بر اساس اطلاعات منتشر شده نرم افزار گوگل فیت دقت پایین تری نسبت به نرم افزار Apple Health دارد.
کد خبر: ۱۲۹۴۶۷۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،با پیشرفت فناوری و سیستم عامل‌های نصب شده روی گوشی‌های هوشمند، امکانات و نرم افزارهای جدیدی به آن‌ها اضافه شدند که برخی از آن‌ها بسیار کارآمد هستند و می‌توانند سبک زندگی افراد را کنترل و آن‌ها را به سمت زندگی سالم هدایت کنند. دو نرم افزاری که به سلامتی و میزان تحرک افراد در طول روز مربوط می‌شوند و چند سالی است که برای دو سیستم عامل اندروید و ای او اس در دسترس کاربران قرار دارند، نرم افزارهای Google Fit و Apple Health که به طور کامل با گجت‌های پوشیدنی اپل و شرکت‌هایی که محصولات اندرویدی تولید می‌کنند همگام سازی می‌شوند.

این نرم افزارها به کاربر کمک می‌کنند تا تمام اطلاعات لازم درباره سلامت خود، رژیم مناسب، وضعیت ضربان و حتی میزان اکسیژن خون خود را مشاهده کنند و کاربران احتیاجی به نصب نرم افزارهای شخص ثالث برای پیدا کردن هر کدام از این موارد نداشته باشند. گفتنی است هر دو نرم افزار Google Fit و Apple Health بدون استفاده از گجت‌های پوشیدنی نیز قابل استفاده هستند و گوشی می‌تواند به وسیله سنسورهایی که دارد برخی از اطلاعات سلامتی کاربر را بدست آورد.

نرم افزار سلامتی

دقت بسیار بالای نرم افزار سلامتی اپل

سنسورهای مورد استفاده توسط گوشی برای بدست آوردن اطلاعات مربوط به سلامتی افراد شامل سنسور شتاب سنج، Gps و سنسور سنجش ضربان در برخی از گوشی‌ها می‌شود. در ادامه قصد داریم مقایسه‌ای کوتاه بین دو نرم افزار Google Fit و Apple Health داشته باشیم:

نرم افزار Apple Health روی سیستم عامل iOS 8 و گوگل فیت روی اندروید ۴ به بالا نصب می‌شود. نرم افزار شرکت اپل معیارهای زیادی را برای نمایش اطلاعات مربوط به سلامتی افراد دارد که شامل جنسیت، الگوی خواب، گروه خونی، میزان ورزش، دمای بدن، ضربان قلب، میزان گلوکز، رژیم غذایی و فعالیت‌های روزانه فرد را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در عوض نرم افزار گوگل فیت، الگوهای کلی‌تری را بررسی می‌کند که شامل میزان سرعت، قد، وزن و میزان مسافت طی شده می‌شود. به این ترتیب گزارش‌های نمایش داده شده از شرکت اپل بسیار قابل استنادتر از شرکت گوگل است و شرکت گوگل با آگاهی به این موضوع در حال توسعه نرم افزار سلامتی خود است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها