اگر در طول شب از خواب بیدار می‌شوید، یک اتاق خنک‌ می‌تواند به شما کمک کند تا خوابی عمیقی را تجربه کنید.
کد خبر: ۱۳۰۱۳۶۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شاید هرگز در مورد فواید سلامتی خوابیدن در یک اتاق سرد چیزی نشنیده باشید. تحقیقات علمی نشان می‌دهد، خوابیدن در یک اتاق سرد فوایدی برای سلامتی دارد.
 
اکثر مردم بعد از یک روز کار و فعالیت روزانه شب هنگام نیاز به خوابی آرام و راحت دارند تا نیرو و انرژی لازم برای شروع روز بعد و فعالیت‌های روزمره را به دست آورند لذا داشتن خواب راحت و کامل مقوله‌ای است که در سراسر ابعاد زندگی فرد مؤثر است.
 
جوان‌تر به نظر می‌رسید
 
دمای سردتر میزان ملاتونین شما را افزایش می‌دهد. ملاتونین نه تنها هورمون خواب است بلکه نوعی آنتی‌اکسیدان است که از پوست در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند. همچنین باعث افزایش تولید کلاژن می‌شود که از ایجاد چروک جلوگیری می‌کند.
 
 خوابیدن در یک اتاق سرد باعث کاهش افسردگی می‌شود
 
هنگامی که در یک اتاق سرد می‌خوابید، خواب شما عمیق‌تر و آرام‌تر است. این امر به کاهش سطح کورتیزول کمک می‌کند. خواب خوب شبانه، ذهنیت شما را بهبود می‌دهد و کمک‌تان می‌کند تا با اضطراب و افسردگی مبارزه کنید. بی‌خوابی و افسردگی می‌توانند یکدیگر را تغذیه کنند.
 
 خواب‌تان عمیق‌تر می‌شود
 
مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۸ برای اولین بار نشان داد که دمای پایین عامل مهمی در تولید ملاتونین است. ملاتونین هورمونی است که خواب شما را تنظیم می‌کند.
 
 خوابیدن در یک اتاق سرد باعث تسریع کاهش وزن می‌شود
 
وقتی نمی‌توانید بخوابید، سطح کورتیزول افزایش می‌یابد. کورتیزول اضطراب و استرس را بالا می‌برد و اضطراب احتمال پرخوری را افزایش می‌دهد. دمای پایین اتاق خواب همچنین متابولیسم را تقویت می‌کند.
 
 دمای پایین التهاب و درد را کاهش می‌دهد
 
یک اتاق خواب خنک توانایی کاهش التهاب و درد را دارد. بسیاری از ورزشکاران برای کمک به بازیابی بدن و کاهش سطح التهاب، پس از انجام تمرینات، خوابیدن در اتاق سرد را انتخاب می‌کنند.
 
خوابیدن در اتاق سرد احتمال عفونت‌های قارچی را کاهش می‌دهد
 
دمای پایین اتاق خواب می‌تواند به کاهش عفونت قارچی و باکتریایی در زنان کمک کند. باکتری‌ها و قارچ‌ها در محیط‌های گرم و مرطوب تکثیر می‌شوند. وقتی در یک اتاق سرد می‌خوابید، احتمال عفونت ادراری یا واژن را کاهش می‌دهید.
 
 می‌تواند باروری مردان را بهبود ببخشد
 
خوابیدن در یک اتاق سرد می‌تواند بر قدرت باروری مردان تأثیر بگذارد. محققان بر این باورند که قرار گرفتن طولانی مدت در برابر گرما باعث کاهش تولید اسپرم در مردان می‌شود. دانشمندان هنوز در حال مطالعه این موضوع هستند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها