خیال گل‌محمدی با حضور شماره ۹ سابق راحت شد

تنوع تاکتیکی پرسپولیس با ترابی

با حضور مهدی ترابی در پرسپولیس تعداد نفراتی که این تیم از ابتدای فصل تا به امروز جذب کرده به ۱۰ بازیکن رسید در حالی که تنها  ۵ بازیکن را از دست داده است.
کد خبر: ۱۳۰۳۶۴۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ؛ پرسپولیس در ابتدای فصل با جدایی ۶ بازیکن مواجه شد. مهدی ترابی، علی علیپور، شجاع خلیل‌زاده، بشار رسن، محمد نادری و محسن ربیع‌خواه که البته این دو بازیکن آخری گفته می‌شود در فهرست مازاد گل‌محمدی جا داشتند. جالب این که پرسپولیس در ازای جدایی این ۶ بازیکن ۹ بازیکن جذب کرد و حالا هم با جذب مهدی ترابی تعداد نفراتی که به این تیم منتقل شده‌اند، به ۱۰ نفر رسیده تا گل‌محمدی دیگر بهانه‌ای بابت کمبود بازیکن نداشته‌باشد.

ترابی پس از نیم فصل جدایی از پرسپولیس بار دیگر به جمع سرخ‌پوشان بازگشت تا یحیی گل‌محمدی را بیش از هر کسی خوشحال و راضی کند. گل‌محمدی که تا پیش از این بارها در مصاحبه‌هایش تاکید کرده بود جدایی بشار رسن مشکلات زیادی را برای او به وجود آورده، حالا با حضور مهدی ترابی می‌تواند این مشکل را به حداقل برساند چرا که ترابی به خوبی می‌تواند در پست هافبک هجومی به میدان رفته و جای خالی بشار را پر کند. جالب اینجاست با حضور ترابی دست گل‌محمدی در پست وینگر و هافبک پشت مهاجم به اندازه‌ای پر می‌شود که شاید دیگر لازم نباشد از نوراللهی به عنوان هافبک تهاجمی بهره ببرد.

در این بخش به بررسی پست‌های احتمالی مهدی ترابی و پازل‌های تاکتیکی گل‌محمدی با حضور این بازیکن خواهیم پرداخت.

تک مهاجم در سیستم      ۱-۳-۲-۴

مهدی ترابی این توانایی را دارد تا به عنوان تک مهاجم پرسپولیس در آرایش ۱-۳-۲-۴ به میدان رفته و جای مهدی عبدی را پر کند. در این صورت ترابی به عنوان تک مهاجم بازی می‌کند تا وحید امیری به خط هافبک برگشته و به عنوان یکی از وینگرها بازی کند. در این سیستم احسان پهلوان، وحید امیری و سیامک نعمتی به عنوان سه هافبک پشت مهاجم به میدان می‌روند و نوراللهی هم به پست هافبک بر می‌گردد تا از بین سرلک یا کامیابی‌نیا در پست هافبک دفاعی یک نفر به میدان برود.

مهاجم در سیستم ۲-۴-۴

یکی از احتمالات حضور مهدی ترابی در پست مهاجم در سیستم ۲-۴-۴ و تمایل یحیی برای استفاده از دو مهاجم است. در این آرایش ترابی هم می‌تواند کنار مهدی عبدی بازی کند و هم می‌تواند همراه با وحید امیری یا در صورت بازگشت آل‌کثیر به عنوان مکمل او به میدان برود. در این نقش، ترابی فاصله کمتری با دروازه حریف خواهد داشت و البته که با حضور امیری در خط حمله باز هم احمد نوراللهی می‌تواند در پست هافبک هجومی بازی کرده و نعمتی و پهلوان به عنوان دو وینگر چپ و راست بازی کنند.

مهدی ترابی وینگر

پست مورد علاقه مهدی ترابی همین‌جاست. وینگر چپ یا راست و اگر قرار باشد یحیی گل‌محمدی از ترابی به عنوان وینگر استفاده کند، سیامک نعمتی به دفاع راست برمی‌گردد تا نوراللهی و پهلوان به عنوان دیگر هافبک‌های هجومی بازی کنند. طبیعی است که در این صورت سرلک و کامیابی‌نیا به عنوان دو هافبک دفاعی بازی خواهند کرد.

مهدی ترابی در پست هافبک پشت مهاجم

مهدی ترابی در پست هافبک پشت مهاجم نیز توانایی بازی دارد. یعنی همان نقشی که بشار رسن ایفا می‌کرد و بعد از او نوراللهی در این قالب بازی کرد. در این حالت و اگر گل‌محمدی تصمیم بگیرد از مهدی ترابی به عنوان هافبک پشت مهاجم بهره ببرد، نوراللهی یک خط عقب‌تر و به عنوان هافبک دفاعی بازی می‌کند و پهلوان و امیری دو وینگر چپ و راست خواهند بود. طبیعی است که سیامک نعمتی باز هم مدافع راست خواهد بود. از این رو باید منتظر بود و دید یحیی گل‌محمدی با حضور مهدی ترابی از این بازیکن سرعتی و خلاق و تکنیکی در کدام نقش بازی گرفته و می‌تواند ترابی را به دوران اوجش در زمان کالدرون برگرداند یا نه.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها