبت اقامتگاه اصلی و فرعی هستند.

دانشجویان، دانش‌آموزان، طلبه‌ها، شاغلان و اشخاص دارای بیماری خاص، در صورتی که در محلی جدا از خانوار خود زندگی می‌کنند، باید از طریق انتخاب گزینه سایر اقامتگاه‌ها، محل اقامت خود را ثبت کنند. اگر محل فعالیت شغلی‌تان در منزل مسکونی است باید با انتخاب گزینه سایر اقامتگاه‌ها محل فعالیت شغل را ثبت کنند.

بر اساس ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌ های مستقیم مصوب آذرماه ۹۹ کلیه سرپرستان خانوارها اعم از شهری و روستایی مالک و مستاجر و تمام مالکین واحدهای مسکونی مکلف هستند اطلاعات محل سکونت و املاک تحت مالکیت خود را ظرف ۲ ماه (از ۱۹ فروردین تا ۱۹ خرداد ۱۴۰۰) در سامانه املاک و اسکان کشور ثبت کنند.

هر واحد مسکونی واقع در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت درصورتی که بیش از ۱۲۰ روز مالک یا ساکن نداشته باشد به عنوان مسکن خالی ثبت شده و به ازای هر ماه مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شود.

همچنین پس از پایان زمان خوداظهاری دستگاه‌ها مکلف هستند خدمات خود از قبل افتتاح حساب بانکی، صدور دسته چک، خدمات حمایتی، یارانه‌ای و کمک معیشتی، تعویض پلاک خودرو، فروش انشعاب (آب، برق، تلفن و گاز)، ارسال اسناد و مدارک (گواهینامه، گذرنامه، مدارک خودرو، اخطاریه، ابلاغیه)، ثبت نام در مدارس محل اقامت و امثال آن را صرفا با اخذ کد ملی، کدپستی، شرح نشانی یکتای درج شده اقامتگاه اصلی در سامانه املاک و اسکان کشور ارائه کنند.

منبع: ایرنا

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
پایان احتکار مسکن؟

پایان احتکار مسکن؟

نخستین مصوبه مجلس یازدهم که به‌طور مستقیم به مطالبات مردم اختصاص داشت، مربوط به مالیات بر خانه‌ های خالی (احتکار مسکن) و اصلاح قانون مالیات‌ ها در این زمینه بود.

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

گفتگو

بیشتر
تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

گفت‌وگو با مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس درباره سرنوشت مسکن مهر و طرح اقدام ملی مسکن

تکمیل مسکن مهر؛ 4 ماه بعد

پیشنهاد سردبیر بیشتر