شرکت سونی به تازگی اعلام کرده که به دلیل افزایش هزینه های ساخت بازی قیمت عناوین انحصاری کنسول PS5 بالاتر از ۷۰ دلار خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۹۵۷۷۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در حالی که قیمت استاندارد بازی‌های کنسول‌های نسل جدید قرار شده مطابق با ۷۰ دلار باشد، گزارش‌ها حاکی از آن است که شرکت سازنده کنسول پلی استیشن ۵، سونی، قصد دارد پیش از مشخص کردن قیمت نهایی بازی‌های معمولی، مبلغی را برای عناوین انحصاری خود در نظر بگیرد. بر اساس اطلاعات منتشر شده به نظر می‌آید بازی‌های انحصاری کنسول پلی استیشن ۵ قرار است بیش از ۷۰ دلار قیمت داشته باشند.

به تازگی یکی از نمایندگان شرکت سونی در مصاحبه با رسانه‌ها اعلام کرده علت افزایش قیمت عناوین انحصاری رشد هزینه‌ ساخت بازی‌های این چنینی است. با این وجود وی اظهار کرده که برخی از بازی‌های انحصاری عرضه شده برای کنسول پلی استیشن ۵ تنها ۵۰ دلار قیمت خواهند داشت که عنوان مورد انتظار Spider Man Miles Morales یکی از آن‌ها است. 

علت افزایش قیمت بازی‌های نسل آینده

ایده اولیه افزایش قیمت بازی‌ها برای توسعه عناوین باکیفیت‌تر ابتدا توسط یکی از مسئولین شرکت Take Two مطرح شد. وی در مصاحبه خود گفت: "ما سازندگان بازی‌ها استراتژی درستی برای قیمت‌گذاری نداریم. ما یک سری بازی را با قیمتی مشخص عرضه می‌کنیم. قیمتی که بسیار پایین‌تر از ارزش اصلی عنوان انتشار یافته است".

علت افزایش قیمت بازی‌های نسل آینده

به دنبال این مسئله استودیو‌های بازی سازی مانند Take Two، Sony و Activision از شرکت‌هایی هستند که اخیرا تصمیم گرفته‌اند قیمت عناوین خود را افزایش دهند. از این رو بازی‌هایی مانند Demon's Souls، NBA 2K21 و Call of Duty: Black Ops Cold War همگی با قیمت ۷۰ دلار به بازار جهانی راه پیدا خواهند کرد. شرکت‌های دیگر مانند Capcom همچنان اطلاعاتی درباره قیمت در نظر گرفته شده برای بازی‌های خود مطرح نکرده‌اند.

همچنین مجموعه بازی‌سازی EA نیز همواره در حال تصمیم گیری برای مشخص کردن قیمت مناسب بازی های خود است. گفتنی است؛ این هفته در تاریخ ۱۲ نوامبر با عرضه کنسول پلی استیشن ۵ عناوینی مانند Spider Man Miles Morales، Demon's Souls، Bugsnax، Astro's Playroom و Sackboy: A Big Adventure در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها