معاون وزیر بهداشت:

هر گونه تشویق به سفر در رسانه ها ممنوع است

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ترغیب مردم به رعایت دستورالعمل های وزارت بهداشت بر ممنوعیت تبلیغ و تشویق مردم به سفر در رسانه ها تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۰۸۳۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا رئیسی در نامه ای به محمد خددادی، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: به رغم اینکه سیاست کلی بر ممنوعیت تشویق به سفر و تاکید بر پرهیز از انجام مسافرت هاست، با توجه به تعطیلات نوروزی و شروع سال جدید، افزایش مسافرت ها و ترددهای بین شهری محتمل است. از طرفی با توجه به وضعیت بسیار حساس و ناپایدار اغلب استانها از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ و نگرانی از نزدیک بودن موج چهارم شیوع کرونا به دلیل جا به جایی های گسترده احتمالی در سطح کشور رعایت دقیق و کامل پروتکل های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.

معاون وزیر بهداشت در این نامه از معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد خواست: دستور فرمایید در راستای صیانت از هموطنان رعایت اصول لازم در این ایام به صورت ویژه از طریق رسانه های انجام شود.

وی افزود: عدم تشویق به سفر و تاکید بر عدم انجام مسافرت ها به همه شهرها، خودداری از برگزاری تجمعات و دورهمی ها و عدم انجام دید و بازدیدهای حضوری توسط مردم، اطلاع رسانی نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا، رعایت اولویت سلامت و مسئولیت اجتماعی افراد در مبارزه با بیماری کووید ۱۹، تبیین مستمر شرایط کرونا در کشور و ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی در صورت ضرورت انجام سفر با هدف جلوگیری از عادی انگاری در رسانه ها مورد تاکید است.

رئیسی گفت: استفاده عموم مردم از ماسک در تمام ترددهای درون و برون شهری در صورت ضرورت به انجام سفر، رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی و اجرای صحیح پروتکل های بهداشتی، رعایت بهداشت فردی استفاده از ماسک و شست و شوی منظم و صحیح دست ها، ممنوعیت اقامت در مدارس و اماکن دولتی در همه شهرها، ممنوعیت برپایی چادر در بوستان ها، پارک ها و مراکز تفریحی در تمام شهرها و ممنوعیت اقامت در کمپ های جنگلی در همه شهرها موضوعی است که در رسانه ها نیز باید مورد توجه باشد.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها