به گزارش جام جم آنلاین، اواخر سال پیش بود که مارکوس فلش، رئیس بخش M بامو اعلام کرد این خودرو قدرت ۶۳۵ اسب بخاری داشته و ۷۰ کیلوگرم سبکتر از نسخه استاندارد M5 خواهد بود. M5 CS جدید همچنین از صندلیهای کربنی متعلق به M4 و برخی بهبودهای عملکردی سود خواهد برد.
قدرت این خودرو به ترتیب ۲۶ و ۱۰ اسب بخار بیشتر از نسخه استاندارد M5 و M5 کامپتیشن است. این قدرت ماحصل تلاش نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربو میباشد.
انتظار میرود جزئیات دقیق این پیشرانه و چگونگی افزایش قدرت و کاهش وزن M5 CS در زمان رونمایی رسمی منتشر شود البته حدس میزنیم این بهبودها به خاطر استفاده از قطعات فیبر کربنی به دست آمده باشند.
M5 CS به دیگر برادر کوچکتر خود یعنی M2 CS میپیوندد. برادر کوچکتر علاوه بر قدرت بیشتر از سیستم تعلیق تنظیم شده برای پیست، ترمزهای سرامیک کربنی، رینگهای سبکوزن و کاپوت، سقف، آینهها و اسپلیتر جلوی فیبر کربنی نیز سود برده است.
انتظار میرود M5 CS بهصورت استاندارد با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک عرضه شود هرچند احتمال ایجاد برخی تغییرات در آنها وجود دارد.
ب امو M5 کامپتیشن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۱ ثانیهای داشته و واضح است که M5 CS با قدرت بیشتر و وزن کمتر میتواند بهتر هم ظاهر شود البته نباید انتظار راحتی بیشتر را داشت زیرا به نظر میرسد بامو روی کاهش وزن تمرکز داشته و این به معنی استفاده از متریال سبک وزن و اشرافیت کمتر است.
باواریایی ها قول دادهاند جزئیات کامل این خودرو را تا چند روز دیگر منتشر کنند. همچنین گفته شده فروش M5 CS از سال جاری شروع شود.
منبع: پدال
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد