روند افزایشی بستری ها وفوتی های کرونا در لرستان ادامه دارد

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تعداد بستری‌ها و فوت ناشی از ویروس کرونا در این استان از ابتدای فروردین امسال روند افزایشی داشته است.
کد خبر: ۱۳۱۰۷۶۲

‍ به گزارش جام جم آنلاین لرستان؛ علی فرهادی افزود : طبق بررسی جداول نموداری مقایسه ای درصد ابتلا ، تعداد بستری ها و آمار فوتی ها در استان از ابتدای فروردین ماه تا کنون ، یک روند رو به رشد را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: این در حالی است که خوشبختانه هنوز از نظر آمار فوتی ها به آمارهای آبان ماه سال گذشته نرسیده ایم  که د لیل آن افزایش تعداد نمونه گیری ها ، شناسایی مبتلایان و اقدامات سریع درمانی است.

فرهادی بیان کرد: برای تشخیص سریع بیماران از ابتدای فروردین ماه تا کنون  از ۸۸۸ نمونه در روز به ۲ هزارو ۵۵۷ نمونه تست گیری رسیده ایم و با آمادگی کامل تر و کسب تجربه بیشتر به ارائه خدمات سلامت می پردازیم.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال متاسفانه آمار فوتی ها از ۲ مورد به ۹ مورد فوتی در روز رسیده است.

وی افزود: ولی طبق محاسبات ، درصد کشندگی در فروردین ماه ۱۴۰۰ هنوز پایین تر از درصد کشندگی آبان ماه سال گذشته است و نگرانی ما به خاطر افزایش آمار بستری ها نسبت به تعداد ترخیصی هاست و میانگین بستری هایمان در بخش های کرونایی به پنج روز رسیده است.
 
فرهادی در بخش دیگری از صحبت هایش به افزایش تعداد تخت های بستری اشاره کرد و ادامه داد: تعداد تخت های بستری بخش های کرونا  از ۱۷۳ تخت در ابتدای فروردین ماه هم اکنون به یک هزار و ۱۳۸تخت رسیده و تخت های ویژه از ۵۱ تخت به ۱۱۴ تخت ویژه افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: تعداد مراجعات مردمی به مراکز ۱۶ ساعته هم اکنون بالا است و این کار تا حدودی نگران کننده است زیرا  ممکن است تعداد مبتلایان را افزایش دهد.

فرهادی اظهار کرد:  خوشبختانه از نظر تهیه دارو و دستگاه های اکسیژن ساز مشکلی وجود ندارد.
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: با راه اندازی درمانگاه های سرپایی در بیمارستان ها ، همکاران ما مشغول ارائه خدمات مطلوب تر به مردم شریف استان لرستان  هستند.

وی ادامه داد:  داروخانه های بخش خصوصی نیز به عنوان داروخانه های منتخب برای توزیع داروهای کرونایی انتخاب شده اند تا حجم مراجعات مردمی کاهش یابد و دسترسی به دارو راحت تر صورت گیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها