jamejamonline
اقتصادی صنعت و انرژی کد خبر: ۱۳۰۲۰۳۱   ۰۳ بهمن ۱۳۹۹  |  ۱۸:۱۹

رئیس جهاد دانشگاهی از امکان تولید داخل قطارهای مترو در تمام شهرهای کشور خبر داد و گفت: امیدوار هستیم که کل یک رام قطار تا پایان اسفند راه اندازی شود.

به گزارش جام جم آنلاین، حمیدرضا طیبی در خصوص آخرین وضعیت قطار ملی به مهر گفت: پروژه طراحی ساخت یک رام قطار ۷ واگنه ملی با حمایت معاون علمی و فناوری به شرکت متروی تهران با مدیریت شرکت مترو در حال انجام است.

وی افزود: در این پروژه ساخت کامل سیستم رانش قطار مترو شامل سیستم کنترل مرکزی یا TCMS سیستم برق فشار قوی، سیستم کنترل دور موتور، CMCN، سیستم تأمین برق مصرفی داخل مترو (ACM )، مقاومت ترمزی، الکتروموتور تراکنش و گیربکس توسط جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد.

طیبی با بیان اینکه سیستم رانش به لحاظ تکنولوژی، پیشرفته‌ترین بخش قطارهای مترو است و به نوعی مغز، اعصاب و ماهیچه‌های قطار مترو به شمار می‌رود که هزینه ساخت آن حدود ۳۰ تا ۳۳ درصد قیمت یک واگن است، گفت: پیشرفت پروژه سیستم رانش حدود ۸۴ درصد به صورت کلی است و بسیاری از قطعات تحویل کارفرما شده است.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی البته به علت مشکلات شرکت مترو در تأمین سهم مالی خودش در پروژه بخش عمده منابع مالی مورد نیاز سیستم رانش تا به حال توسط خود جهاد دانشگاهی به صورت قرض تأمین شده است.

طیبی تاکید کرد: به علت تأخیرات ناشی از کرونا و همچنین تأمین برخی از قطعات از خارج کشور، ان شاءالله قرار است ۳ واگن در ۲۲ بهمن و کل یک رام قطار تا پایان اسفند راه اندازی شود. در این پروژه هدف نهایی ساخت داخل به میزان ۸۵ درصد است و علیرغم مشکل در تأمین منابع مالی، کرونا و تحریم، پروژه پیشرفت خوبی داشته است.

وی افزود: هماهنگ شده که پس از اتمام قسمت‌های موفقیت‌آمیز این قطار با تأمین منابع لازم، ۱۰۵ واگن در فاز اول و ۳۱۵ واگن دیگر در فازهای بعدی ساخته شود.

به گفته طیبی، با اجرای موفق این پروژه، فناوری طراحی و ساخت واگن‌ های مترو در کشور به دست آمده و با تأمین منابع مالی و انجام برنامه‌ریزی و تقسیم کار مناسب، واگن‌های خطوط متروی کلانشهرهای کشور به صورت کامل در داخل قابل تأمین هستند.

وی در خصوص صرفه‌جویی ارزی برای تولید واگن‌های قطار مترو گفت: با پایان یافتن پروژه و اطلاع از میزان ارزبری کلیه قسمت‌های پروژه می‌توان به صورت دقیق در خصوص صرفه‌جویی ارزی اظهار نظر کرد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر