آموزش لایه برداری پوست بدن در خانه با موادی کاملا طبیعی

لایه برداری عالی پوست بدن در منزل با اسکرابی مخصوص

نکاتی برای نگهداری کدو حلوایی

فصل زمستان با مصرف برخی میوه و سبزیجات مغذی همراه است که یکی از شاخص‌ترین آنها کدو حلوایی است. با قرارگیری در شروع فصل سرما، نکاتی را برای نگهداری طولانی‌مدت این ماده غذایی مفید مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۱۲۹۸۲۰۳

اگر هدفتان نگهداری طولانی‌مدت کدوست، در زمان خرید باید کدوهای سفت و بدون نقاط نرم یا کپک زده را انتخاب کنید.

بهترین محل برای نگهداری کدو، مکان‌های خنک و تاریک مثل زیرزمین است و در این شرایط دوسه ماه قابل نگهداری است.

نگهداری کدو در شرایط مرطوب سبب جذب رطوبت توسط پوست آن و نرم شدنش می‌شود، در نتیجه کیفیت آن سریع‌تر افت پیدا می‌کند. از علائم خراب شدن کدو، پیدایش نقاط نرم یا تیره روی سطح آن است.

کدو را باید از نور آفتاب دور نگه‌دارید، در غیر این صورت قابلیت نگهداری آن بر اثر تسریع در فرآیند رسیدن کاهش می‌یابد.

کدو حلوایی معمولا اندازه بزرگی دارد و تمامی آن برای یک وعده مصرف نمی‌شود. پس از برش زدن کدو، چهارپنج روز می‌توانید بخش باقیمانده را در یخچال نگه‌دارید؛ اما مطمئن شوید روی آن را کاملا پوشانده‌اید. بهتر است از ظروف پلاستیکی در بسته یا کیسه‌هایی که بسته می‌شوند، استفاده کنید.

حتما قبل از قرار دادن برش‌های کدو در یخچال، تخم‌های آن را با قاشق جدا کنید، در غیر این صورت مدت زمان ماندگاری آن کاهش می‌یابد.

به محض نرم شدن و تغییر رنگ (پیدایش نقاط تیره) از مصرف برش‌های کدوی نگهداری شده در یخچال اجتناب کنید.

کدوی پخته شده مدت زمان مشابهی در ظروف دربسته در یخچال قابل نگهداری است.

از قرار دادن کدوی برش نخورده یا برش‌های کدویی که در ظروف سربسته بسته‌بندی نشده است، در کنار میوه‌هایی از قبیل سیب، موز، آووکادو و گلابی اجتناب کنید، چرا که این میوه‌ها با متصاعد کردن گاز اتیلن سبب تسریع در افت کیفیت کدو می‌شوند.

می‌توانید برش‌ها یا حتی پوره کدو را فریز کنید. اما دقت کنید هر چه اندازه قطعات کوچک‌تر باشد سرعت افت کیفیت آن بالاتر می‌رود؛ به عبارت ساده‌تر زودتر خراب و غیرقابل استفاده می‌شود.

اگر قصد دارید برش‌های کدو را بپزید و بعد فریز کنید، بهتر است از فر استفاده کنید. پس از پخته شدن قطعات را به صوت تک لایه در همان سینی فر به مدت یک ساعت در فریزر قرار دهید تا سخت شوند.

این کار کمک می‌کند از به هم چسبیدن آنها جلوگیری شود و برای یخ‌زدایی نیاز نباشد همه آنها را از فریزر خارج کنید.برای نگهداری در فریزر حتما از ظروف محکم و دردار استفاده کنید.

کدوی خام یا پخته تا هشت‌ماه قابل نگهداری در فریزر است. اما باید دقت کنید با افزایش زمان نگهداری از دست رفتن عطر و طعم، نرم شدن و سوختگی ناشی از انجماد در آنها محتمل است.

دكتر مریم قادری قهفرخی -  متخصص صنایع غذایی / روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها