پایگاه اینترنتی روسی آویا پروم که اخبار صنایع نظامی هوایی را منتشر می کند، روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: جنگنده نسل ششم و جدید میگ-۴۱ در سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی،  ۲۴۶ آزمایش موفق را پشت سر گذاشت.  
کد خبر: ۱۳۰۰۰۲۶

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا؛ بر اساس گزارش رسانه روسی، این آزمایشات برای تعیین برایند کارایی آیرودینامیکی بخش های مختلف جنگنده جدید میگ-۴۱ در جنگ های هوایی انجام گرفته است.  

در گزارش آویاپروم آمده است: جنگنده میگ-۴۱ برای وضعیت های فوق العاده آزمایش شده است و این به آن معناست که جنگنده نه فقط شکل ظاهری مشخص دارد بلکه اسناد ساخت آن نیز تنظیم شده است و نخستین پرواز آن در سال ۲۰۲۳ انجام خواهد گرفت.

پایگاه اینترنتی روسی نوشت: جنگنده میگ-۴۱ دارای سرعت بسیار بالایی خواهد بود و اطلاعات در مورد محرمانه شده است و این هواپیما می تواند در فضای بالای جو کره زمین نیز پرواز کند.  

جنگنده میگ-۴۱ نسل ششم روسیه با کد PAK DP ساخته شده است و شرکت هواپیماسازی میگ و نیروی هوافضای روسیه به طور مشترک اولین پرواز آزمایشی این جنگنده مافوق صوت را انجام می دهند.  

خبرگزاری اسپوتنیک نیز در گزارشی در مورد ساخت جنگنده میگ-۴۱ نوشت: این جنگنده نسل ششمی روسیه برای جایگزینی جنگنده نسل چهارمی میگ-۳۱ ساخته شده است که سرعت آن ۲.۳ برابر سرعت صوت است.

این رسانه دولتی روسیه به نقل از ایلیا تاراسنکو رئیس شرکت هواپیماسازی میگ نوشت: میگ-۴۱ با سرعت ۴ یا ۵ برابر سرعت صوت پرواز خواهد کرد که ۶ هزار کیلومتر در ساعت خواهد بود و می تواند در فضا نیز بکار گرفته شود.  

به نوشته اسپوتنیک، جنگنده میگ-۴۱ سرنشین دار خواهد بود اما امکان دارد در آینده نوع بدون سرنشین میگ-۴۱ نیز ساخته شود.   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها