معاون درمان ستاد کرونای تهران اظهار داشت: روند بیماری کرونا در تهران از حالت نزولی خارج شده و آمار مراجعه بیماران سرپایی در چند روز اخیر به برخی از بیمارستان ها افزایش یافته؛ به طوری که نگرانی‌ هایی نسبت به بروز موج چهارم بیماری در پایتخت را ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۳۰۴۰۶۳

به گزارش جام جم آنلاین، نادر توکلی روز جمعه در گفتگو با ایرنا اظهار داشت: طبق روال ۲۰ روز گذشته انتظار داشتیم که روند بیماری همچنان نزولی باشد اما اکنون این روند تغییر کرده و شاهد افزایش بستری ها در تهران هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا امکان بروز موج چهارم بیماری کرونا در تهران در روزهای پایانی سال وجود دارد، گفت: با توجه به افزایش بستری ها و آمار مراجعات بیماران سرپایی به شدت نگران بروز این موضوع هستیم.

معاون درمان ستاد کرونای تهران، تعطیلات، ازدحام در بازار و شلوغی در ناوگان حمل و نقل عمومی را از جمله عوامل خطر شیوع بیماری کرونا اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، مراجعات مردم به فروشگاه ها برای خرید بیشتر می شود.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به تدریج بازارهای کوچک در ساعات مختلف در اقصی نقاط شهر ایجاد می شود؛ این کار سبب ازدحام بیشتر در خیابان ها شده و این کار می تواند مشکلات جدی برای سلامتی مردم ایجاد کرده و ما را وارد موج چهارم این بیماری کند.

توکلی گفت: همچنان بیشترین عامل ابتلا به بیماری کرونا، جمع های خودمانی یا دورهمی های خانوادگی است؛ مردم باید به شدت از حضور در اینگونه تجمعات خودداری کنند.

وی، آرایشگاه های زنانه را یکی دیگر از عوامل خطر شیوع بیماری اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه بخشی از این مجموعه ها در مکان هایی واقع شدند که تهویه مناسب هم ندارند، باید برنامه ریزی منسجم برای جلوگیری از تجمع در این مکان ها صورت گیرد.

توکلی افزود: فرهنگ تعطیلی شبانه از ساعت ۹ شب تا ۳ صبح در شهر تهران در حال نهادینه شدن است. مردم به این نتیجه رسیدند که در این ایام بهتر است در خانه های خود بمانند تا از آسیب این بیماری در امان باشند.

وی ادامه داد: در این شرایط بهترین راهکار همراهی مردم است، به عبارتی با مشارکت جدی مردم می توان از این شرایط به نحو مطلوب تری عبور کرد تا کمترین آسیب به جامعه وارد شود.

توکلی گفت: در بخش مرگ و میرها افزایش چندانی نداشیم به این دلیل که مرگ و میرها به شکل تاخیری رخ می دهند، در ابتدا بسترهای ها افزایش پیدا می کند و بخشی از آنان که وضعیت نامساعدتری دارند، در بخش های مراقبت ویژه نگهداری می شوند که از بین آنها تعدادی هم فوت می کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تهران همچنان زرد است، از مردم درخواست کرد که همچنان توصیه های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و حضور نیافتن در تجمعات را به طور جدی رعایت کنند.

توکلی اظهار داشت: شرایط تهران شکننده و ناپایدار است و اگر مردم توصیه های بهداشتی را به طور دقیق تری رعایت نکنند، شاهد خیز مجدد بیماری در روزهای آینده خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها