استاندار چهارمحال و بختیاری :

ظرفیت بیمارستان های استان تکمیل است !

بدنبال قرمز شدن وضعیت کرونائی در استان چهار محال و بختیاری

با هرگونه تجمع و مراسمی بشدت برخورد خواهد شد

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر تشدید نظارت‌های اجرای پروتکل‌های بهداشتی به دلیل قرمز شدن وضعیت شیوع کرونا، گفت، در همین راستا افرادی که اقدام به برگزاری مراسم‌های عروسی و ختم با وجود شیوع ویروس کرونا می‌کنند، شناسایی و با آنها مطابق قانون بشدت برخورد می شود.
کد خبر: ۱۳۰۹۶۸۸

به گزارش جام جم آنلاین چهار محال و بختیاری؛ اقبال عباسی استاندار چهار محال و بختیاری ظهر  سه‌شنبه در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای این استان افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا، برخی اقدام به برگزاری مراسم‌های پر جمعیت عروسی و ختم می‌کنند اما گزارشات کمتری نسبت به شناسایی عوامل برگزاری و برخورد با آن ها رسیده است، از این‌رو می‌طلبد در این خصوص اهتمام بیشتری به کار گرفته شود.

وی با تاکید بر ساماندهی تیم‌های بازرسی در استان اظهار داشت: سه تیم بازرسی هرکدام به مسئولیت سازمان بازرسی، مرکز بهداشت و دفتر بازرسی استانداری تشکیل و چنانچه به نیرو، خودرو و تجهیزات بیشتری نیاز است اعلام شود تا با هم‌افزایی بین‌بخشی بتوان آن را تامین کرد.

با هر نهاد و مدیری که ملاحظات بهداشتی را مراعات نکند وفق مقررات برخورد خواهد شد

عباسی در خصوص نظارت‌ بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی هرگونه ملاحظه و مماشات را جایز ندانست و گفت: اگر نهادی و یا مدیری در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی تخلفی داشته باشد باید این موضوع صورتجلسه شده و برای برخورد با فرد متخلف به ارگان مربوطه گزارش شود.

رسانه ها و افراد متنفذ برای پیشگیری از کرونا وارد عمل شوند

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تا قبل از عید نوروز این استان یکی از سه استان برتر کشور در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به شمار می‌رفت، تصریح کرد: اگر رعایت پروتکل‌ها به همان روال قبل در استان تداوم یافته بود، بی‌شک گرفتاری امروز بسیار کمتر می‌شد از همین رو رسانه‌ها و اشخاص با نفوذ مردم را نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشویق کنند.

مصلی ها و مساجد با یک دوم ظرفیت باید فعالیت نمایند

عباسی با بیان اینکه محدودیت‌های گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در مناطق قرمز و محدودیت‌های گروه سه و چهار در مناطق نارنجی و محدودیت مشاغل گروه چهار در مناطق زرد اجرا می‌شود، افزود: در خصوص فعالیت مساجد و مصلی‌ها تصمیم بر این است که با یک دوم ظرفیت فعال باشند.

بانک ها با صاحبان چک های بلا محل مماشات نموده

استاندار چهارمحال و بختیاری توصیه کرد، بانک‌ها در خصوص موعد چک بازاریان که متاثر از شیوع کرونا، کسب و کار آنها با تعطیلی روبرو شده‌ است، یک تا ۲ هفته به صاحبان چک‌ها برای نقد شدن آنها فرصت دهند.

در آخرین روزهای فروردین در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفت

گفتنی است، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرکرد و بروجن در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار دارند، شهرستان‌های فارسان، لردگان، کیار، بن و سامان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های خانمیرزا، کوهرنگ و اردل نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها