محدودیتهای جدید کرونایی در کرمانشاه اعمال شد؛

ممنوعیت‌های تردد وسایل نقلیه در اسلام آباد و گیلانغرب

نگاهی به وضعیت کرونایی استان کرمانشاه

وضعیت قرمز و نارنجی ارمغان ترددهای نوروزی

تا چندی قبل تمام 14 شهرستان کرمانشاه در وضعیت آبی و زرد کرونا قرار داشتند و تعداد بیماران بستری به وضعیت متعادلی رسیده بود اما با شروع ایام نوروز شرایط شروع به بدتر شدن کرد.
کد خبر: ۱۳۰۸۷۱۴

خریدهای شب عید و شلوغی بازار، دید و بازدیدها و شب نشینی های نوروزی و از همه مهمتر سفرها باعث شد ابتدا شهرستان اسلام آبادغرب نارنجی شود و حالا بر اساس آخرین رنگ بندی کرونا، اسلام آبادغرب جز شهرهای قرمز ایران شد و گیلانغرب نیز با رنگ نارنجی در وضعیت نامناسبی به سر می برد.


این در حالی است که مسئولین استان کرمانشاه بارها نسبت به شکننده بودن شرایط کرونا در استان هشدار دادند و از مردم خواستند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حالا اگر همین روند ادامه پیدا کند تعداد شهرهای قرمز و نارنجی استان بیشتر هم خواهد شد.


به گفته رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در روزهای اخیر شاهد روند افزایشی مبتلایان به بیماری کرونا در استان بودیم و این روند همچنان ادامه دارد.


مهدی محمدی اظهار کرد: این روند افزایش به گونه‌ای است که اکنون 207 نفر در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند.


وی از تاثیر روند افزایشی مبتلایان بر تغییر رنگ بندی شهرستان های استان هم یاد کرد و ادامه داد: هم اکنون شهرستان اسلام آبادغرب در وضعیت قرمز کرونا و شهرستان گیلانغرب در وضعیت نارنجی قرار دارد.


رئیس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تاکید کرد: به علاوه هم اکنون شهرستان های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، سرپل ذهاب، صحنه و کرمانشاه در وضعیت زرد و شهرستان های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، جوانرود و روانسر نیز در وضعیت آبی قرار دارند.


محمدی همچنین از ثبت یک مورد فوتی جدید در استان طی شبانه روز گذشته هم خبر داد و یادآوری کرد: در حال حاضر شمار قربانیان کرونا در استان به 1508 نفر رسید.


به گفته این مسئول، در شبانه‌روز گذشته ۲۰ بیمار بستری و ۹۸ نفر سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان شناسایی شدند.


در شرایطی که وضعیت کرونا نگران کننده است اما از سوی دیگر افزایش آمار سفرهای نوروزی را طی یک هفته اول سال جاری شاهد بودیم.


به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه، در یک هفته ابتدای نوروز امسال بیش از 30 هزار مسافر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی استان کرمانشاه جابجا شدند.


فریبرز کرمی گفت: در هفت روز ابتدای امسال 30 هزار مسافر و بیش از چهار هزار سفر توسط ناوگان اتوبوس، سواری و مینی بوس در کرمانشاه داشتیم که نسبت به هفته اول نوروز سال 1399 در هر دو بخش تقریبا افزایش نزدیک به دو برابری را شاهد بودیم.


وی عنوان کرد: در ایام سفرهای نوورزی امسال یعنی از ۲۰ اسفند گذشته تا پنجم فروردین امسال تردد خودرو در کل محورهای استان نیز ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر شده است.


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان ساخت: تعداد وسایل نقلیه ورودی به استان در این بازه زمانی ۷۱۸ هزار دستگاه و تعداد خودروهای خروجی۶۳۶ هزار دستگاه بوده است.


کرمی بیشترین تردد در این مدت را نیز مربوط به محورهای بیستون به کرمانشاه و برعکس، کرمانشاه به ماهی دشت و کرمانشاه به قزانچی دانست.


اگر این امارها را در کنار اسکان بیش از 9 هزار نفر شب در استان که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام کرده قرار بدهیم مشخص می شود این حجم از تردد و سفر چه تاثیر نامطلوبی بر وضعیت کرونا در کرمانشاه داشته است.


با توجه به باقی ماندن یک هفته تا 13 فروردین و اینکه ممکن است پیک دوم سفرهای نوروزی را داشته باشیم، این احتمال وجود دارد با این روند وضعیت کرمانشاه وخیم تر شود.


از سوی دیگر وقتی که رعایت پروتکل های بهداشتی را مشاهده می کنیم وضعیت چندان مناسب نیست، مراکز گردشگری و خیابان ها بسیار شلوغ است و هنوز درصدی از مردم از ماسک استفاده نمی کنند.


مراکز خرید، پاساژها و خیابان ها پر از ازدحام افرادی است که بدون ماسک تردد می کنند و با این روند طی چند هفته آتی با افزایش قابل توجه بستری ها و مرگ و میر مواجه خواهیم شد که لازم است محدودیت هایی از سوی مسئولین اندیشیده شود و البته خود مردم نیز همکاری و مشارکت بیشتری داشته باشند.

 

گزارش از فاطمه کمانی، جام جم آنلاین کرمانشاه؛

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها