مدیران برگزیده شرکت «داده رایانش ابری پردیس» سامانه «یک‌کلاس» را با قابلیت ارائه طیف وسیعی از خدمات به‌عنوان استارت‌آپی در دل این مجموعه راه‌اندازی کرده‌اند

کلاس جامع آنلاین در بستر ابری یک‌کلاس

شرکت «تسهیلگری بین‎المللی سلامت آترینا» با ایجاد شبکه یکپارچه‌ای از مراکز درمانی و با همکاری پزشکان متخصص، انواع خدمات درمانی را به گردشگران سلامت خارجی و ایرانی ارائه می‌کند

گردشگری سلامت با آترینا

گردشگری صنعت بزرگی است و تا قبل از همه‎گیری ویروس کرونا، پیش‎بینی می‎شد در آینده‎ای نزدیک، گردشگری از نظر حجم تبادلات مالی شاغلان و فعالان آن در رتبه اول صنایع جهان قرار بگیرد.
کد خبر: ۱۳۱۰۶۸۸

شما به دلایل مختلفی ممکن است سفر کنید و از همین‌جاست که دسته‌بندی‌های انواع سفرها مانند سفرهای زیارتی، فرهنگی، طبیعت‌ گردی، روستاگردی، زمین‌ گردی (ژئوتوریسم)، نجومی (استروتوریسم) و ... شکل می‌گیرد.

گردشگری سلامت با آترینا

سفر ممکن است با انگیزه کاری یا حتی دریافت خدمات درمانی و سلامت نیز انجام شود. از میان حوزه‎های مختلف گردشگری که اشاره شد، گردشگری سلامت نسبت به سایر حوزه‎های گردشگری، به‎دلیل ضرورت هدف سفر شاید بتوان گفت آسیب کمتری در دوران عالم‎گیری بیماری کووید ۱۹ دیده است و ازآنجا که کسب‎وکارهای مختلف و بیشتری را نیز درگیر می‎کند، ظرفیت بالایی برای توسعه دارد و مورد توجه بسیاری از فعالان صنعت گردشگری قرار گرفته است.

شرکت خلاق و نوآور «تسهیلگری بین‎المللی سلامت آترینا» با ایجاد شبکه‎ای یکپارچه از مراکز درمانی کشور و در همکاری با پزشکان خبره با تخصص‎های متخلف، خدمات مورد نیاز را به گردشگران ایرانی و خارجی در حوزه سلامت ارائه‌می‎کند.

در گردشگری سلامت، افراد از شهر یا کشورشان به‎منظور دریافت خدمات درمانی و سلامتی به شهر یا کشور دیگری سفر می‎کنند، و به خدمات گردشگری مانند خدمات پرواز، حمل‎ونقل، اقامت، رستوران، راهنما و ... نیاز دارند. شرکت گردشگری سلامت آترینا، از سال ۱۳۸۰ در حوزه‎ گردشگری فعالیت می‌کند.

حامد شکری، مدیرعامل این مجموعه می‌گوید: «در سال ۸۵ شرکت آترینا با انعقاد قراردادی با کشور ازبکستان وارد بخش گردشگری سلامت شد. با شروع پروژه، دریافتیم ظرفیت بالایی برای توسعه این بخش در داخل کشور و همچنین امکان برندسازی از خدمات درمانی و پزشکان خبره کشور، در عرصه جهانی وجود دارد. ازاین‌رو تا به‎امروز در همین بخش از صنعت گردشگری فعالیت‏مان را ادامه داده‏ایم و برخلاف سایر شرکت‎های گردشگری سلامت، ارائه خدمات ما تنها به مسافران خارجی محدود نیست و ارائنه خدمات گردشگری سلامت را برای هم‌وطنانمان نیز فراهم کرده‎ایم.»

ایران، مقصد جذاب گردشگری سلامت

از دیرباز به‎دلیل نزدیکی‎های مذهبی، فرهنگی و همین‎طور فاصله کوتاه، ایران میزبان گردشگری سلامت برای بسیاری از اتباع کشورهای همسایه مانند عراق، افغانستان، عمان، کویت، قطر، بحرین، آذربایجان، ارمنستان و ... بوده است.

مدیرعامل این شرکت درباره گستردگی جغرافیایی فعالیت‎های شرکت گردشگری سلامت آترینا می‎گوید: «امروزه نیز با گسترش بسترهای آنلاین و توسعه بازاریابی دیجیتال، می‎توانیم علاوه بر کشورهای همسایه، خدمات پزشکی کشورمان را به تمام دنیا معرفی کنیم و گردشگر سلامت بیشتری را جذب کنیم. مجموعه ما درحال حاضر با ۶۰ کشور در کشورهای منطقه، آفریقا، اروپا و حتی آمریکا همکاری داریم.»

شکری در ادامه تأکید می‌کند: «ایران با داشتن پزشکان مجرب و هزینه‏های درمان مقرون‌به‌صرفه (به‎علت اختلاف قیمت ارز) مقصد گردشگری بیماران زیادی از سراسر دنیاست. برای مثال هزینه عمل زیبایی بینی به‎طور میانگین در آمریکا هشت هزار دلار، در برزیل شش تا هشت هزار دلار، در هند چهار هزار دلار و در ترکیه سه هزار دلار است. درحالی‌که متقاضیان در ایران برای این نوع عمل زیبایی بین ۱۵۰۰ تا سه هزار دلار به‎همراه بهترین خدمات درمانی هزینه می‏ کنند.»

ویژگی‌ های پلتفرم بین‎المللی سلامت آترینا

در گردشگری سلامت، علاوه بر مشاغل مرتبط با گردشگری، مشاغل دیگری نیز درگیرند. این امر تاثیر مثبت قابل‌توجهی در چرخه اقتصادی و ارزآوری دارد. از سویی در این حوزه نیز، واسطه ‏های زیادی مشغولند که گردشگران سلامت را به مراکز نامعتبر پزشکی معرفی کرده و از آنها هزینه‎های نجومی دریافت می‏کنند.

شرکت آترینا باتوجه به این مسائل از سال ۹۵ سامانه یکپارچه‌ای برای ارائه شفاف خدمات درمانی طراحی کرده است. بیماران در این سامانه می‏توانند با توجه به خدمت سلامتی موردنظرشان، تمام مراکز درمانی عضو این پلتفرم را مشاهده و پزشک خود را انتخاب کنند.

سپس پرونده پزشکی خود را در سامانه بارگذاری کنند تا پزشک پرونده آنها را بررسی و طرح درمان را مطرح کند؛ سپس مرکز پزشکی نیز هزینه خدمات را اعلام می‎کند. به‌این‌ترتیب هم شفافیت قیمت وجود خواهد داشت و هم گردشگران سلامت در مراکز معتبر پذیرش خواهند شد. آترینا از زمان شروع درمان و انتخاب پزشک و مراکز خدمات درمانی، خدمات مشاوره اولیه نیز ارائه می‏دهد تا بیماران بتوانند بهترین خدمات پزشکی را انتخاب کنند.

مدیرعامل آترینا در این باره می‎افزاید: «ما به‏منظور برند سازی ایران و کسب جایگاهمان در بازار رقابتی که هند و ترکیه رقیب‎های اصلی ما هستند، این خدمات مشاوره را برای گردشگران سلامت خارجی رایگان ارائه می‎دهیم تا افراد بیشتری را جذب کنیم. همین‎طور در صورت تقاضای گردشگران سلامت، آترینا امور مربوط به رزرو بلیت و دریافت ویزا برای بیماران را نیز بر عهده می‎گیرد.»

گفتنی است مجموعه آترینا پس از اتمام درمان، در گذراندن دوران نقاهت نیز با گرفتن آزمایش‎های لازم و مراقبت‎های ضروری، در کنار بیماران است و وضعیت بیمار را با حفظ محرمانگی در پرونده پزشکی درج خواهد کرد تا وقتی بیمار به کشورش بازمی‎گردد، پرونده پزشکی کاملی داشته باشد.

شکری درباره خدمات سلامتی که گردشگران خارجی در ایران استفاده می‎کنند، می‏گوید: «۹۰درصد این خدمات در بخش زیبایی هستند. با این حال به کشور مبدا مسافر هم بستگی زیادی دارد. برای مثال گردشگران عراقی بیشتر برای دریافت خدمات ارتوپدی، سرطان و همین‎طور چشم‌پزشکی و زیبایی سفر می‎کنند یا گردشگران افغانستانی برای درمان نازایی، روس‌ها برای خدمات دندان‌پزشکی و پاکستانی‎ها برای پیوند عضو معمولا ایران را انتخاب می‎کنند.»

افق‎های پیش‎روی آترینا

حامد شکری در پاسخ به اینکه آترینا چه چشم‎اندازی را برای کسب و کار خود ترسیم کرده است، می‎گوید: «امیدواریم تا سال‎های آینده ایران مقصد درمان و گردشگری سلامت بیماران خارجی بیشتری قرار گیرد و به انتخاب اول منطقه تبدیل شویم.»

وی درادامه می‎افزاید: «ما در آذربایجان، عمان و افغانستان دفاتر خود را راه‎اندازی کرده‎ایم و برای همکاری با دبی و آلمان نیز برای ایجاد دفتر، قدم‎های موثری برداشته‎ایم.»

«مدیکارت» کارت هوشمند پرونده پزشکی شما

مدیکارت آترینا، یک کارت شخصی برای هر بیمار است تا هم بیمار و هم پزشک او بتوانند در هر زمان از طریق پلتفرم آترینا به سوابق پزشکی بیمار دسترسی داشته باشند. به‎علاوه گردشگران سلامت ایرانی نیز می‏توانند با تهیه این کارت به مبلغ ۶۰هزار تومان، از خدمات مشاوره‎ای رایگان بهره‎مند شوند و از تخفیف‌ها و تسهیلات آن در مراکز تحت پوشش آترینا، استفاده کنند. درحال حاضر برخی از مجموعه‏های درمانی در ۱۷ استان کشور و ۲۵۰۰پزشک با تخصص‎های مختلف، طرف قرارداد با آترینا هستند.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها