گفت‌وگو با جواد فروغی، دارنده اولین مدال طلای تپانچه بادی مردان ایران

از طبقه منفی2 تا المپیک توکیو

نجمه خدمتی: همه آقایان می‌گویند ما تیراندازیم!

بدون تیر تمرین می‌کنیم

روزنامه جام جم نوشت: نجمه خدمتی اولین ورزشکار ایران بود که موفق شد سهمیه المپیک ۲۰۲۱ توکیو را به دست آورد. او یکی از امیدهای کاروان ایران در رشته تیراندازی با تفنگ بادی به حساب می‌آید. خدمتی در گفت‌و‌گو با برنامه «سلام صبح بخیر »شبکه ۳ حرف‌های جالبی زد.
کد خبر: ۱۳۰۱۱۲۸

بدون تیر تمرین می‌کنیم

خانم خدمتی این روزها کجا تمرین می‌کنید؟ فشنگ جور شد؟

در مجموعه انقلاب و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمرین می‌کنم. متاسفانه به خاطر تحریم‌ها هنوز مشکل فشنگ داریم. رقبای ما هفته‌ای ۲۰۰ تا ۳۰۰ فشنگ شلیک می‌کنند ولی ما گاهی ۲۰ تا ۳۰ تا. حتی بعضی مواقع از فشنگ استفاده نمی‌کنیم و مجبوریم بدون تیر تمرین کنیم!

 

قیمت فشنگ‌ها چقدر است؟

من دقیقش را نمی‌دانم ولی فکر می‌کنم بین پنج  تا  هفت هزار تومان است.

 

تفنگی که دارید چه قیمتی دارد؟

بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان.

 

رقبای شما با وجود این امکانات تعجب نمی‌کنند چطور خوب نتیجه می‌گیرید؟

نکته خوبی اشاره کردید. من خیلی وقت‌ها وقتی با رقبا در این‌باره حرف می‌زنم، تعجب می‌کنند و می‌گویند مگر ممکن است شما هفته‌ای ۲۰، ۳۰ تیر بزنید و بعد نتیجه بگیرید؟ می‌گویم باور کنید همین است. امکانات ما اصلا با رقبا قابل قیاس نیست.

 

المپیک بدون تماشاگر برای شما بهتر است؟

راستش را بگویم بله. قبلا سر و صدا‌کردن در ورزشگاه ممنوع بود ولی چندی قبل گفتند مشکلی نیست و تماشاگران می‌توانند سر و صدا کنند. این برای ما که نیاز به تمرکز داریم، خوب نیست. بنابراین فکر می‌کنم اگر بازی‌ها بدون تماشاگر باشد برای خود ما بهتر است ولی قطعا حضور تماشاگران به مهیج شدن ورزش کمک زیادی می‌کند.

 

کسی برای شما در تیراندازی کری می‌خواند؟

راستش را بگویم هر آقایی که با ما حرف می‌زند می‌گوید ما هم تیراندازیم و تیراندازی‌مان خوب است! کلا همه مردان از بچگی انگار تیر‌انداز بوده‌اند!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها