سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش با اشاره به روند کاهشی رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور هشدار داد که مطمئنا در صورت تداوم روند کاهش عمل به پروتکل‌های بهداشتی، کشور مجددا با خیز سهمگین و شدید بیماری مواجه می‌شود.
کد خبر: ۱۳۰۵۵۷۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: نمودار موارد بستری روزانه در برخی استان‌های کشور، همچنان دارای روند صعودی است و متاسفانه در هفته گذشته، شاهد افزایش نسبی در میانگین بروز موارد مثبت بستری و افزایش در میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از بیماری نسبت به هفته ماقبل هستیم.
 
وی افزود: ۱۱ شهرستان کشور همگی از استان خوزستان، همچنان در وضعیت قرمز بیماری قرار دارند. ۳۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی بیماری هستند.

لاری ادامه داد: در هفته گذشته بیشترین میزان بروز موارد مثبت بستری به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران و سمنان و بیشترین میزان بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا به ترتیب در استان‌های خوزستان، مازندران، گلستان و سمنان گزارش شده است.
 
وی تاکید کرد: متاسفانه به دنبال عادی انگاری شرایط بیماری در کشور، میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی روزهای اخیر با کاهش مواجه بوده است و استان های کردستان، آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، گلستان، خوزستان و ایلام دارای پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور بوده‌اند.
 
لاری گفت: با توجه به رابطه مستقیم و معنی دار میان کاهش عمل به توصیه های بهداشتی و افزایش موارد بستری و به  دنبال آن افزایش در موارد مرگ و میر ناشی از کرونا، مطمئنا در صورت تداوم روند کاهش عمل به پروتکل‌های بهداشتی، کشور مجددا با خیز سهمگین و شدید بیماری مواجه می‌شود. امیدواریم مردم با پرهیز از هرگونه ساده انگاری و اهمال در رفتارهای فردی و اجتماعی کمک کنید تا به کمک همکاران نظام سلامت مانع از تکرار تجربیات تلخ گذشته شده و از ایجاد خیز چهارم بیماری در کشور جلوگیری کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها