درد معده به قدری شایع است که همه آن را تجربه می‌کنند و ده‌ها دلیل وجود دارد که ممکن است به این درد معده مبتلا شوید.
کد خبر: ۱۳۰۰۳۹۹

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، درد معده به قدری شایع است که همه گاه گاهی آن را تجربه می‌کنند.

ده‌ها دلیل وجود دارد که ممکن است به درد معده مبتلا شوید. بیشتر علل بروز این درد جدی نیستند و علائم به سرعت از بین می‌روند.

به طور کلی، در غالب مواقع چاره درد معده در آشپزخانه‌تان یافت می‌شود. در این نوشتار، ۱۰ درمان خانگی معده درد را می‌بینیم.

۱. زنجبیل

زنجبیل حاوی مواد شیمیایی به نام گینجرول و شوگاول است که می‌تواند به تسریع انقباضات معده کمک کند.

به این ترتیب غذا‌هایی که باعث سوء هاضمه می‌شوند از طریق معده با سرعت بیشتری خارج می‌کند.

۲. چای بابونه

یک فنجان چای بابونه با عملکرد ضد التهابی می‌تواند درد معده را تسکین دهد. این خواص ضد التهابی به شل شدن عضلات معده کمک می‌کند که می‌تواند درد و اسپاسم را کاهش دهد.

۳. نعناع

محققان دریافته‌اند که نعناع یک درمان سنتی برای سوءهاضمه، نفخ و درد معده است. برای امتحان کردن این درمان خانگی معده درد می‌توانید برگ‌های نعناع را با هل بجوشانید و جوشانده درست کنید.

۴. حمام گرم یا کیسه آب گرم

گرما می‌تواند عضلات متشنج را شل کرده و سوء هاضمه را تسکین دهد، بنابراین یک حمام گرم می‌تواند به کاهش درد معده کمک کند همچنین استفاده از کیسه یا پد گرمایشی روی معده به مدت ۲۰ دقیقه یا تا زمانی که خنک شود، می‌تواند مفید باشد.

۵. سرکه سیب

خوردن یک قاشق چایخوری سرکه سیب می‌تواند معده درد را از بین ببرد. اگر طعمش برایتان زیادی تند است، می‌تواند یک قاشق غذاخوری از آن را با یک فنجان آب و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و کم کم بنوشید.

۶. دارچین

دارچین حاوی چندین آنتی‌اکسیدان است که می‌توانند به سهولت هضم غذا کمک کرده و خطر تحریک و آسیب در دستگاه گوارش را کاهش دهند. برای انجام این درمان می‌توانید جوشانده دارچین آماده کنید و روزی دو یا سه بار بنوشید.

۷. زیره

دانه‌های زیره حاوی مواد موثری هستند که می‌توانند به کاهش سوء هاضمه و اسید‌های اضافی معده، کاهش گاز و کاهش التهاب روده کمک کرده و به عنوان یک ضد میکروب عمل کنند. برای انجام این درمان خانگی معده درد چند قاشق چایخوری دانه یا پودر زیره را به آب جوش اضافه کنید و جوشانده آماده‌شده را بنوشید.

۸. انجیر

انجیر می‌تواند به عنوان ملین عمل کند و یبوست را درمان کرده، حرکات روده را تحریک کند. این میوه همچنین حاوی ترکیباتی است که می‌توانند به کاهش سوء هاضمه کمک کنند.

برای تسکین درد معده، چند بار در روز انجیر بخورید یا می‌توانید ۱ یا ۲ فنجان برگ انجیر را دم کرده و به صورت چای بنوشید.

۹. ریحان

ریحان حاوی موادی است که به کاهش گاز، افزایش اشتها، رفع گرفتگی و بهبود هضم کمک می‌کنند. ریحان همچنین اوژنول دارد که به کاهش میزان اسید در معده کمک می‌کند و در عین حال حاوی مقادیر زیادی اسید لینولئیک است که خواص ضد التهابی دارد.

برای نتیجه فوری، می‌توانید با نصف قاشق چایخوری ریحان خشک یا چند برگ ریحان تازه جوشانده آماده کنید و بنوشید.

۱۰. شیرین بیان

ریشه شیرین بیان می‌تواند به کاهش ورم معده و همچنین التهاب مربوط به زخم معده کمک کند. برای انجام این درمان خانگی معده درد می‌توانید چای ریشه شیرین بیان را چند بار در روز بنوشید تا زمانی که علائم بیماری بهبود یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها