نبرد لیورپول و تاتنهام در آنفیلد حساس‌تر از چیزی شده که تصور می‌کردیم، چرا که نبرد تیم‌های اول و دوم جدول است.
کد خبر: ۱۲۹۵۰۵۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبر ورزشی، امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در آنفیلد حساس‌ترین نبرد این روزهای لیگ برتر انگلیس برگزار خواهد شد، نبردی بین تیم‌های اول و دوم جدول. لیورپول که در ۲ فصل اخیر مقابل تاتنهام همواره برنده بوده امیدوار است صدر جدول را از این رقیب بگیرد. 

 

  لیورپول - تاتنهام‌؛ دوئلی حساس در آنفیلد برای تصاحب صدر

 

 لیورپول‌؛ لشکر زخمی


یورگن کلوپ عجیب و غریب‌ترین فصل دوران مربیگری‌اش را به چشم دیده. تیمی که هر هفته یک مصدوم روی دست او می‌گذارد و به ناچار جوان‌ترها را به میدان می‌فرستد. البته کلوپ قبلاً هم به جوان‌های لیورپول بها می‌داد اما بیشتر در جام اتحادیه! حالا لیگ برتر میدانی برای خودی نشان دادن برخی بازیکنان جوان در بازی‌های بزرگ شده است. با این حال لیورپول با یک لشکر زخمی فقط به خاطر آن شکست عجیب مقابل استون‌ویلا و تفاضل گل کمتر از تاتنهام، در رده دوم است. رده دومی که امشب با همین لشکر ناقص می‌توانند تبدیل به صدرنشینی کنند. شرایط برای لیورپول این روزها خیلی دشوار است و کلوپ با چالش‌های غیرقابل انتظاری روبه‌رو می‌شود اما یک نکته خوب قبل از نبرد بزرگ وجود دارد، آن‌هم اینکه ۲ فصل است لیورپول فقط و فقط مقابل تاتنهام برد داشته. 

 

 تاتنهام‌؛ باور کن تو مدعی هستی!


ژوزه مورینیو هم فصلی متفاوت در دوران مربیگری‌اش را سپری می‌کند اما به شکلی دیگر. او پس از مدت‌ها کار کردن با تیم‌های مدعی قهرمانی، یک سالی می‌شود که روی تاتنهام کار می‌کند تا به جام و کورس قهرمانی در لیگ برتر انگلیس برسد. به نظر می‌رسد آقای‌خاص به هدفش نزدیک شده اما خودش می‌گوید تیمش به فکر قهرمانی نیست. بر کسی پوشیده نیست که مورینیو می‌خواهد فشار را از روی تیمش بردارد اما اگر انگیزه بیشتری به شاگردانش بدهد، در مسیر سخت بیشتر به کارشان می‌آید. در واقع تاتنهامی‌ها به جای خود کم‌بینی باید به این باور برسند که مدعی قهرمانی هستند. هفته پیش خوش‌شانس بودند که با وجود توقف مقابل کریستال‌پالاس، صدر جدول را از دست ندادند. شاید یک تساوی هم برای آنها در آنفیلد بد نباشد، چراکه ۲ فصلی هست که در مرسی‌ساید فقط بازنده بوده‌اند. 

 

 آخرین جدال


بازی برگشت فصل قبل که ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شد را لیورپول با یک گل از تاتنهام برد. فیرمینو تنها گل لیورپول را زد. 

 

 آمار بازی


۵۶) در لیگ برتر ۵۶ مرتبه لیورپول و تاتنهام به مصاف هم رفته‌اند که قرمزها ۲۷ بازی یعنی نزدیک به نیمی از بازی‌ها را برده‌اند و تاتنهام هم در ۱۴ بازی برنده شده. ۱۵ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است. 


۴) لیورپول ۴ بازی آخرش مقابل تاتنهام را برده است. یعنی ۲ فصل است در لیگ برتر مقابل این حریف لندنی دبل کرده‌اند. 


۳) بیش از ۳ سال از آخرین برد تاتنهام مقابل لیورپول در لیگ برتر می‌گذرد. برد ۴ بر یک در اکتبر ۲۰۱۷ آخرین پیروزی اسپرز در این نبرد بود. 
یک) در ۱۵ بازی آخر لیورپول و تاتنهام، قرمزها فقط یک بازی را از تاتنهام باخته‌اند و ۱۰ بازی را برده‌اند. ۴ بازی هم مساوی شده است.


یک) تاتنهام در ۲۶ بازی آخرش در آنفیلد فقط یک مرتبه پیروز شده، ۱۷ بازی را باخته و در ۸ بازی به تساوی رسیده است. تنها برد اسپرز به سال ۲۰۱۱ برمی‌گردد.


۲۷) لیورپول در ۱۲ بازی ابتدایی فصل موفق شده ۲۷ گل بزند و بهترین خط حمله را در اختیار دارد. 


۱۰) تاتنهام هم ۱۰ گل در ۱۲ هفته ابتدایی فصل دریافت کرده که بهترین آمار دفاعی است. 


۱۸) لیورپول ۱۸ پنالتی آخری که به‌دست آورده را تبدیل به گل کرده. صلاح ۱۲ پنالتی را به ثمر رسانده است. رکورد قبلی‌شان به ثمر رساندن ۲۳ پنالتی متوالی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ بود.


۶) قرمزهای مرسی‌ساید هر ۶ بازی این فصل‌شان در آنفیلد را برده‌اند. این در حالی است که خارج‌ از ‌خانه در ۶ بازی فقط یک برد داشته‌اند. 


۴۷۵) دروازه هوگو لوریس ۴۷۵ دقیقه باز نشده بود که این رکورد سنگربان تاتنهام در بازی قبلی مقابل کریستال‌پالاس شکسته شد. 

 

 مصدومان و محرومان


وقتی لیست مصدومان لیورپول را می‌بینیم دل‌مان به حال یورگن کلوپ می‌سوزد! ویرجیل فان‌دایک، جو گومز، کونستانتینوس تسیمیکاس، جوئل ماتیپ، تیاگو آلکانتارا، جیمز میلنر، ژردان شکیری و دیوگو ژوتا در این لیست حضور دارند. اریک لاملا تنها مصدوم تاتنهام است و شاید گرت بیل هم به این نبرد مهم نرسد. 

 

 ترکیب احتمالی دو تیم


لیورپول:
 آلیسون، آرنولد، هندرسون، فابینیو، رابرتسون، مینامینو، واینالدوم، جونز، صلاح، مانه و فیرمینو


تاتنهام: لوریس، آلدرویرلد، دایر، رودون، دوهرتی، دیویس، سیسوکو، هویبیرگ، لوسلسو، سون و کین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها