فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در ایام تعطیلات نوروز فقط یک درصد از رانندگان رفتار پرخطر داشتند.
کد خبر: ۱۲۹۶۹۰

سردار محمد رویانیان که در هنگام بازدید بر فراز تهران با خبرنگار اجتماعی فارس گفتوگو میکرد افزود: مهمترین عوامل تصادفات منجر به مرگ در نوروز امسال مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ بوده است.
وی با بیان اینکه امسال میزان تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در ایام تعطیلات نوروز در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است گفت: مردم تعطیلات امسال را با آرامش خاص رانندگی کردند، بطوریکه در نوروز 86 بیش از 90 درصد از رانندگان مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کردند که این امر در کاهش میزان تصادفات بسیار موثر بوده است.
وی با بیان اینکه تنها 10 درصد رانندگان مرتکب تخلف شدند، نقش رسانهها در جهت فرهنگسازی رانندگی را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: تلاش کردیم تا در ایام تعطیلات نوروز با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و خبرگزاریها به صورت پیوسته با مردم ارتباط داشته و هشدارها و توصیههای پلیس را به آنها منتقل کنیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با اشاره به برخورد قاطع پلیس با تخلفات رانندگی در ایام تعطیلات گفت: امسال با استفاده از ظرفیتهای الکترونیکی قدرت کنترل پلیس را نسبت به سال گذشته افزایش دادیم که در این راه تدابیر فرماندهی ناجا نیز بسیار موثر بوده است.
رویانیان میزان تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی در کشور طی ایام تعطیلات را با کاهش ذکر کرد و گفت: آمارهای نهایی را پس از اعلام پزشکی قانونی به مردم خواهیم گفت. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی با اشاره به اجرای طرح همیاران پلیس در ایام تعطیلات نوروز گفت: یکی از رویدادهای بینظیر امسال استفاده از همکاری 6 میلیون دانشآموز تحت عنوان همیاران پلیس بود که مطابق اعلام خود والدین تمامی دانشآموزانی که به عنوان همیار پلیس در تعطیلات به همراه خانواده خود بودند در مورد تخلفات رانندگی به والدین خود هشدار میدادند.
سردار رویانیان گفت: بنا داریم تا این طرح را تداوم داده و در ایام تعطیلات تابستانی نیز آن را اجرا کنیم.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها