یه کار «کارستون»
گزارش پشت‌ صحنه از «کارستون» شبکه نسیم همراه گفت‌وگو با کارگردان تهیه‌کننده و مجری-بازیگر برنامه

یه کار «کارستون»

گزارشی از پشت‌ صحنه مسابقه «پنج‌ ستاره» و گفت‌وگو با تهیه‌کننده و مجری برنامه

ستاره‌باران در شبکه پنج

اگر به دیدن مسابقات تلویزیونی علاقه دارید یا می‌خواهید اطلاعات عمومی خود را محک بزنید، می‌توانید به تماشای مسابقه «پنج‌ستاره» شبکه پنج بنشینید. مسابقه‌ای که پنج مرحله دارد و در هر مرحله هیجان خاصی را با بازی‌ها تجربه می‌کنید.
کد خبر: ۱۳۰۱۸۷۴

حتی می‌توانید به همراه خانواده به عنوان تماشاچی حضور پیدا کرده و از نزدیک شاهد تولید یک برنامه تلویزیونی باشید.

یا این‌که اگر به اطلاعات عمومی خود اطمینان دارید، خودتان شخصا به عنوان شرکت‌کننده وارد مسابقه شوید البته می‌توانید به همراه یکی از دوستان یا اعضای خانواده هم در این رقابت شرکت کنید. کافی است وارد سایت شبکه پنج شوید و در یک آزمون نه چندان سخت شرکت کرده و به سوالات پاسخ بدهید البته پنج‌ستاره از اسفند سال ۹۶ با اجرای اشکان خطیبی روی آنتن است و مسابقه جدیدی نیست.

مدتی هم حمید گودرزی اجرای آن را برعهده داشت و حال در سری جدید به تهیه‌کنندگی محمد قنبری و با تغییراتی که در فرمت و محتوای مسابقه داشته، ابوالفضل آقاخانی میزبان شما خواهد بود و کلی فضای شاد و مفرح را برایتان رقم خواهد زد.

همان مجری که پیش از این با اجرای جنگ‌های همین شبکه او را می‌شناختید. به همین دلیل جام‌جم به پشت صحنه این مسابقه رفته و گزارشی از روند تولید سری جدید این مسابقه تهیه کرده و با مجری و تهیه‌کننده آن نیز گفت‌وگویی داشته که شاید خواندن آن برایتان جالب باشد. پس همراه ما باشید:

استودیو شهر آماده

حوالی ساختمان شهرداری منطقه ۲ و اتوبان یادگار امام، ساختمانی قرار دارد که یادآور برنامه «خندوانه» نیز هست.

چون یکی دو فصل از این برنامه در همین لوکیشن مقابل دوربین رفت. استودیو شهر آماده محلی است که مسابقه پنج‌ستاره در آنجا تولید می‌شود.

این استودیو صاحب سوله وسیعی است که در این اوضاع و احوال کرونا و محدودیت‌ها و بحث رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مکان بسیار مناسبی برای ضبط یک برنامه مفرح تلویزیونی است.

واحد سیار برنامه هم شامل یک اتومبیل و کلی سیم و کابل و مانیتور، در گوشه‌ای از حیاط ساختمان قرار دارد و یکی دو نفر در حال رفت و آمد به داخل آن هستند.

دقایقی به ساعت ۱۱ مانده و عوامل در حال مهیا کردن شرایط کار هستند. مجری هم در اتاق گریم که در انتهای یک راهرو قرار دارد، زیر دستان گریمور است. دو شرکت‌کننده نیز در اتاق دیگری نزدیک اتاق گریم، با هم صحبت می‌کنند و چای می‌نوشند تا از اضطراب‌شان کم شود.

تعدادی از تماشاچی‌ها نیز در محلی که برایشان در نظر گرفته شده منتظر آغاز ضبط برنامه هستند. وارد سوله که می‌شوید با استودیوی بزرگی مواجه می‌شوید که اطراف آن را دو ردیف صندلی احاطه کرده که جایگاه تماشاچی‌هاست و روی آن هم فاصله‌گذاری اجتماعی مشخص شده‌است و دو نمایشگر بزرگ که در اطراف یک ستاره طلایی قرار دارد که در انتهای دکور است و تصاویری از شهید سردار سلیمانی در آن به نمایش در می‌آید.

فضای پشت نمایشگرها نیز ستاره‌ باران است. کم‌کم تماشاچی‌ها وارد استودیو می‌شوند و در جایگاه خود قرار می‌گیرند. صدای بهنام بانی فضا را پر کرده و تماشاچی‌ها را سر ذوق می‌آورد. مجری هم وارد استودیو شده و مورد تشویق تماشاچی‌ها قرار می‌گیرد.

تهیه‌کننده با مجری سرگرم صحبت می‌شوند و فیلمبردارها دوربین‌هایشان را چک می‌کنند. یک دوربین کابلی یا «کیبل‌کم» هم روی سقف نصب شده که مسوول آن در حال چک کردن آن روی ریلی است که در بالای استودیو قرار دارد.

میز نور هم در گوشه‌ای از استودیو قرار دارد که یکی دو نفر پشت آن نشسته‌اند و در حال چک‌کردن نور استودیو هستند. آینه دو طرفه‌ای در مرکز دکور قرار دارد که با شروع ضبط آن را بالا می‌برند.

مدیر صحنه در حال توجیه تماشاچی‌هاست. فاصله‌ها رعایت می‌شود و خانم‌ها نیز حجابشان را مرتب می‌کنند. در بین تماشاچی‌ها دو نفر از همراهان شرکت‌کننده‌ها نشسته‌اند که به آنها میکروفن داده می‌شود.

پاسکاری فیلمبردارها

اغلب تماشاچی‌ها، خانم‌ها و فرزندانشان هستند. آن هم به این دلیل که اول هفته است و در این ساعت معمولا آقایان در محل کارشان حضور دارند. ی

کی از عوامل، تشویق مجری و شرکت‌کننده‌ها را با تماشاچی‌ها تمرین می‌کند و آخرین توضیحات را به آنها می‌دهد. به گفته یکی از عوامل تماشاچی‌ها ضدعفونی شده‌اند و استودیو هم در حال ضدعفونی شدن است. یک نفر هم وارد شده و دست‌ تماشاچی‌ها را ضدعفونی می‌کند.

با دستور تهیه‌کننده و آماده‌بودن همه شرایط، ضبط برنامه آغاز شده و ابوالفضل آقاخانی از پشت ستاره طلایی وارد دکور مثلثی شکل شده و مورد تشویق تماشاچی‌ها قرار می‌گیرد. نمایشگرها نیز تصویری از لوگوی مسابقه را به‌نمایش می‌گذراند.

مجری پلاتو سلامش را با یکی از جملات بزرگان آغاز می‌کند و از شرکت‌کننده‌ها که ماسک با لوگوی پنج‌ستاره روی صورت و هرکدام آی‌پد در دست دارند، می‌خواهد وارد شوند. برای این‌که مجری بداند باید نگاهش به کدام یک از دوربین‌ها باشد، فیلمبردارها با اشاره دست او را متوجه می‌کنند و نگاه مجری را به یکدیگر پاس می‌دهند. در بین ضبط از تماشاچی‌ها خواسته می‌شود نگاه‌شان به مجری و شرکت‌کننده‌ها باشد و به پشت‌صحنه و عوامل نگاه نکنند.

از شرکت‌کننده‌ها هم خواسته می‌شود به دوربین‌هایی که مقابل‌شان و بالای سر تماشاچی‌ها نصب شده، نگاه کنند. صدای اذان ظهر از بلندگوی مسجدی که نزدیک استودیو قرار دارد، شنیده می‌شود.
مجری در بخش نخست مسابقه تلاش می‌کند پاسخ‌ها را به شرکت‌کننده‌ها برساند. با پاسخ صحیح شرکت‌کننده‌ها، چراغ‌های پایین پای آنها روشن می‌شود.

«کیبل‌کم» دچار مشکل می‌شود. مسؤول آن از نردبان بلندی که گوشه‌ای از استودیو قرار دارد، بالا می‌رود و آن را جابه‌جا می‌کند. بچه‌های صحنه برای بازی دوم آماده می‌شوند.

یاسین ولکام‌زهی، هنرمند سیستانی روی استیج رفته و برای انتخاب بازی دوم پاکت‌ها را مقابل تماشاچی‌ها می‌گیرد تا یکی از آنها را انتخاب کنند.

بچه‌های صحنه روی استیج آمده و رگالی را روی آن قرار داده و چند چوب‌لباسی و یک هدست به شرکت‌کننده اول داده می‌شود تا در زمان مشخص شده آنها را با حفظ تعادل روی رگال قرار بدهد. این طور که تا موسیقی را از طریق هدست می‌شنود هم باید اجرا کند. به همین دلیل فضای مفرحی را برای تماشاچی‌ها و حتی عوامل پشت دوربین ایجاد می‌کند.

بریز و بپاش!

بعد از این بازی نوبت به بخش دیگری از مسابقه می‌رسد. در این فاصله یکی از شرکت‌کننده‌ها از روی استیج پایین آمده و همسرش یقه لباس او را مرتب کرده که همین نکته باعث می‌شود مجری هنگام برنامه این موضوع را به مخاطبان منتقل کند.

دوربین کابلی ریلی را پایین آورده و روی ریلی که مقابل استودیو قرار دارد نصب می‌کنند. در همین فاصله مجری آواز سنتی می‌خواند و مورد تشویق تماشاچی‌ها و عوامل قرار می‌گیرد.

در این بخش از مسابقه نیز شرکت‌کننده‌ها باید به پرسش‌ها پاسخ بدهند. بعد از آن باز هم یکی از آنها که امتیاز بیشتری دارد، از داخل پاکت بازی بخش بعد را انتخاب می‌کند که بریز و بپاش است. بچه‌های صحنه، محفظه شیشه‌ای را در مرکز دکور قرار داده که داخل آن توپ‌های کوچک سفید و نارنجی بسیاری است که شرکت‌کننده‌ها هر کدام در عرض ۱۰ثانیه باید با دست همه آنها را خارج کنند.

این بازی هیجان بسیاری هم برای شرکت‌کننده‌ها دارد و هم برای مجری و تماشاچی‌ها و عوامل فضای شاد و مفرحی را ایجاد می‌کند. نوبت به شرکت‌کننده دوم می‌رسد. بچه‌های صحنه، توپ‌ها را جمع کرده و داخل همان محفظه شیشه‌ای قرار می‌دهند.

شرکت‌کننده دوم هم این بازی را انجام می‌دهد و این‌بار تماشاچی‌ها نیز به کمک بچه‌های صحنه آمده و توپ‌ها را جمع می‌کنند.

مجری از تماشاچی‌ها می‌خواهد یک نفر داوطلبانه روی استیج آمده و همین بازی را انجام بدهد و از تهیه‌کننده و مجری جایزه نقدی بگیرد. یک پسر جوان بالا آمده و این بازی را انجام می‌دهد اما موفق نمی‌شود در عرض ۱۰ثانیه توپ‌ها را خارج کند.

آقای مسابقات تلویزیونی

به گفته یکی از عوامل در طول روز دوبرنامه ضبط می‌شود و پیش از این‌که به ساعت منع تردد نزدیک شویم، ضبط مسابقه را به پایان می‌رسانند.

نوبت به بازی نهایی می‌رسد و آینه‌ای که بالای استودیو قرار دارد، به پایین هدایت شده و بین دو شرکت‌کننده قرار می‌گیرد. باز هم سؤالات دیگری مطرح می‌شود و درنهایت یکی از آنها برنده می‌شود و به مرحله انتخاب جایزه می‌رسد.

بچه‌های صحنه ۱۰گوی را در نقاط مختلف دکور می‌گذارند که پاکت‌های جایزه داخل هرکدام از آنها قرار دارد. فرد برنده به همراه همسرش یکی از آن پاکت‌ها را انتخاب کرده و مجری سعی می‌کند هیجان برنامه را بیشتر کرده و به او پیشنهاد شماره‌ها و پاکت‌های دیگری را بدهد که آنها نمی‌پذیرند و درنهایت پاکت خالی را انتخاب می‌کنند.

بعد از پایان برنامه، تماشاچی‌ها پیش از این‌که به سالن غذاخوری برای صرف ناهار بروند، با لوگوی برنامه و مجری عکس سلفی می‌گیرند. ما نیز به همراه دو شرکت‌کننده مسابقه دوم و یکی از تماشاچی‌ها به اتاقی برای صرف ناهار می‌رویم.

مرد جوانی که یکی از تماشاچی‌هاست می‌گوید به همراه خانواده‌اش در اغلب مسابقه‌های تلویزیونی شرکت می‌کنند و این اواخر هم در «ایران» و «ایرانیش» شرکت کردند و توانستند در «ایرانیش» برنده شوند. او مدام از خاطرات حضور در مسابقات تلویزیونی می‌گوید و باعث می‌شود استرس و نگرانی شرکت‌کننده‌ها کمتر شود.

در این میان بچه‌های صحنه، استیج را تی‌می‌کشند و همه چیز برای ضبط مسابقه مهیا می‌شود. باز هم صدای بهنام‌بانی فضا را پر می‌کند و تماشاچی‌ها با انرژی در جایگاه خود می‌نشینند.

مجری هم لباسش را تغییر می‌دهد و سعی می‌کند برنامه را به شیوه دیگری آغاز کند. موضوع برنامه دوم درباره خوشرویی است و او با شرکت‌کننده‌ها در این‌باره شوخی می‌کند. برنامه آغاز می‌شود و شرکت‌کننده‌ها بعد از معرفی خود وارد چالش‌ها می‌شوند و روال بازی‌ها مثل برنامه اول اجرا می‌شود.

خودم را مجری پنج‌ ستاره می‌دیدم

ابوالفضل آقاخانی را بیشتر با اجرای ویژه‌برنامه‌ها و جنگ‌های شبانه تلویزیونی می‌شناسیم. به هر حال این خاصیت تصویر است. با این حال آقاخانی سال‌ها در رادیو هم فعالیت داشته و همچنان هم از این رسانه دوست‌داشتنی دور نشده‌است.
او مدتی است اجرای سری جدید مسابقه پنج‌ستاره را برعهده دارد که در گفت‌وگو با جام‌جم از تجربه اجرای این مسابقه گفت:

پنج‌ستاره نخستین تجربه اجرای شما در یک مسابقه تلویزیونی است؟

من سال ۸۷ مسابقه تلفنی «دوراهی» را اجرا می‌کردم. اما تجربه این‌چنینی مثل پنج‌ستاره را نداشتم.
قطعا اجرای این مسابقه به نسبت مسابقه تلفنی‌ای که گفتید خیلی متفاوت است.

من از روز اولی که این مسابقه با اجرای دوست دیگری روی آنتن رفت و تماشا کردم، همیشه می‌گفتم این مسابقه را من باید اجرا کنم. یعنی در خودم می‌دیدم که از عهده اجرای آن برمی‌آیم.

از چه نظر؟

این دست مسابقه‌ها در کنار این‌که نیاز دارد مجری‌ای داشته‌باشد که اطلاعات بالایی دارد، مجری باید هایپراکتیو هم باشد. یعنی مجری چنین مسابقه‌ای باید شیطنت‌های به‌موقع و لازم را داشته‌باشد و این‌که بتواند با بیننده ارتباط خوبی برقرار کند. به گونه‌ای که مخاطب احساس کند خودش در مسابقه حضور دارد. یعنی باید بتواند این تعامل را ایجاد کند. بارها هم در اغلب مسابقه‌ها دیده‌ایم که مسابقه خوبی است، اما مجری آن انتخاب درستی نبوده. گرچه توانایی بسیاری هم در اجرا داشته اما انتخاب مناسبی برای آن برنامه نبوده. این خیلی نکته مهمی است.

شما که پیش از این هم با آقای قنبری، تهیه‌کننده مسابقه کار کرده‌بودید، پس چرا بعد از تولید چند فصل مجری برنامه شدید؟

آقای قنبری از ابتدای ساخت این مسابقه با من برای اجرا صحبت کرده‌بود. اما به دلیل این‌که شبکه انتظارات دیگری داشت، تهیه‌کننده باید با خواسته شبکه پیش می‌رفت، وگرنه من مهم‌ترین و بهترین برنامه‌هایی را که در این ۱۸سال در صداوسیما اجرا کردم، تهیه‌کننده‌اش آقای قنبری بود.

شناختی که در این مدت از همدیگر پیدا کرده‌اید، خیلی می‌تواند روی کار شما تاثیرگذار باشد. این‌طور نیست؟

بله قطعا. سال‌ها همکاری با آقای قنبری باعث شده خیلی زود متوجه شوم خواسته‌اش از مجری آن برنامه یا مسابقه چیست. مهم‌تر این‌که برای یک برنامه خوب تلویزیونی تهیه‌کننده نقش بسیار مهمی دارد.

این را بابت سال‌ها تجربه و فعالیت در رادیو و تلویزیون می‌گویم. هرچقدر برنامه یا مجری و حتی مهمان‌ها خوب باشند، تا تهیه‌کننده باتجربه و حرفه‌ای نباشد، آن برنامه مورد توجه قرار نمی‌گیرد. من با تهیه‌کننده‌های بسیاری در رادیو و تلویزیون کار کرده‌ام. به همین دلیل می‌گویم که تجربه و سواد تهیه‌کننده خیلی اتفاق مهمی برای یک برنامه است.

از آنجا که اجرای این مسابقه را پیش از شما دو نفر دیگر برعهده داشتند، در همین چند قسمت مردم چقدر حضور شما را به عنوان مجری پنج‌ستاره پذیرفته‌اند؟

تا جایی که من در جریان هستم، از زمانی که نام من به عنوان مجری این مسابقه در رسانه‌ها منتشر شد تا به امروز واکنش منفی ندیدم و همین موضوع خیلی به من دلگرمی می‌دهد. در این چند هفته هم که سری جدید مسابقه با اجرای من روی آنتن است، فکر می‌کنم هنوز اجرای دلخواه و ایده‌آلم را نداشتم و به مرور زمان و در هفته‌های بعد بهتر خواهد شد.

خودتان چقدر سعی کردید این مسابقه با اجراهای قبلی‌تان متفاوت باشد؟

به‌هرحال اجرای برنامه گفت‌وگومحور شبانگاهی با مسابقه متفاوت است اما من سعی می‌کنم طنازی اجراهای قبلی‌ام را در این مسابقه داشته‌باشم. اما تا جایی که برای اجرای یک مسابقه لازم است ، سعی کردم فراتر از چارچوب مسابقه نروم. من در رادیو هم مسابقه اجرا کردم و همین تجربه در این مسابقه هم به کمکم آمد. چون رادیو برای من دانشگاه است و خیلی چیزها را از کار در رادیو
یاد گرفتم.

هنوز هم به رادیو علاقه‌مند هستید یا جذابیت‌های تصویر باعث شده از رادیو فاصله بگیرید؟

رادیو برای من مثل کلاس درس است و خیلی چیزها را از رادیو یاد می‌گیرم چون کار در رادیو خیلی سخت اما جذاب است. به همین دلیل همچنان به رادیو و فعالیت در آن رسانه علاقه‌مند هستم.

از آنجاکه در تلویزیون مسابقات بسیاری ساخته می‌شود، شما یک جمله بگویید که چرا مخاطبان تلویزیون باید بیننده این مسابقه باشند؟

نکته‌ای درباره اجرای من در این مسابقه هست. این‌که سعی می‌کنم به‌گونه‌ای اجرا کنم که مخاطب خودش را به‌جای شرکت‌کننده بگذارد و خود را مجاب به پاسخ دادن کند. به همین دلیل در کنار پاسخ‌هایی که می‌دهم، سعی می‌کنم توضیح کوتاهی هم درباره آن سؤال و جواب بدهم.

پس اطلاعات عمومی‌تان از سطح بالایی برخوردار است؟

هم سعی می‌کنم از اطلاعاتم در این زمینه استفاده کنم و هم این‌که سؤالات را پیش از مسابقه مرور می‌کنم و اگر اطلاعاتی در آن باره نداشتم، حتما مطالعه می‌کنم.

از این نظر این مسابقه توانست به اطلاعات عمومی من هم کمک بسیاری بکند، چون خودم هم آدم کنجکاوی هستم.

هر روز بهتر از دیروز

محمد قنبری از تهیه‌کننده‌های باسابقه تلویزیون است ازجمله تهیه‌کننده برنامه‌های «جشن رمضان» و «شب فیروزه‌ای».

او دو فصل از چهارفصل مسابقه پنج‌ستاره را تهیه‌کرده که درباره ویژگی‌های این مسابقه و تغییرات آن در فصل جدید نکاتی را به جام‌جم گفت:

تغییرات فصل جدید

شبکه سعی کرده در این چهارفصل برند مسابقه را حفظ کند اما قطعا در هر فصل دستخوش تغییراتی شده‌است. چه در فرمت و محتوا و چه در اجرا و موضوعات دیگر ازجمله دکور.

در این دو فصلی هم که من تهیه‌کننده مسابقه هستم، تغییراتی را ایجاد کردم. ازجمله در دکور و محتوا و فرمت مسابقه. سقف جایزه ما هم ۲۰میلیون تومان است که کمک‌هزینه خرید کالای ایرانی است. بخش جایزه یکی از تغییرات این فصل است. چون در فصل قبلی در نقطه امن‌های اول و دوم و سوم لوازم‌خانگی هدیه می‌دادیم اما در این فصل جایزه‌های ما به‌صورت نقدی است. ضمن این‌که آقای ابوالفضل آقاخانی اجرای مسابقه را به‌عهده گرفته‌اند که اساسی‌ترین تغییر این مسابقه همین نکته است.

چگونگی ورود به پنج‌ ستاره

برای شرکت در این مسابقه باید به سایت شبکه پنج مراجعه کنند و در آزمون شرکت کرده و در زمان معین باید تعداد سؤالات مشخص‌شده را پاسخ بدهند که سیستم به‌صورت هوشمند نتیجه را به آنها اطلاع داده و مرحله بعدی تماس ما با افرادی است که در این آزمون پذیرفته شدند و می‌توانند در مسابقه به‌صورت حضوری شرکت کنند.

خوشبختانه در این مدت که سری جدید روی آنتن رفته، متقاضی بسیاری برای شرکت در مسابقه داشته و استقبال خوبی شده‌است.

ازآنجا هم که سری جدید پنج‌ستاره، ۴۱قسمت است و هفته‌ای دو روز روی آنتن هستیم، فکر می‌کنم پخش این فصل تا سال آینده ادامه داشته‌باشد.

اطلاعات عمومی حرف اول را می‌زند

یکی از تغییراتی که در این سری داریم، بازی‌های عملی است که در کنار سؤالات چندگزینه‌ای به مسابقه اضافه‌شده که فضای فان و جذابی را برای شرکت‌کننده‌ها ایجاد کرده‌است.

ضمن این‌که باید خلاقیت هم داشته‌باشند. سؤالات ما هم از همه حوزه‌ها انتخاب‌شده و هرکسی که اطلاعات عمومی خوبی دارد، می‌تواند در این مسابقه حضور پیداکرده و توانایی و هوش خودش را محک بزند.

مجری هم در بخش نخست تا حدودی به شرکت‌کننده‌ها کمک می‌کند. چون به‌هرحال استرسی که روی استیج برای شرکت‌کننده‌ها وجود دارد، ممکن است باعث فراموشی پاسخ سؤالات شود.

البته میزان تحصیلات شرکت‌کننده‌ها در آزمون ورودی بی‌تأثیر نیست ولی ما عزیزی را در پنج‌ستاره داشتیم که با مدرک تحصیلی دیپلم توانسته‌بود هر ۵۰امتیاز آزمون را کسب کند و در مسابقه هم که شرکت کرد، برنده شد.

همکاری‌ای که با علی انصاریان شکل نگرفت

ما با حمید گودرزی تجربه همکاری خوبی داشتیم و خیلی خوب توانسته‌بود مسابقه را اجرا کند. اما زمانی که تصمیم به تغییرات در مسابقه گرفتیم، قرار شد مجری چابک‌تر انتخاب کنیم. چون بخش عملی هم به مسابقه اضافه شده‌بود و نیاز به مجری چابک‌تری داشتیم.

در بین دوستان ورزشکار کسی را پیدا نکردیم که بتواند مجری پنج‌ ستاره شود. تا این‌که به علی‌ انصاریان رسیدیم و قرار شد با او کار را شروع کنیم که از دوستان قدیمی ما هم هست. تست هم زدیم؛ اما سر یک پروژه سینمایی بود و گریم سنگینی هم داشت و این همکاری شکل نگرفت.

با ابوالفضل آقاخانی هم پیش از این تجربه همکاری داشتیم و می‌دانستم مجری بذله‌گو و شیرینی است و می‌تواند گزینه خوبی برای اجرای این مسابقه باشد.

ما و ابوالفضل آقاخانی هم مدام در تلاشیم هر‌قسمت بهتر از قبل باشد و خوشبختانه این اتفاق در حال شکل‌گیری است.

پنج‌ستاره مجری‌ محور نیست

از ابتدای فصل یک پنج‌ستاره مسابقه‌ای بود که برای مخاطبان با اجرای افراد مشهور شکل گرفته‌بود. به همین دلیل تاثیر تغییر مجری در فصل جدید ممکن است کمی زمانبر باشد.

اما ابوالفضل توانست با شیرینی ذاتی که دارد و مهم‌تر این‌که انگیزه شدیدی که برای اجرای این مسابقه دارد، باعث شده مخاطب با او همراه شود.

به هر حال هر برنامه‌ای متکی به مجری است و مجری محور است و در وهله نخست این مجری است که می‌تواند مخاطب را برای تماشای مسابقه همراهی کند.

در پنج‌ستاره هم مجری در این زمینه بی‌تاثیر نیست اما تنها مشخصه جذب مخاطب هم نیست. شرکت‌ کننده‌ها و فرمت و محتوای مسابقه هم هست که باعث دیده‌شدن کار و مورد توجه قرارگرفتن آن می‌شود.

البته ما هیچ وقت نمی‌خواستیم به واسطه چهره‌های معروف دیده‌شویم و مورد توجه قرار‌بگیریم. اصولا خیلی از برنامه‌هایی هم که از دوستان بازیگر برای اجرای برنامه دعوت می‌کنند، مهم‌ترین دلیلش همین دیده‌شدن است.

من در این ۲۷سالی که تهیه‌کننده هستم، مجری‌های بسیاری کارشان را با من آغاز کردند. به همین دلیل باز هم باید در مسیری قدم برداریم که مجری‌های بهتر و حرفه‌ای‌تری را پرورش بدهیم. متاسفانه همه سراغ چهره های شناخته‌شده می‌روند که دستمزد بالایی دارند که به نظرم کار درستی نیست.

زینب علیپور طهرانی - رسانه / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها