این روش در ایران نسبت به روش های قدیمی بازاریابی مانند پخش تراکت های تبلیغاتی، تبلیغات نوشتاری در روزنامه ها و ... محبوبیت بسیاری پیدا کرده و به مرور زمان سبب منسوخ شدن راه های قدیمی شده است.
تبلیغات پیامکی هدفمندتر و موثرتر از سایر روش های بازاریابی است؛ چرا که پیام کوتاه مستقیم به مخاطب ارسال شده و از آن جایی که افراد در طول روز بیشتر از هر چیز با گوشی تلفن همراه خود سر و کار دارند، تاثیرگذاری بیشتر و سریع تری دارد. بنابراین می توان این گونه جمع بندی کرد که اس ام اس مارکتینگ شیوه نوین و هدفمند تبلیغاتی است که از طریق آن می توانید به مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه خود پیامک ارسال کرده و آن ها را به استفاده از خدمات و محصولات خود ترغیب و تشویق کنید. این کار از طریق پنل اس ام اس انجام می شود.
پنل ارسال اس ام اس چیست؟
بازاریابی پیامکی از طریق ارسال اس ام اس به صورت انبوه انجام می شود. منظور از اس ام اس انبوه، ارسال پیام به تعداد زیادی مخاطب به صورت همزمان است. قطعا ارسال یک پیام ثابت به شماره تلفن های منحصر به فرد زیاد آن هم در یک زمان مشخص به صورت دستی امکان پذیر نخواهد بود. بنابراین باید برای انجام این کار از پنل ارسال اس ام اس استفاده کرد.
پنل اس ام اس نرم افزاری است که به دو صورت اپلیکیشن و تحت سیستم عامل و همین طور تحت وب مورد استفاده قرار می گیرد و به کمک آن می توان پیامک را به شکل انبوه ارسال کرد. شما می توانید با ایجاد یک حساب کاربری پیامک های تبلیغاتی خود را برای مخاطب ارسال کرده و ارسال پیام ها و مشتریان را مدیریت کنید. یکی از کارهایی که باید پیش از ارسال اس ام اس های تبلیغاتی انبوه انجام دهید، مشخص کردن مخاطبان و گیرنده های پیامک ها است.
به این منظور می توانید لیست اکسلی از مخاطبان مورد نظر خود حاوی شماره تلفن و اطلاعات آن ها تهیه کرده و آن را در پنل بارگذاری کنید؛ همچنین می توانید از بانک اطلاعاتی که شرکت های ارائه دهنده خدمات پیامکی در اختیار شما قرار می دهند استفاده نمایید.
ارسال اس ام اس انبوه چگونه می تواند برند و کسب و کار شما را تبلیغ کند؟
یکی از مهم ترین ویژگی های بازاریابی پیامکی این است که ارتباط دو سویه ای با مخاطب برقرار می شود و این مسئله به حفظ مشتریان وفادار و جذب مشتریان جدید کمک می کند. برای آن که تبلیغات شما بازدهی بیشتر و نتیجه بهتری داشته باشد باید مخاطبان خود را به صورت هدفمند تعیین کنید. به این منظور ابتدا باید مشخص کنید که چه گروهی از افراد مخاطب فعالیت یا کسب و کار شما هستند؛ برخی مشاغل و خدمات مختص گروه سنی یا جنسی خاصی هستند. به عنوان مثال بدیهی است برای سالن زیبایی و مراقبت از پوست ویژه بانوان ارسال پیامک به آقایان نمی تواند تاثیر چندانی در جذب شتری بگذارد. بنابراین اگر می خواهید بازاریابی موثری داشته باشید باید به این نکات توجه نمایید.
عامل دیگری که در ثمربخشی تبلیغات شما تاثیر به سزایی دارد، ایجاد یک ارتباط مداوم و موثر با مخاطبان است. منظور از ارتباط مداوم و موثر داشتن یک ارتباط مفید و با برنامه ریزی است. اگر شما به صورت روزانه یا هفتگی پیامک حاوی متن تبلیغاتی درباره برند و فعالیت خود را به مخاطبان ارسال کنید، پس از مدتی مخاطب شما را یک مزاحم دانسته و ممکن است سیستم دریافت پیامک را لغو کند. اما اگر از متن های متفاوت و روش های جذاب و خلاقانه برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید، به برند محبوب آن ها تبدیل شده و حتی ممکن است همین افراد با معرفی شما به دیگران، منجر به تبلیغ بیشتر شما شوند. زمان ارسال پیامک های تبلیغاتی نیز در میزان تاثیر و بازدهی آن ها بسیار موثر است. بازه زمانی مشخصی را برای ارسال اس ام اس های تبلیغاتی خود تعیین کرده و ساعت و زمان مشخصی را برای این کار در نظر بگیرید.
سامانه پیامکی مدیانا
یکی از شرکت های فعال در زمینه ارائه خدمات پیامکی، شرکت مدیانا اس ام اس است. از جمله ویژگی های مدیانا اس ام اس، برخورداری از بانک جامع شماره تلفن به صورت تفکیک شده است و شما می توانید بر اساس شهر یا استان، کدپستی، جنسیت، سن، اپراتورهای تلفن همراه، مشاغل و اصناف مختلف و ... مخاطبان خود را انتخاب کنید. ویژگی دیگر که این سامانه را به یکی از بهترین سامانه های پیامکی تبدیل کرده است داشتن گارانتی عودت وجه و مناسب بودن قیمت پنل اس ام اس می باشد. این شرکت ضمانت کرده است که در صورت عدم رضایت کاربر تا 30 روز پس از فعال سازی سرویس، وجه را به وی باز گرداند. از دیگر خدماتی که شرکت مدیانا اس ام اس ارائه می دهد می توان به نوبت دهی، ارسال پیام صوتی، منشی تلفنی و اعطای پنل نمایندگی اشاره کرد.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد