کد خبر: ۱۳۰۷۹۸۸
می‌خواهم همین اول کار سرراست بروم سر اصل موضوع، می‌خواهم درباره «سعید نمکی» صحبت کنم. وزیر بهداشتی که یک سال بعد از وزیر شدنش سروکله کرونا پیدا شد. همه‌مان و شاید حتی خود او هم فکر می‌کردیم نهایت بعد ۶ ماه کُنده کرونا را خُرد می‌کنیم و زندگی‌مان به روال عادی برمی‌گردد. اما این‌طور نشد.
 
کرونا هر روز چهره جدیدتری از خودش نشان داد و کار به‌جایی رسید که ماسک و دستکش شد تیپ سال ۱۳۹۹. من به‌عنوان روزنامه‌نگار شاید دلم بخواهد جای خیلی‌ها باشم. مثلا جای رئیس بانک مرکزی یا وزیر خارجه اما این روزها وقتی فکر می‌کنم در این سال سخت، وزیر بهداشت باشم، هول می‌افتد توی دلم. وزیر شدن و مسؤول ماندن در چنین روزگاری کار سختی است. یادمان نرود روزهایی که ماسک و ژل ضدعفونی و گان پزشکی نایاب بود. یادمان نرود روزهایی که از ترس کرونا از جلوی درمانگاه محله‌مان هم رد نمی‌شدیم.
 
یادمان نرود روزهایی که حتی از ترس ابتلا حتی بسته‌های نان را هم می‌شستم و حتما خیلی‌هایمان هنوز همین کار را می‌کنیم. خیلی سخت است وزیر بهداشت یک کشور در دوران تحریم باشی، کرونا در حال شیوع باشد، دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی و بهداشتی کم باشد یا اصلا نباشد و محکم ایستادگی کنی.
 
یادمان نرود خیلی از وزرای بهداشت کشورهایی که نه تحریم بودند و نه مشکل دارو داشتند استعفا کردند و خودشان را در خانه قرنطینه کردند. حالا را نگاه نکنید که با همت انقلابی جوانان این کشور به وفور ماسک و دستکش و مواد بهداشتی و کیت‌های تشخیص و تجهیزات پزشکی برای مقابله با کرونا پیدا می‌شود. حالا را نگاه نکنید که کارخانه‌های تولید واکسن کارشان را شروع کرده‌اند و احتمالا تا خرداد ۱۴۰۰ بخش زیادی از مردم کشورمان واکسینه خواهد شد. حالا را نگاه نکنید که گرچه ویروس قوی شده و هرروز یک جهش جدید می‌کند ولی ما هم به جنگیدن با این ویروس آشناتر شده‌ایم.
 
فرمانده بودن سخت است و فرمانده ماندن سخت‌تر و به نظرم سعید نمکی با همه انتقادهایی که به هر وزیر بهداشتی در این روزگار کرونایی می‌توان داشت فرمانده خوبی بود. فرماندهی که به‌جای نشستن در سنگر فرماندهی در پشت جبهه، خودش را رساند وسط معرکه کرونا. فرماندهی که در کنار کرونا حواسش به همه ارکان نظام سلامت هم بود.  سال ۹۹ برای همه ما سخت بود اما برای کادر درمان و در رأس آن آقای وزیر سخت‌تر. مردم ایران قدردان و پاسدار همه این زحمات و از خودگذشتگی‌ها هستند . خداقوت به همه کادر درمان به‌ویژه آقای وزیر!
 
محمد عکاف عضو شورای سردبیری / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها