jamejamonline
دانش عمومی کد خبر: ۱۲۹۵۵۲۵   ۲۹ آذر ۱۳۹۹  |  ۱۳:۲۰

در حال حاضر این فناوری مراحل تکامل خود را طی می‌کند و هدف نهایی آن این است که قابلیت دستکاری حرف زدن سرنشینان را داشته باشد.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیجیاتو، «نرم افزار کنترل نویز فعال» یا (Active Acoustics software) در حال حاضر تبدیل به یکی از امکانات اساسی خودروهای روز دنیا تبدیل شده است و یکی از هسته های اصلی خودروهای امروزی به شمار می رود.
سیستم های اولیه «حذف نویز صدا» تنها در دامنه فرکانس نسبتا کمی موثر هستند. به طور مثال در بخش کنترل لرزش و ارتعاش موتور عملکرد خوبی دارد اما از حذف صدای جاده و یا باد ناتوان است.
 
فناوری کنترل نویز فعال؛ یکی از بهترین دستاوردهای خودروسازی+عکس

حال بسته نرم افزاری جدیدی توسط شرکتی با نام «Silentiun» معرفی شده است که امکان حذف صدای جاده با استفاده از سیگنال های تولید شده توسط میکروفون‌ها و حسگرهای که بر روی سیستم تعلیق خودرو نصب شده‌اند را دارد.
این سیستم جدید بر روی محصولات گروه جگوار لندرور از جمله جگوار XF، جگوار F-Pace و رنجرور ولار نصب شده است. همچنین این سیستم می‌تواند نویز تولید شده را در طیف وسیعی از فرکانس ها از 20 هرتز تا 1 کیلو هرتز (1000 هرتز) دریافت کند.
 
فناوری کنترل نویز فعال؛ یکی از بهترین دستاوردهای خودروسازی+عکس

جدای از سر و صدای جاده، نرم افزار «Active Acoustics» می‌تواند به گونه‌ای تنظیم شود تا با تشخیص طیف وسیعی از صداهای ناخواسته تنها صدای مطلوب را در اتاق خودرو پخش کند.
 
فناوری کنترل نویز فعال؛ یکی از بهترین دستاوردهای خودروسازی+عکس

در واقع این نرم افزار عملکرد مشابه‌ای با «کنترل نویز فعال» دارد. همچنین این فناوری قادر است تا سر و صدای دلپذیر از خود تولید کند. حتی امکان هشدار دادن به راننده و تولید صدای آمبولانس، خودروی آتش نشانی و پلیس نیز وجود دارد.
در حال حاضر این فناوری مراحل تکامل خود را طی می‌کند و هدف نهایی آن این است که قابلیت دستکاری حرف زدن سرنشینان را داشته باشد.
 
فناوری کنترل نویز فعال؛ یکی از بهترین دستاوردهای خودروسازی+عکس

این شرکت توانسته با ایجاد یک فضای کروی با قطر 330 میلی متر، صدا و کیفیت هر فرد را به صورت جداگانه کنترل کند به گونه‌ای که صدای هر سرنشین به یکدیگر نرسد و هر فرد در حباب صوتی خود قرار بگیرد.
 
فناوری کنترل نویز فعال؛ یکی از بهترین دستاوردهای خودروسازی+عکس

البته تا رسیدن به این سطح حداقل به 3 سال زمان برای تحقیق و توسعه نیاز است.
ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

طراحی کی۱۲۵ با پژو ۲۰۰۸ ارتباطی ندارد

در پی انتشار گزارش روزنامه جام‌جم در چهارم دی ۹۹ با عنوان «یک فیس‌لیفت جدید» که به بررسی آرای کارشناسان درباره محصول جدید ایران‌خودرو (خودروی تارا) می‌پرداخت، کیانوش پورمجیب، معاون تحقیقات،‌ طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در گفت‌و‌گو با جام‌جم ضمن اشاره به به برخی ویژگی‌های مهم خودروی تارا، هرگونه ارتباطی بین طراحی خودروی کراس‌اور کی۱۲۵ (K۱۲۵) که قرار است به‌زودی رونمایی شود با پژو ۲۰۰۸ را رد کرد.

عزم ملی، واکسن ملی

عزم ملی، واکسن ملی

دیروز واکسن کرونای تولید کشور به اولین داوطلبان تزریق شد. باید بدانیم کشورهای اندکی در جهان وجود دارند که به دانش تولید واکسن دست پیدا کرده‌اند.

گفتگو

بیشتر
کار ناتمام محققان با آرسیبو

مدیر عملیاتی تلسکوپ رادیویی ساردینیا در گفتگو با جام‌جم از داغ‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در اخترشناسی رادیویی می‌گوید

کار ناتمام محققان با آرسیبو