با توجه به بازدیدی که چند روز گذشته از سوی کمیسیون امنیت ملی و انرژی مجلس از مراکز هسته‌ای کشورمان صورت گرفت باید به این نکته مهم اشاره کنم که اگر اسرائیل یا آمریکا دست به ترور و به شهادت رساندن دانشمندان هسته‌ ای کشورمان می‌زنند، به این معنی است که به دانش هسته‌ای آن هم به شکل تمام و کمال آن دست یافته‌ایم و همین موضوع یعنی منابع انسانی و دانشمندان هسته‌ای کشورمان برگ برنده جمهوری اسلامی هستند.
کد خبر: ۱۳۱۰۶۵۱

در جریان بازدید از مراکز هسته‌ای که در راستای نظارت بر اجرای قانون اقدام راهبردی بوده و به شکل مستمر تا اجرای کامل قانون تداوم خواهد داشت، شاهد اجرای جدی قانون مجلس در این مراکز هسته‌ای بودیم.

همچنین پیشرفت‌ هایی را مشاهده کردیم که بسیار قابل تقدیر و افتخار آفرین است.این گروه از دانشمندان کشور با تلاش بسیار و آن هم در مدت کوتاهی پس از مصوب کردن قانون اقدام راهبردی مجلس پیشرفت‌ های کشور را به نمایش گذاشته و نشان دادند از دانش لازم در این خصوص برخورداریم.

برای خودم که در جریان تصویب قانون مجلس بوده‌ام جای تعجب داشت چطور در این مدت کوتاه از اجرای قانون، این میزان توانایی هسته‌ ای حاصل شده است.

دانشمندان و متخصصان جوان هسته‌ای کشورمان اعلام کردند ما آمادگی کامل داریم اگر سیاست نظام بر برداشتن کامل محدودیت‌ها قرار گرفت دنیا را با دانش بومی هسته‌ ای خود شگفت‌زده کنیم.

نکته دیگر این است همان‌طور که آقای ظریف بعد از حادثه خرابکاری در نطنز به آن اشاره کرد، اگر دشمن به‌واسطه اقدامات خرابکارانه سانتریفیوژهای آی. آر ۱ ما را از چرخه خارج کرد ما سانتریفیوژهای پیشرفته‌تر یعنی آی. آر ۶ را جایگزین خواهیم کرد و در این زمینه دستمان پر است و می‌توان گفت همین موارد در مذاکرات وین نیز منابع قدرت جمهوری اسلامی هستند.

دانشمندان کشورمان که از دانش و علم لازم برخوردارند، میراث گرانبهایی محسوب می‌شوند و در زمینه‌های مختلف ثابت کرده‌اند در دنیا حرفی برای گفتن دارند.

از سوی دیگر، رژیم‌ صهیونیستی بداند اقداماتش بی‌پاسخ نخواهد ماند و امنیت ملی ما به هیچ عنوان موضوعی نیست که آنها بخواهند دستاویزی برای یکه تازی خود قرار داده و ما سکوت کنیم.

آنها می‌دانند پاسخ جمهوری اسلامی ایران محکم خواهد بود و بدانند این‌گونه اقدامات نه تنها دست ما را خالی نکرده، بلکه پرتر هم کرده است و از صنایع پیشرفته‌تر استفاده خواهیم کرد. این حرف‌ها شعار نیست، بلکه به پشتوانه توانمندی‌های هسته‌ای بیان می‌شود.

سارا فلاحی - رئیس کمیته هسته‌ای مجلس / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها