آشنایی با جیپ رانگلر الکتریکی کانسپت

یک‌ قدم به سمت آینده (+فیلم و تصاویر)

فولکس‌ واگن نمی‌تواند از پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری توربوی آئودی اسپورت دست بکشد و به همین خاطر آن را به کوپرا نیز ارائه کرده است. اسپانیایی‌ها این خودرو را در فورمنتور بکار گرفته‌اند و با اضافه کردن پسوند VZ5 به این خودرو سریع‌ترین خودروی تاریخ خود را تولید کرده‌اند.
کد خبر: ۱۳۰۵۱۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، فورمنتور VZ5 که در یک رویداد خصوصی رونمایی شده قدرت ۳۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری دارد البته قدرت این خودرو ۱۰ اسب بخار کمتر از RS Q3 و RS Q3 اسپورت بک می‌باشد.

کوپرا می‌گوید فورمنتور VZ5 شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۲ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. شتاب این خودرو سه‌دهم ثانیه سریع‌تر از پسرعموهای آلمانی می‌باشد.

این نیرو از طریق سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به همه چرخ ها منتقل می‌شود. فورمنتور VZ5 ارتفاع کمتری نسبت به مدل ۳۱۰ اسب بخاری فورمنتور VZ دارد.

این محصول جدید از کنترل شاسی تطبیقی DCC که دارای ۱۵ سطح تنظیم است سود می‌برد. قدرت توقف خودرو هم توسط ترمزهای شرکت Akebono تأمین می‌شود. شاسی‌ بلند اسپورت کوپرا همچنین از رینگ‌های ۲۰ اینچی منحصربه‌فرد سود می‌برد.

خب صحبت از ویژگی‌های منحصربه‌فرد شد و باید گفت موارد دیگری همچون کاپوت عضلانی، جلوپنجره مشکی مات، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر در سپر جلو، دیفیوزر عقب فیبر کربنی و خروجی‌های اگزوز جدید وجود دارند. نوشته کوپرا هم در میانه درب پشتی با ظاهر کروم مشکی خودنمایی می‌کند.

رنگ بدنه خاکستری تایگا فقط برای فورمنتور VZ5 ارائه شده اما مشتریان می‌توانند رنگ‌های مشکی، مات مگنتیک و آبی مات را نیز سفارش دهند.

صندلی‌های سطلی و اسپورت با چرم مشکی یا آبی بخشی از تغییرات کابین هستند هرچند خود کاکپیت دارای عناصر آلومینیومی برس خورده و مسی نیز هست.

مشتریان همچنین می‌توانند گرافیک مشکی دینامیکا و صندلی‌های چرم ناپا را نیز سفارش دهند. در وسط داشبورد یک نمایشگر ۱۲ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو، تشخیص صوتی، پشت آمپرهای دیجیتال و… نیز دیده می‌شوند.

به همه این موارد باید طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی همچون دستیار خروج، دستیار اضطراری و کروز کنترل تطبیقی را نیز اضافه کرد.

حروف VZ از کلمه veloz به معنی سریع در زبان اسپانیایی گرفته شده و عدد ۵ نیز به تعداد سیلندرهای پیشرانه اشاره دارد. این خودرو به تعداد ۷ هزار دستگاه تولید خواهد شد و اولین نمونه‌های آن از سه‌ماهه پایانی سال به دست مشتریان خواهند رسید.

آشنایی با قوی‌ترین خودروی کوپرا (+فیلم و عکس)

آشنایی با قوی‌ترین خودروی کوپرا (+فیلم و عکس)

آشنایی با قوی‌ترین خودروی کوپرا (+فیلم و عکس)

آشنایی با قوی‌ترین خودروی کوپرا (+فیلم و عکس)

آشنایی با قوی‌ترین خودروی کوپرا (+فیلم و عکس)

آشنایی با قوی‌ترین خودروی کوپرا (+فیلم و عکس)

 

تعداد بازدید : 38

منبع: پدال

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها