شوهرم پیش من نمی‌خوابه، چه کار کنم؟

شوهرم جای خوابش رو جدا کرده

برخی از زوجین به خاطر خروپف، تحمل نکردن گرما، مشکلات زناشویی و…. ممکن است تصمیم بگیرند جدا از هم بخوابند.
کد خبر: ۱۲۹۴۱۵۴

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از رادیو عشق ، برخی از زوجین به خاطر خروپف، تحمل نکردن گرما، مشکلات زناشویی و…. ممکن است تصمیم بگیرند جدا از هم بخوابند. دلایلی که باعث جدا خوابیدن در برخی از زوجین می‌شود، گاهی باعث سرد شدن رابطه، ایجاد سوءتفاهم، عمیق‌تر و بیشتر شدن مشکلات زندگی مشترک‌شان شده اما در برخی از زوجین، دلایلی که باعث جدا خوابیدن زوجین شده، نه تنها باعث کاهش صمیمیت‌شان نشده بلکه باعث بهبود و استحکام رابطه هم شده! اگر دوست دارید در کنار همسرتان بخوابید اما به دلایل مشکلاتی مثل خروپف، گرما، به تفاهم نرسیدن درباره زمان خوابیدن و…. خواب شما در کنار همسرتان مختل می‌شود، بهتر است به دنبال راه حل برای مشکلات‌تان باشید.

در این مقاله به چند موردی که باعث می‌شود زوجین جدا از هم بخوابند اشاره خواهیم کرد و راه حل‌هایی برای هر مشکل ارائه خواهیم داد. به طور کلی دو دلیل برای جدا خوابیدن زوجین وجود دارد:

 عدم وجود عشق و علاقه و طلاق عاطفی

 مشکلات و اختلالاتی مثل افسردگی، استرس، بد خوابی و…..

مشکلات و اختلالاتی که باعث جدا خوابیدن زوجین می‌شوند


خروپف

خروپف یکی از رایج‌ترین دلیل جدا خوابیدن زن و شوهر است. اگر همسرتان یا خودتان جزو کسانی هستید که خروپف می‌کنید، بهتر است برای بهبود کیفیت خواب خود و همسرتان و برای تشخیص علت خروپف و درمان آن به پزشک مراجعه کنید.

برنامه خواب متفاوت

ممکن است همسرتان به خاطر شغلش زمانی به خانه می‌رسد که شما خوابیده‌اید. بنابراین زمانی که او به تخت خواب می‌آید، شما بیدار می‌شوید و خواب‌تان مختل می‌شود. تکرار مداوم این موضوع می‌تواند باعث شود که شما و همسرتان تصمیم بگیرید از هم جدا بخوابید تا مزاحم خواب یکدیگر نشوید. این موضوع را می‌توانید با صحبت کردن حل کنید. سعی کنید برنامه روزانه و برنامه خواب خود را طوری تنظیم کنید که بتوانید در کنار هم بخوابید.

از این پهلو به آن پهلو شدن و غلتیدن در هنگام خواب

ممکن است شما یا همسرتان جزو افرادی باشید که زیاد کابوس و خواب بد می‌بینید یا مثلا خواب می‌بینید که در حال مبارزه با یک کشتی گیر قوی هستید! خواب‌های وحشتناک و آشفته باعث می‌شوند که شما مدام در خواب بغلتید، جابه جا شوید و خواب همسرتان را مختل کنید. اگر زیاد کابوس می‌بینید ممکن است به دلیل اضطراب و استرس و فشارهای روانی باشد. در این صورت می‌توانید استرس و اضطراب خود را توسط راهکارهای طبیعی مثل ورزش و انجام تمرینات تن آرامی (مدیتیشن) یا مراجعه به روانشناس کاهش دهید.

شوهرم جای خوابش رو جدا کرده

اختلال حرکت دوره‌ای اندام

اختلال حرکت دوره‌ای اندام یعنی تکان خوردن غیرطبیعی و ناخودآگاه دست یا پا در حین خواب. زمانی لازم است به پزشک مراجعه کنید که اختلال حرکت دوره‌ای اندام یا میوکلونوس شبانه (PMD)، باعث مختل شدن خواب شما یا همسرتان می‌شود. اگر شما یا همسرتان نیز به این مشکل دچار هستید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

شرایط محیط خواب

تشک، دمای اتاق و میزان نور اتاق می‌توانند بر خواب شما و همسرتان تاثیر بگذارند. بنابراین برای تنظیم این سه مورد، با یکدیگر گفتگو کنید تا فضای مناسب برای خواب راحت را فراهم کنید. معمولا اتاق تاریک و خنک برای خواب باکیفیت مناسب است.

به خطر افتادن سلامت روان

میزان استرس، اضطراب و افسردگی بر خواب تاثیر مستقیم می‌گذارند. حتی اگر همسرتان استرس، اضطراب یا افسردگی داشته باشد، خواب شما نیز مختل خواهد شد. مطالعات سال 2016 نشان دادند که اگر شوهر یا اطرافیان زن دچار استرس، اضطراب یا افسردگی باشند، خواب زن به شدت مختل خواهد شد. به عبارت دیگر، شرایط روحی و روانی و سلامت روان اطرافیان زن، بر خواب او تاثیر زیادی می‌گذارند.

وابستگی شدید به کودک

یکی از دلایل جدا خوابیدن زن و شوهر می‌تواند وابستگی شدید و افراطی مادر به فرزند باشد. برخی از مادران برای اینکه نگران هستند که نکند موقعی که فرزندشان پیش‌شان نیست، اتفاقی برای او بیفتد، تصمیم می‌گیرند در کنار فرزند خود و جدا از همسرشان بخوابند. ا

در آغوش گرفتن و نوازش هنگام خواب

برخی از افراد دوست دارند همسرشان را در حین خواب در آغوش بگیرند اما ممکن است همسرشان از این موضوع رضایت کافی نداشته باشد چون با ساعت ها ماندن در یک حالت و در آغوش همسر ممکن است باعث گردن درد یا گرما و عرق کردن و…. شود که همه این موارد خواب شخص را مختل  می‌کنند. بهتر است با همسر خود صحبت کنید و به توافق برسید تا قبل از خواب به یکدیگر عشق بورزید اما در حین خواب هر کدام‌تان در هر حالتی که راحت هستید بخوابید تا خواب باکیفیتی داشته باشید.

استفاده از وسایل الکترونیکی

هرگز قبل از خواب و در تخت خواب از وسایل الکترونیکی مثل موبایل و تبلت و… استفاده نکنید. این وسایل که صفحه نمایش نورانی دارند، مغز شما را بیدار نگه می‌دارند و خواب‌تان را مختل می‌کنند. حتی ممکن است نور صفحه نمایش موبایل تان، باعث ایجاد اختلال در خواب همسرتان نیز بشود.

همه موارد گفته شده، می تواند باعث مختل شدن خواب یکی از زوجین یا هر دو شود که همین موضوع باعث می‌شود یکی از زوجین یا هر دو به توافق یکدیگر تصمیم بگیرند از هم جدا بخوابند.

جدا خوابیدن به دلیل عدم وجود عشق و علاقه و طلاق عاطفی


تنبیه همسر

برخی از زوجین بعد از دعوا، برای اینکه همسرشان را تنبیه کنند و او را متوجه اشتباهات‌شان بکنند، جای خواب خود را تغییر می‌دهند. جدا خوابیدن برای تنبیه همسر اشتباه است و اگر تکرار شود باعث سرد شدن رابطه و کاهش صمیمیت زوجین می‌شود.

حل نکردن برخی از مشکلات

زمانی که زوجین مشکلات خود را به روش‌های درست حل نمی‌کنند، مشکلات روی هم انباشته می‌شوند و شکاف عمیقی را بین زن و شوهر ایجاد می‌کنند. سردی عاطفی و شکاف عمیق می‌تواند باعث کاهش عشق و علاقه، شور و هیجان و نشاط در رابطه شود. در نتیجه زن و شوهر از هم فاصله می‌گیرند و دور می‌شوند و دیگر مثل قبل تمایل به برقراری ارتباط فیزیکی نخواهند داشت. از اینکه همسرشان جدا می‌خوابد ناراحت نمی‌شوند و دیگر واکنش خاصی نشان نمی‌دهند. همین موضوع زمینه‌ساز طلاق عاطفی می‌شود. به مرور زوجین از یکدیگر بیشتر فاصله می‌گیرند و جدا می‌خوابند. در این صورت، زن و شوهر در یک خانه مثل یک هم خانه زیر یک سقف با هم زندگی می‌کنند اما هیچ گونه عاطفه و عشقی وجود ندارد یا عاطفه و عشق در زندگی‌شان بسیار کم رنگ شده است. جدا خوابیدن هیچ مشکلی را حل نمی‌کند، بلکه مشکلات با گذر زمان بیشتر روی هم انباشته شده و بیشتر و بیشتر می‌شوند.

طبیعی است که شما و همسرتان اختلافات و مشکلاتی داشته باشید اما باید سعی کنید با گفتگوی سازنده درباره هر موضوع و مشکلی با هم صحبت کنید تا بتوانید به توافق برسید و مشکلات را حل کنید. انباشته شدن مشکلات روی هم و گذر زمان، مشکلات را بیشتر و عمیق‌تر می‌کند و عشق و صمیمیت را در رابطه‌تان می‌کُشد. ممکن است نتوانید برخی از مشکلاتی که بیش از حد در زندگی‌تان ریشه دوانیده‌اند را حل کنید. 

چرا گاهی جدا خوابیدن برای زوجین مفید و لازم است؟

خواب کافی و باکیفیت برای هر شخصی لازم و ضروری است. اگر همسرتان عادت‌های بدی در خواب دارد که خواب شما را مختل می‌کند، می‌توانید گاهی از او جدا بخوابید اما باید مطمئن شوید که جدا خوابیدن شما آسیبی به زندگی زناشویی و زندگی مشترک‌تان نمی‌زند.

چطور باید پیشنهاد جدا خوابیدن را به همسرتان بدهید؟

اگر تصمیم گرفتید برای ترمیم و قوی‌تر کردن رابطه‌تان گاهی از هم جدا بخوابید، این موضوع را با همسرتان درمیان بگذارید، اهمیت خواب کافی را برایش توضیح دهید و بگویید که فقط امروز یا بعضی از روزها از هم جدا می‌خوابید اما این موضوع هیچ گونه لطمه‌ای به زندگی مشترک و رابطه زناشویی شما وارد نخواهد کرد. اگر به دلیل خروپف یا اختلال حرکت دوره‌ای اندام همسرتان تصمیم گرفتید گاهی از هم جدا بخوابید، او را به خاطر اختلالاتش یا عادت‌های بدی که در حین خواب دارد، سرزنش نکنید. به همسرتان بگویید که می‌توانید با هم برای حل مشکل‌تان، اقدام کنید.

این نکات را رعایت کنید

اگر تصمیم گرفتید به دلایلی گاهی از همسرتان جدا بخوابید، حتما این نکات را رعایت کنید:

  • باید در طول روز زمان زیاد و باکیفیتی را با همسرتان بگذرانید تا میزان صمیمیت و عشق و علاقه‌تان کم نشود.
  • رابطه جنسی و عشق ورزیدن‌ها نباید به خاطر جدا خوابیدن از زندگی شما حذف شوند.
  • هدف از جدا خوابیدن، نباید تنبیه همسرتان یا قهر کردن باشد.
  • نباید هر شب جدا از همسرتان بخوابید. گاهی در صورت نیاز این کار را انجام دهید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها