با مشکل مصرف زیاد رم مرورگر گوگل چه کنیم؟

ولع سیری‌‌ناپذیر کروم

همه‌گیری کرونا باعث شد جهان با فرهنگ جدیدی به نام ارتباطات راه دور بیشتر آشنا شود، ولی این تغییر سریع و ناگهانی تنها به معنای پذیرش استفاده از نرم‌افزارهای ارتباطی نیست بلکه نحوه استفاده از این نرم‌افزارها برای بسیاری از افراد هنوز یک چالش است.
همه‌گیری کرونا باعث شد جهان با فرهنگ جدیدی به نام ارتباطات راه دور بیشتر آشنا شود، ولی این تغییر سریع و ناگهانی تنها به معنای پذیرش استفاده از نرم‌افزارهای ارتباطی نیست بلکه نحوه استفاده از این نرم‌افزارها برای بسیاری از افراد هنوز یک چالش است.
کد خبر: ۱۳۰۲۹۲۰

پیش از این در کلیک ترفندهای کلیدی برای استفاده از چند نرم‌‌افزار محبوب مانند گوگل‌ میت را آموزش دادیم و حالا سراغ یکی دیگر از برنامه‌های تماس آنلاین به نام دیسکورد (Discord) می‌رویم.

این نرم‌افزار یکی از متفاوت‌ترین ابزارهایی است که معمولا افراد حرفه‌ای‌تر از آن استفاده می‌کنند و به همین دلیل نیز شاید با خواندن این مطلب، مسیر شما برای ورود به دنیای این برنامه هموار شود.

کنترل اعلان‌ها

اگر شما هم عضو چند سرور مختلف دیسکورد هستید مسلما با مشکل تعداد بالای اعلان‌ها یا همان نوتیفیکیشن‌های این سرورها روبه‌رو شده‌اید و هنگام باز کردن دیسکورد با حجم عظیمی از اعلان‌ها روبه‌رو شده‌اید که مدیریت آنها مشکل به نظر می‌رسد. با این وجود راهکاری بسیار ساده برای مدیریت این اعلان‌ها وجود دارد.

برای کنترل این اعلان‌ها می‌توانید آنها را در سطوح سرور، کانال یا کاربر محدود کنید. برای این کار ابتدا از مسیر User Settings و سپس Notifications به بخش تنظیمات اعلان‌های خود بروید. اگر می‌خواهید اعلان‌های یک سرور را کاملا خاموش کنید، روی آن سرور کلیک راست کنید و گزینه Select Server Mute
را انتخاب کرده و در گام بعدی می‌توانید همین کار را برای کانال یا کاربر خاص تکرار کنید.

تعیین دکمه‌های دسترسی سریع به امکانات دیسکورد

کلیدهای دسترسی سریع دیسکورد که با نام Keybinds شناخته می‌شوند می‌توانند کار شما با این نرم‌افزار را بسیار ساده‌تر کنند.

به عنوان مثال برای قطع کردن صدای میکروفن یا فعال‌سازی میکروفن تنها در صورت فشردن یک دکمه خاص می‌توانید یک کلید میانبر بسیار راحت انتخاب کنید. برای فعال کردن این موارد باید به بخش
User Settings رفته و سپس گزینه Keybindsرا انتخاب کنید. در ادامه روی Record Keybind کلیک کنید تا بتوانید ترکیب کلیدهای مدنظر خود را برای هر یک از کارهایی که می‌خواهید به صورت سریع به آن دسترسی داشته باشید تنظیم کنید.

استفاده از دکمه‌های ترکیبی پیش‌فرض برای امکانات

اگر حوصله تنظیم کردن دسترسی‌های اختصاصی خود را ندارید، امکان استفاده از چند قابلیت با کمک دکمه‌های ترکیبی پیش‌فرض برای شما وجود دارد. فهرست این دسترسی‌ها و دکمه‌های ترکیبی آنها به شرح زیر است.

جابه‌جا شدن بین سرورها: Ctrl + Alt + بالا/ پایین
جابه‌جا شدن بین کانال‌ها: Alt + بالا/ پایین
جابه‌جا شدن بین پیام‌های خوانده نشده: Alt + Shift + بالا/ پایین
نشانه‌‌گذاری یک کانال با برچسب خوانده شده: Escape
نشانه‌‌گذاری یک سرور با برچسب خوانده شده: Shift + Escape
رفتن به قدیم‌ترین پیام خوانده نشده: Shift + Page Up
انتقال بین صفحه ایموجی‌ها: Ctrl + E
قطع کردن کل صداهای ورودی: Ctrl + Shift + D
پاسخ به یک تماس: Ctrl + Enter
ویرایش آخرین پیام ارسالی: کلید بالا

ویرایش تنظیمات پردازش صوتی

یکی از بهترین ترفندهای ممکن در این سیستم استفاده از پردازش‌های صوتی است. این روش موجب می‌شود بتوانید صدای میکروفن‌ دستگاه خود را به‌خوبی بهینه‌سازی کنید.

برای این کار باید وارد تنظیمات شوید و سپس گزینه‌های در دسترس را مشاهده کنید. با این گزینه‌ها می‌توانید ویژگی‌هایی مانند رفع اکوی صدا (Echo Cancelation)، کاهش صدای محیطی یا همان نویز (Noise Reduction) و کنترل خودکار میزان اوج‌گیری صدا (Automatic Gain Control) را روشن یا خاموش کنید.

همچنین یک قابلیت بتا وجود دارد که می‌توان به کمک آن صدا را به صورت بسیار دقیق‌تر کنترل کرده و خروجی میکروفن را بهینه‌سازی کرد.

احتمالا می‌دانید که این نرم‌‌افزار ابتدا روی گیمرها به‌صورت تخصصی و ویژه تمرکز کرد و به همین دلیل نیز کاربری عمومی‌تر این برنامه برای افراد عادی شناخته شده نبود.

همچنین به یاد داشته باشید که هریک از این موارد قابل برگشت هستند و می‌توانید با کمک تکرار فرآیند اشاره شده، آن را به حالت اولیه برگردانید.

یادآور می‌شویم که مطابق معمول در صورتی که قابلیت خاصی از دیسکورد مدنظر شماست می‌توانید در بخش پرسش و پاسخ آن را از ما بپرسید تا در شماره‌های بعدی آن را شرح دهیم.

احمد محمدحسینی - مدیر تیم QA / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها