مقاومت یمن بار دیگر پایگاه نفتی آرامکو و دیگر اهداف مهم را در عربستان مورد حمله موشکی قرار داد

نا آرامکو!

در حالی که دولت جدید آمریکا طی هفته های اخیر، درصدد توقف پیشروی انصارالله و ارتش یمن در مصاف با اشغالگران سعودی ، آن هم از طریق مذاکره برآمده است، شلیک دهها موشک دیگر از سوی مقاومت یمن به عمق خاک عربستان، رویاهای بایدن و همراهانش را آشفته ساخته و شرایط سختی را برای ریاض و واشنگتن رقم زده است.
کد خبر: ۱۳۰۶۷۸۴

اصابت چندین موشک بالستیک به پایگاه نفتی آرامکو ، شوک سخت دیگری را به سعودی‌ها و شرکای آنها وارد ساخته است.

یگان پهپادی و موشکی یمن با ۱۴ فروند پهپاد و هشت موشک بالستیک شرکت آرامکو در بندر «رأس التنوره» و برخی اهداف نظامی در منطقه «الدمام» در شرق عربستان و «جیزان» و «عسیر» را هدف قرار داد.

این عملیات با عنوان «توازن بازدارندگی ۶» اجرا شد.تشدید تنش در عمق خاک سعودی در چارچوب پاسخ به ادامه تجاوزگری، محاصره و تشدید حملات هوایی آنها علیه شهر‌های یمن صورت می‌گیرد.

در اقدامی که نشانه ناتوانی و ضعف عربستان است، جنگنده‌های این رژیم صنعا پایتخت یمن و یک اتوبوس حامل کودکان معلول یمنی را در تعز هدف قرار دادند.

در هر حال، هدف قرارگرفتن دوباره آرامکو نشان‌دهنده عزم راسخ مقاومت یمن برای پاسخگویی صریح و محکم نسبت به جنایات سعودی‌هاست.

نقشه بایدن در یمن ناکام ماند

دولت جو بایدن، طی روزهای اخیر سعی کرده است با وادارسازی انصارالله و ارتش یمن به توقف دفاع از خاک یمن ( آن هم به صورت یکجانبه)، زمینه را برای نجات اشغالگران و متجاوزین سعودی در این کشور فراهم سازند.

به طور مشخص، مقامات کاخ سفید زمانی که انصارالله را در آستانه تسلط بر استان استراتژیک و حساس مارب دیده‌اند، تصمیم گرفته‌اند به هر نحو ممکن مانع از تحقق شکست نهایی سعودی‌ها در یمن شوند.

در این خصوص، پیام‌هایی غیرمستقیم میان دولت ایالات متحده آمریکا و نیروهای مقاومت یمن مبادله شده که حاصلی به سود واشنگتن ، ریاض و دیگر متجاوزین به خاک این کشور جنگزده نداشته است.

محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در مصاحبه با شبکه المیادین درباره دیدار نمایندگان انصارا... با مقامات آمریکایی در مسقط پایتخت عمان گفت: این دیدار به صورت مستقیم نبوده، بلکه از طریق طرف ثالث و با واسطه انجام شده است.

بخیتی در این خصوص می گوید: فضای نشست نیز مثبت نبود، چرا که آمریکایی‌ها خواستار پایان یافتن یکطرفه جنگ بودند؛ چیزی که ما آن را رد کردیم. خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داد که مقامات آمریکایی و مسوولان دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در پایتخت عمان گفت‌وگو کرده‌اند.

پیشروی در مارب ادامه دارد

درست در حالی که سعودی‌ها در شوک حمله موشکی و موفقیت‌آمیز موشکی اخیر یمنی‌ها به پایگاه آرامکو و دیگر نقاط استراتژیک در عمق خاک عربستان قرار دارند، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به صورت برق‌آسا در جبهه‌های مختلف مارب در حال پیشروی هستند و نیروهای وابسته به ریاض با وجود حمایت هوایی و به خدمت‌گرفتن تکفیری‌ها در حال عقب‌نشینی و از دست دادن مواضع خود در این استان هستند.

نیروهای یمنی در ادامه پیروزی‌های اخیر در مارب، چند منطقه استراتژیک و سوق‌الجیشی را در شمال غرب مارب به تصرف خود درآوردند.

نیروهای یمنی توانستند بلندی‌های استراتژیک «حمه ذیاب» را به کنترل خود درآورند. یک منبع نظامی همچنین از کنترل نیروهای یمنی بر بلندی‌های النضود در جبهه العلم در شمال مارب خبر داده است.

فراتر از آن، نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از انجام یک عملیات گسترده و درگیری با نیروهای وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی و دولت مستعفی و فراری یمن در پشت روستای «الزور» توانستند با آزادسازی روستای «الروضه» در منطقه مرکزی «جبل البلق»، علاوه بر مناطق کوهستانی به ساحل جنوبی و جنوب شرقی دریاچه سد مارب دست یابند.

جنگ یمن هزینه بسیار سنگینی برای سعودی‌ها خواهد داشت

نجدت اسماعیل انزور، ناب رئیس پارلمان سوریه در خصوص موفقیت‌های ارتش و نیروهای مقاومت یمن به جام‌جم می‌گوید: بدون شک کسی نمی‌تواند منکر سیاست‌های تروریستی و مداخله‌گرایی های پرهزینه و خونین عربستان سعودی در یمن و دیگر نقاط منطقه شود. بدون شک عربستان سعودی هزینه این مداخله‌جویی‌ها را در یمن و دیگر کشورها دریافت خواهد کرد. آنچه امروز در یمن صورت می‌گیرد، مصداق و نماد بارز حمایت عربستان از تروریسم و کشتار مردم بیگناه است.

نایب رئیس پارلمان سوریه افزود: عربستان سعودی مدت‌هاست چنین سیاست‌های مخربی را در منطقه در پیش گرفته است. ریاض به حامی گروه‌های تروریستی در منطقه تبدیل شده و حتی خود نیز در مواردی مانند جنگ یمن مستقیم به نماد تروریسم تبدیل شده است.این اقدامات سعودی‌ها قطعا بدون پاسخ نخواهد ماند. آنها ثمره و نتیجه کشتار و خونریزی در منطقه را مشاهده خواهند کرد، چنانچه امروز نیز در یمن آن را ملاحظه می‌کنند.

محمد علیزاده - بین الملل / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها