jamejamonline
اقتصادی اقتصاد ایران کد خبر: ۱۳۰۱۶۰۹   ۲۹ دی ۱۳۹۹  |  ۱۵:۵۵

در راستای حواشی اخیر فروشگاه‌های زنجیره‌ای صورت گرفت

آغاز حذف قیمت مصرف‌کننده از لیبل فروش قفسه‌های فروشگاه‌ها و درج قیمت فروش

رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای از حذف قیمت مصرف‌کننده درج شده بر روی لیبل قفسه‌های فروشگاه‌ها (قیمت‌ها خط زده شده پیش از اعمال تخفیف) خبر داده و اعلام کرد که برای برخی فروشگاه‌ها از امروز (دوشنبه) این دستور آغاز شده و برای باقی فروشگاه‌ها نیز طی چند روز آتی آغاز می شود. قمیت پیش از تخفیف (قیمت اصلی کالا) از لیبل قفسه‌های فروشگاه‌ حذف خواهد شد اما در فاکتور مشتریان درج می شود.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای صبح امروز (دوشنبه) نشستی رسانه‌ای به جهت  شفاف‌سازی  ابهامات اخیر در مورد گران‌فروشی و تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در محل اتاق اصناف ایران برگزار کرد.
 
امیرخسرو فخریان- رئیس اتحادیه کشوری فروشگاه‌های زنجیره‌ای- ضمن  اعلام خبر حذف قیمت مصرف‌کننده از لیبل قفسه‌های فروشگاه‌ها از امروز برای برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اجرای آن طی روزهای آینده، تاکید کرد: قیمت پیش درج شده بر روی کالا که همان قیمت مصرف‌کننده بوده و در فروشگاه‌های زنجیره‌ای قیمت آن خط خورده بوده؛ حذف خواهد شد اما هردو قیمت (پیش و پس از تخفیف فروشگاه) در فاکتور مشتری درج خواهد شد.
 
وی در پاسخ به سوال در رابطه با گزارش اخیر سازمان تعزیرات مبنی بر فروش یک کیسه برنج ١٠ کیلویی تنظیم بازار به قیمت ١٨۵ هزار تومان در حالیکه تولید این محصول متعلق به بهمن ماه سال ١٣٩٧ بوده و با قیمت تنظیم بازار ٨٠٠٠ تومان عرضه شده است؛ طی این دوسال این کالا کجا بوده و چرا  عرضه نشده است؟ تصریح کرد: فروشگاه‌های ما اجازه اینکه بخواهند محصولی را در انبارها ذخیره کرده تا در زمانی خاص، عرضه کنند، ندارند؛ چراکه فروشگاه از خواب کالا سودی نخواهد برد؛ متحمل ضرر هم می‌شود. ضمن اینکه فروشگاهی که این مورد در آن دیده شده کمتر از یکسال است که افتتاح شده و طبق بررسی‌ها مشخص شد که این کالا در انبار توزیع دولتی و  جزو ذخایر دولت بوده و اکنون به فروشگاه عرضه شده است.
 
فخریان در دیگر سوال مبنی بر مشاهده  یک نوع محصول با سه قیمت متفاوت (١۵، ٢٠ و ٢۴ هزار تومانی) در قفسه یک فروشگاه  زنجیره‌ای و فروش همگی آن‌ها با قیمت ٢۴ هزار تومان؛ گفت: در سال جاری به طور میانگین  ٣.۵ بار افزایش قیمت در کالاهای مختلف داشته‌ایم. ضمن اینکه بارکد خوان‌های صندوق فروشگاه قابلیت تفکیک  کالای جدیدتر را نه‌تنها در کشور ما بلکه در همه کشورها ندارد؛ لذا علاوه براینکه خواسته شده چیدمان کالاها براساس قدیم به جدید باشد؛ از فروشگاه‌ها خواسته شده تا به مدت یکماه از افزایش قیمت‌ کالاها، آن‌ها را با همان قیمت‌ گذشته بفروشند تا کالای تولید پیشتر فروش روند.
 
البته این را باید در نظر گرفت که برخی مشتریان نیز اجناس را از میانه قفس با انتهای قفسه که کالای جدیدتر چیده شده انتخاب می‌کنند؛ اما این اطمینان را به مشتریان می‌دهیم که از فروشگاه خواسته شده تا یکماه پس از افزایش نرخ کالا، با همان قیمت‌ سابق عرضه کنند.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

فرصت‌ سوزی در ایجاد پل صادراتی

فرصت‌ سوزی در ایجاد پل صادراتی

سوریه پس از جنگ با داعش زیرساخت کشور خود را از دست داد و پس از پایان جنگ که ایران نقش اساسی داشت، قرار شد بخشی از اقتصاد این کشور نصیب ما شود. متاسفانه در موضوع سوریه پیشرفتی نداشتیم.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر