چرا سازمان بهداشت جهانی و کشورهای غربی در قبال دروغ‌های مرگبار کرونایی دولت انگلیس سکوت کرده‌اند؟

حقه‌های انگلیسی

دولت انگلیس در‌خصوص شیوع ویروس کرونای جدید در این کشور هشدار داده است! ویروسی که مطابق آخرین اطلاعات، از تابستان امسال در لندن و دیگر شهرهای انگلیس شایع شد و دولت بوریس جانسون، به‌صورت عامدانه آن را کتمان کرد.
کد خبر: ۱۳۰۲۵۴۶

فراتر از آن، دولت انگلیس پس از چند ماه و بعد از افشای این ماجرا، تاکید کرد که ویروس کرونای انگلیسی صرفا سرعت شیوع بیشتری دارد و میزان مرگبار بودن آن تفاوتی با ویروس اولیه پیدا نکرده است.

حقه‌های انگلیسی

این ادعا نیز اخیرا رد شده و اکثریت قریب به اتفاق منابع پزشکی و درمانی در جهان تاکید دارند که ویروس جهش یافته موسوم به کرونای انگلیسی نسبت به ویروس اولیه، بیشتر به مرگ مبتلایان منجر می‌شود.

افشای شیوع ویروس جهش‌ یافته کرونا در انگلیس (در ماه گذشته) باعث شد محدودیت‌های بیشتری در سراسر این کشور وضع شود.

بسیاری از کشورهای جهان نیز در آن زمان مرزهای هوایی خود با انگلیس را بستند. موارد ابتلا به نوع بریتانیایی ویروس کرونا اکنون در دست‌کم ۶۰ کشور جهان گزارش شده است. تاکنون نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در انگلیس بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند.

جانسون دروغ گفته است

صورت مساله کاملا مشخص است. بوریس جانسون درخصوص شیوع ویروس کرونای جدید در کشورش به همگان دروغ گفته است.

روزنامه فایننشال تایمز در یکی از گزارش‌های خود در این خصوص می‌نویسد: بوریس جانسون غالبا به‌عنوان فردی شناخته می‌شود که در طول دوران شیوع کرونا، با خوشبینی اولیه پدیده‌ها و بحران‌ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد و زمانی که حوادث و بحران‌های ناشی از تصمیم‌گیری‌های نادرست او، برایش دردسر‌ساز می‌شود ناگهان روش خود را تغییر می‌دهد. وی (جانسون) یک مقصر است. کسی که در قبال ویروس کرونا از ابتدا واکنش کندی نشان داد و حقایق مربوط به شیوع این ویروس را در کشورش (و جهان‌) نادیده انگاشت. او یک‌بار از استراتژی ایمن‌سازی جمعی سخن می‌گوید و یک‌بار دیگر، سخت‌ترین و چند لایه‌ترین محدودیت‌های منطقه‌ای و جغرافیایی را در انگلیس برقرار می‌کند! او حتی محدودیت‌های بهداشتی و درمانی کشورش را در محاسبات رفتاری خود در نظر نمی‌گیرد.

چرا جانسون کرونای انگلیسی را کتمان کرد؟

سوال اصلی اینجاست که چرا بوریس جانسون و مقامات انگلیسی، کرونای جهش‌ یافته در این کشور را از تابستان امسال تا پایان دسامبر ( آذرماه) کتمان کردند؟! تاریخ ۲۴ آذرماه امسال، مت هنکاک، وزیر بهداشت انگلیس با اذعان به وجود و شیوع ویروس کرونای انگلیسی در برابر نمایندگان پارلمان این کشور گفت، هنوز هیچ دلیلی مبنی بر این که بیماری ناشی از فعالیت این ویروس شدیدتر باشد یا واکسن روی آن تأثیر نگذارد، در دست نیست.

هنکاک با اشاره به این که در لندن، کنت و منطقه اسکس و هرفوردشایر موارد ابتلا به کرونا افزایش سریع و تصاعدی داشته، گفت: «ما هزار مبتلا به این گونه جدید کرونا را شناسایی کرده‌ایم که بیشترشان در جنوب بوده‌اند اما دست‌کم ۶۰ مرکز بهداشت منطقه‌ای دیگر نیز ابتلا به این گونه جدید را ثبت کرده‌اند.»

پایگاه اینترنتی کانسرویشن به بهانه شیوع ویروس کرونای انگلیسی و دروغ‌هایی که جانسون و دولت وی در‌خصوص زمان شیوع، سرعت واقعی انتشار ویروس و میزان مرگبار بودن ویروس جدید گفته‌اند، به نکات قابل تامل دیگری اشاره کرده است: «جانسون همان کسی است که بارها تاکید کرده بود نباید در محاسبه وزن و ماهیت ویروس کرونا دچار اغراق شد! او خطرات ناشی از شیوع کرونا را دست‌کم و در قبال شیوع انواع آن نیز رویکرد بی‌تفاوتی را در پیش گرفت. جانسون در بیش از پنج جلسه مهم در دولت انگلیس که با هدف بررسی شیوع کرونا در این کشور تشکیل شده بود شرکت نکرد و حتی با کمال افتخار از دست دادن خود با بیماران کرونایی سخن می‌گفت! او مدعی بود که دولتش در عرض ۱۲ ماه کرونا را از بین خواهد برد اما این خوشبینی وی در نهایت به نقطه کنونی ختم شد. او اکنون ویروس کرونا را به یک کلاهبردار حرفه‌ای و نامرئی تشبیه می‌کند.»

توجیه پنهانکاری انگلیس توسط ایندیپندنت

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت بدون آن‌که به عواقب مرگبار پنهانکاری شیوع کرونای جدید از سوی دولت جانسون اشاره کند، می‌نویسد: «با کشف ویروس جهش‌ یافته، انگلیس با یک چالش بزرگ روبه‌رو است. این احتمال وجود دارد که تا این لحظه ویروس جهش‌یافته، همراه با مسافران به کشورهای زیادی وارد شده باشد. جهش ویروس اما چه معنایی دارد؟ گفته می‌شود ویروس جهش‌یافته، ویروسی است که بسیار مسری‌تر از نوع قبلی است ولی الزاما نشانه‌ای از تشدید بیماری یا مرگ و میر بالاتر ندارد. گسترش ویروس انگلیسی بیشتر شده ولی گزارشی از ماهیت بیماری‌زایی آن داده نشده است. به‌دلیل تعداد کم نمونه‌های آزمایش ‌شده، هنوز ماهیت ویروس آفریقایی هم مشخص نیست.»

افشاگری تکان‌دهنده در‌خصوص کرونای انگلیسی

با وجود تلاش جریان‌های قدرت، سازمان‌های به‌اصطلاح بین‌المللی و برخی رسانه‌های غربی مبنی بر ساده‌انگاری ماجرای شیوع ویروس انگلیسی، شواهد نشان می‌دهد که این ویروس اواسط ماه سپتامبر سال جاری (اواخر تابستان) در جنوب‌شرقی انگلیس و لندن مشاهده و در مراکز درمانی رصد شده است. نقطه اوج پنهانکاری دولت انگلیس در قبال کرونای انگلیسی، اظهارات یکی از متخصصان این کشور است.

سوزان هاپکینز ازجمله متخصصان فعال در مرکز بهداشت عمومی انگلیس در مصاحبه با شبکه اسکای‌نیوز گفت که ویروس جدید با نام VUI- ۲۰۲۰۱۲/۰۱ دارای یک ترکیب ژنتیکی کاملا واضح و روشن است که تا‌کنون افزون بر بریتانیا در کشورهای دانمارک و استرالیا نیز شناسایی شده است.

به گفته او، این ویروس بسیار شبیه انواع جهش‌یافته ویروس کروناست که وجود آن در آفریقای جنوبی و هلند نیز گزارش شده است.

هاپکینز توضیح داده که این نوع از ویروس کرونا برای نخستین‌بار در سپتامبر گذشته در بدن بیماری مشاهده شد ولی توالی کامل ژنوم آن در نوامبر شناسایی شد.

به گفته او، این نوع ویروس کرونا در ابتدا ویژگی خاصی از خود بروز نداد و به همین دلیل محققان آن را در زمره جهش‌های متعددی که یک ویروس به‌طور عادی انجام می‌دهد و بعدها هم از میان می‌رود، در‌نظر گرفتند.

علی عالمی - بین الملل / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها