بسیاری از آنها با جنجال‌های ساختگی، انجام کارهای غیر‌‌اخلاقی و راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی به شهرت رسیده‌اند.
کد خبر: ۱۲۹۶۶۹۵
به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، ترکیه، کانادا و اسپانیا به بهشت این افراد تبدیل شده و با دنبال‌کننده میلیونی نوجوانان و جوانان برای خود اسم و رسمی به دست آورده و با خالی کردن ذهن و جیب آنها زندگی لاکچری برای خود فراهم کرده‌اند. برخی از آنها هم که در کار تبلیغ و گرداندن سایت‌های شرط‌بندی هستند، با اجاره ویلا و خودروهای لوکس رویای پولدار شدن از طریق سایت‌های قمار را در بین جوانان رواج می‌دهند. در هفته گذشته بحث فعالیت این افراد در سایت‌های شرط‌بندی مطرح شد و پلیس اینترپل هم برای آنها اعلان قرمز صادر کرد اما تلاش‌ها برای بازگرداندن آنها به ایران بی‌نتیجه مانده تا حاشیه‌ای امن در خارج از کشور برای خود در نظر بگیرند.
 
شاخ جنجالی این روزها
 
یکی از جنجالی‌ترین چهره‌های شاخ مجازی این روزها پویان است، فردی که مدیر یکی از سایت‌های شرط‌بندی است و هر روز با یک جنجال جدید یا ساختگی خود را در صدر اخبار مجازی نگه می‌دارد.  این فرد چند سال قبل ابتدا به ترکیه و بعد به اسپانیا مهاجرت کرد. او یک سایت شرط‌بندی دارد و از مافیاهای سایت‌های قمار و شرط‌بندی است. او یک روز با طلاق همسرش جنجال به پا می‌کند و روز دیگر با شایعه ساختگی ارتباط با بازیگر زنی که به تازگی از کشور خارج شده، برای خود خبرسازی می‌کند.پویان علاوه بر راه‌اندازی سایت شرط‌بندی، خوانندگی هم می‌کند. این شاخ مجازی که علاقه خاصی به زندگی لاکچری و ماشین‌های گران‌قیمت دارد، چندی قبل از سوی اینترپل ایران در لیست اعلان قرمز قرار گرفت. جنجال تازه پویان هک صفحه اینستاگرام او با 8/4 میلیون دنبال‌کننده بود. بعد از هک صفحه این فرد چت‌های خصوصی او با برخی سلبریتی‌ها و افراد مشهور داخل کشور لو رفت که نشان می‌داد این  شاخ مجازی با این افراد ارتباط داشته است. پویان یک بار در اسپانیا توسط اینترپل دستگیر شد اما دادگاه حکم به استردادش به ایران نداد.
 
از اقدامات تفرقه‌افکنانه تا لایوهای غیر‌اخلاقی
 
 اسمش ندا است، او هم ابتدا به ترکیه مهاجرت کرد و از آنجا به کانادا رفت. او را در فضای مجازی با لایوهای غیر‌اخلاقی‌اش و ویدئوهایی که از خودش با وضعیت نامناسب پخش می‌کند، می‌شناسند. او ابتدا با صحبت‌هایی درباره نژاد‌پرستی ایرانیان و بد‌رفتاری با اتباع کشور همسایه سعی در اختلاف‌افکنی داشت و هر از چندگاهی لابه‌لای ویدئوهایی که از خودش با لباس نامناسب یا سخنان تحریک‌آمیز منتشر می‌کرد، گریزی هم به این اختلاف‌افکنی می‌زد و با برخی ادعاها از رفتار بد ایرانی‌ها با مهاجران سخن می‌گفت. او چندی بعد در یک لایو با امیر تتلو توانست رکورد لایو اینستاگرام را در دوران قرنطینه کرونابشکند. ندا علاوه بر اقدامات غیر‌اخلاقی، چندباری هم به مراسم‌های مذهبی توهین کرده بود. 
 
این شاخ مجازی که ۲/۵ میلیون دنبال‌کننده دارد، چندی بعد جذب مافیای شرط‌بندی شد و یک سایت پیش‌بینی و قمار به اسم خودش راه‌اندازی کرد تا پس از جذب از طریق لایو ، بتواند جوانان را وارد سایت پیش‌بینی خودش کند. 
 
بزرگ‌ترین تبلیغ‌کننده سایت‌های شرط‌بندی 
 
نیلی در کنار پویان به شاخ مجازی تبدیل شد و خود را سر زبان‌ها انداخت، او  هر روز کنار همسرش در فضای مجازی ظاهر می‌شد و یکی از بزرگ‌ترین تبلیغ‌کننده‌های سایت‌های شرط‌بندی در فضای مجازی بود. پیج این فرد با 1/2 میلیون دنبال‌کننده بزرگ‌ترین مرکز تبلیغ سایت‌های قمار و شرط‌بندی بود و اهداف همسر سابقش را از طریق این صفحه اینستاگرامی دنبال می‌کرد. 
 
او چندین‌بار در صفحه مجازی‌اش از قهر همسرش خبر داده بود و با گذاشتن ویدئوهایی از گریه‌هایش در نبود پویان، چندین هزار نفر را جذب کرد. تا این‌که چندی قبل پویان اعلام کرد دیگر با همسرش ارتباطی ندارد. از همان موقع این فرد دوباره شروع به بارگذاری ویدئوهای گریه‌اش کرد اما این‌بار همسرش حاضر به بازگشت نبود و ارتباط این دو با یکدیگر پایان یافت.  این شاخ مجازی پس از طلاق از پویان هر روز ویدئویی از همخوانی با یک خواننده را در فضای مجازی منتشر می‌کرد که شایعه ارتباط با خواننده را مطرح می‌کرد، اما او از این راه دنبال جلوگیری از ریزش دنبال‌کننده‌ها و جذب بیشتر بود. 
 
چندی قبل خبری در رسانه‌ها منتشر شد که این شاخ مجازی که مورد تعقیب اینترپل ایران است در مالدیو دستگیر و به‌زودی به ایران استرداد می‌شود، اما او چند روز بعد با انتشار عکس و فیلم از خود مدعی شد آزاد است و دستگیری در کار نبوده است.
 
لایو جنجالی با پسر ۱۴ ساله 
 
این روزها داغ‌ترین بحث فضای مجازی انتشار فیلمی ۱۰ دقیقه‌ای از لایو یک شاخ مجازی با نوجوانی ۱۴  ساله است که در آن فردی به اسم مینا  که ساکن ترکیه است، با یک نوجوان ۱۴ ساله در ایران درباره اقدامات غیر‌اخلاقی حرف می‌زند. این شاخ مجازی که چند سال قبل از ایران خارج شده، با انتشار ویدئوهایی با لباس نامناسب و صحبت از روابط جنسی توانست خود را در اینستاگرام مطرح و دنبال‌کننده زیادی جذب کند.  مینا در لایوهای خود بیشتر جوانان را روی خط آورده و از آنها می‌خواهد تا برایش برقصند یا از تجربه‌های روابط جنسی خود با او سخن بگویند. این فرد در آخرین لایو جنجالی با پسری ۱۴ ساله صحبت کرد. مینا مدعی شده بعد از لایو جنجالی با پسر نوجوان برایش مشکلاتی به وجود آمده و حتی پلیس خانه‌اش را در استانبول محاصره کرده است. 
 
شاخ پرهزینه‌!
 
داوود معروف به داوود هزینه با بقیه شاخ‌های مجازی متفاوت است، او با جنجال‌سازی در شبکه‌های اجتماعی معروف شد، اگرچه اولین قدم او  برای معروفیت انتشار ویدیویی بود که در آن مدعی بود همه هزینه‌ها برای یک نفر می‌شود و لقب داوو‌‌‌‌دهزینه گرفت. 
 
این فرد با جنجال‌سازی‌های هر روز خود روز به روز در اینستاگرام معروف‌تر شد تا این‌که توانست ۲/۸ میلیون دنبال‌کننده را جذب خودش کند. 
 
یکی از اتفاقات جنجالی این فرد دعوای او با وحید در ترکیه بود که جنجال بسیاری را ایجاد کرد، دعوایی که بعد از چند روز با انتشار ویدیویی مشخص شد ساختگی بوده و از سوی یک اسپانسر سفارش داده شده بود. 
این فرد که در این سال‌ها با چند دختر مجازی شاخ از جمله دنیا ارتباط داشته، وارد تبلیغ سایت‌های شرط‌بندی شده و با تبلیغ یک سایت در حال کسب درآمد است. 
 
بسیاری با دیدن زندگی لاکچری او و خودروهای گران‌قیمتش دنبال محل درآمد این شاخ مجازی هستند .آخرین جنجال‌سازی این شاخ مجازی هم کلیپی بود که در آن مطالبی را در مورد محسن - الف و لو رفتن اطلاعات مافیای سایت‌های شرط‌بندی بود. داوود هزینه در این ویدئو مدعی است محسن - الف اطلاعات گردانندگان سایت‌های شرط‌بندی را لو داده است.
 
پدرخوانده و پسرش
 
پدر و پسر، سلطان مافیای سایت‌های شرطبندی و قمار هستند، پسر در ۲۵ سالگی می‌گوید به تمام آرزوهایش رسیده و دیگر آرزویی ندارد.  سعدا...  و فرشید ملقب به مونتیگو، پدر و پسری هستند که در کار طراحی،  راه‌اندازی  و هدایت  سایت‌های شرط‌بندی با استفاده از شاخ‌های مجازی هستند. مونتیگو که ۴۵۵ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد، طراح سایت‌های بت(شرطبندی) است و از پدرش به عنوان پدرخوانده مافیای قمار نام برده می‌شود، هرچند سعدا...  این موضوع را تکذیب می‌کند. براساس گفته سلبریتی‌ها وقتی یک سایت به نام آنها طراحی و فعال می‌شود، ۵۰ درصد سود به سلبریتی و ۵۰ درصد دیگر به این پدر و پسر می‌رسد.درآمد این دو از سایت‌های شرطبندی ماهانه ۱۵ تا ۲۰ میلیون یورو است. آنها با استفاده از شبکه پیچیده داخلی پول‌ها را تبدیل به ارز کرده و به خارج از کشور منتقل می‌کنند. به گفته یکی از شاخ‌های مجازی مونتیگو و دوستانش اطلاعات کارت بانکی افراد حاضر در سایت‌ها را با فیشینگ به دست می‌آورند و بعد این اطلاعات را به افرادی می‌فروشند و آنها نیز حساب بانکی فرد  را خالی می‌کنند. این پدر و پسر تحت‌تعقیب اینترپل ایران هستند اما هنوز دستگیر نشده‌اند. 
 
 امیرعلی حقیقت‌طلب/ضمیمه تپش روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها