روش‌های بازاریابی سنتی اگرچه هنوز هم رواج دارند و مورداستفاده قرار می‌گیرند اما در اکثر مواقع بازدهی زیادی ندارند و به عبارتی هزینه و وقت صرف شده برای آن‌ها در برابر بازدهی و عملکردشان قابل‌قبول نیست.
کد خبر: ۱۲۹۳۸۶۹

دیجیتال مارکتینگ املاک چیست؟

با گسترش علم و فناوری و دنیای مجازی تکنیک‌های نوین بازاریابی از جمله بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ به‌سرعت جای خود را در دنیای کسب‌وکار بازکرده است و هر روز رو به گسترش است شغل مشاور املاک نیز از این قاعده مستثنی نیست و تکنیک‌هایی بازاریابی دیجیتال یکی از مباحث کلیدی در آموزش مشاور املاک است و می‌توان گفت این روزها دیجیتال مارکتینگ مهم‌ترین بخش بازاریابی در رونق کسب‌وکار املاک محسوب می‌شود.

انواع مختلف بازاریابی

برای رشد یک کسب و کار لازم است که انواع مختلف بازاریابی صورت ‌گیرد و هر یک به نوبه خود از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار می‌باشند اما مهم‌ترین و پربازده‌ترین نوع بازاریابی دیجیتال مارکتینگ می‌باشد که با هزینه کمتر بازدهی خیلی بیشتری دارد.

تکنولوژی در کسب‌وکارهای مختلف ورود کرده است و در آن‌ها انقلاب ایجاد کرده است. از بازاریابی دیجیتال می‌توان در خریدوفروش ملک با تبلیغات حرفه‌ای بیشترین استفاده را کرد. انواع مختلف تکنولوژی‌های دیجیتال می‌توانند ابزار بسیار مؤثری باشند.

تفاوت دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی در املاک

دیجیتال مارکتینگ املاک چیست؟

اینترنت بیشترین تأثیر را در زندگی بشر داشته است. در دنیای اینترنت طیف وسیعی از جامعه حضور دارند و تبلیغات به کمک اینترنت با تبلیغات به‌صورت سنتی تفاوت زیادی دارد.

در تبلیغات سنتی تنها افراد کمی می‌توانند از تبلیغات شما دیدن کنند و بازاریابی طیف وسیعی ندارد اما در دیجیتال مارکتینگ هرکسی در هرجایی می‌تواند تبلیغات شما را ببیند پس محدودیت ندارد. با بازاریابی دیجیتال خیلی بهتر می‌توانید افراد بیشتری را جذب کنید. علاوه بر این در تبلیغات سنتی ذهن افراد نسبت به تبلیغات مقاومت بیشتری دارد.

مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی املاک

 تبلیغات نامحدود و کم هزینه
 جامعه هدف بسیار وسیع
 برندسازی سریعتر
 درآمد و بازدهی بالاتر
 جذب مشتری بیشتر
 و صرف زمان کمتر که همگی باعث افزایش درآمدتون خواهد شد

با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می‌توان تبلیغات و بازاریابی مؤثری داشت. جامعه هدف در اینترنت بسیار وسیع و گسترده است.

این جامعه شامل مشتریان از شهرهای دیگر و حتی ایرانیان خارج از کشور هم می‌باشد که ممکن است در شهر و منطقه‌ای که ما فعالیت می‌کنیم کار ملکی داشته باشند یا حتی یک فرد خارجی ممکن است بخواهد در شهر شما ملکی را داشته باشد یا کار ملکی داشته باشد و ما می‌توانیم خدمات ملکی خود را در جاهای مختلف ارائه بدهیم و بازاریابی وسیع داشته باشیم.

بازاریابی املاک با استفاده از دیجیتال مارکتینگ ابزاری است که به‌سرعت یک مشاور املاک را به دیگران می‌شناساند.

هزینه تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ خیلی کمتر از روش‌های سنتی می‌باشد و کارایی خیلی بیشتری دارد به همین دلیل بیشتر کسب‌وکارها سعی می‌کنند تا بازاریابی را از طریق اینترنت با هزینه کمتر انجام دهند.

بازدهی دیجیتال مارکتینگ بهتر و سریع‌تر از روش‌های قدیمی است که انگیزه شما را برای کارکردن بالا می‌برد. شما می‌توانید با دیجیتال مارکتینگ زمینه را برای کارکردن در شهرهای دیگر و خریدوفروش ملک در دیگر مکان‌ها فراهم آورید و با توسعه کسب‌وکار خود به‌راحتی درآمد خود را افزایش دهید.

شبکه‌های اجتماعی

دیجیتال مارکتینگ املاک چیست؟

استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی کسب‌وکار در چند سال اخیر رشد خیلی زیادی داشته است.

شغل مشاور املاک نیز از این موضوع عقب نمانده است و بنگاه‌ها و مشاوره‌های حرفه‌ای از این فضای مجازی بهره زیادی می‌برند.

شما می‌توانید به طور شخصی و یا به‌عنوان بنگاه در کانال‌های اجتماعی گروه یا کانال مشتریان و همکاران املاک درست کنید و هر روز انواع فایل‌های موجود، شرایط مالی، پست های آموزشی املاک، عکس‌های زیبا و جذاب از ملک‌هایی که در اختیار دارید را به همراه آدرس وب‌سایت خود و آدرس و شماره‌تلفن دفتر املاک خود را در قالب پست طراحی کرده و برای اعضا ارسال نمایید.

در مورد شبکه‌های مجازی باید گفت در ایران پرطرف‌دارترین شبکه‌ها تلگرام، اینستاگرام و و اتساپ هستند که جزء شبکه‌های اجتماعی عامه‌پسند محسوب می‌شوند.

اگرچه تلگرام فیلتر شده است، اینستاگرام در شرف فیلتر شدن است و واتساپ تحلیل به فیلتر می‌شود ولی شما می‌توانید با استفاده از VPN خیلی راحت از این شبکه‌ها برای کسب‌وکار خود استفاده کنید.

شبکه اجتماعی لینکدین از دیگر شبکه‌های اجتماعی مربوط به کسب‌وکار است که مطالب مرتبط با استخدام و کسب‌وکار در آن منتشر می‌شود که اتفاقاً برای پیداکردن بازار هدف می‌تواند کارایی زیادی داشته باشد.

گوگل پلاس، پینترست، فیس‌بوک و توییتر هم از دیگر شبکه‌های مجازی هستند که البته در ایران کمتر موردتوجه قرار می‌گیرند و شما می‌توانید با بازکردن اکانت کاربری به نام خود و یا بنگاه مشاور املاک کسب‌وکار خود را معرفی کنید.

نکات مهم دیجیتال مارکتینگ

وقتی می‌خواهید از دیجیتال مارکتینگ در کار املاک استفاده کنید باید یک سری نکات را مدنظر قرار دهید. به همین علت باید با فردی خبره در زمینه بازاریابی اینترنتی مشورت کنید.

اولین نکته‌ای که باید آن را مدنظر قرار دهید جامعه هدف است. تبلیغات شما باید با جامعه و بازار هدف متناسب باشد.

استفاده از تصاویر و فیلم در بازاریابی اینترنتی املاک در ایران کاری است که به بهتر دیده‌شدن شما کمک زیادی می‌کند و می‌تواند روی ذهن افراد تأثیر بیشتری داشته باشد به همین دلیل هرچه تصاویر و فیلم‌های مرتبط و تأثیرگذارتری را در دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید حتی پس از مدتی می‌توانید از نتیجه اعتماد مشتریان راضی خود برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کنید و اگر در این مورد عملکرد خوبی نداشته باشید هرچقدر هم که بازاریابی خوبی داشته باشید نمی‌توانید کسب‌وکار پررونق ایجاد کنید به همین علت باید سعی کنید در این زمینه هرچه بهتر خود را برند کنید. برای این منظور باید در معاملاتتان به‌خوبی عمل کنید تا با جلب اعتماد مشتریان یک بازار وفادار داشته باشید.

محتواهایی که برای بازار یا روی سایت قرار می‌دهید نباید صرفاً یک ادعا باشد و باید بتوانید به‌تمامی آن‌ها عمل کنید بنابراین برای جذب مشتری دست به تبلیغاتی که نمی‌توانید به آن عمل کنید نزنید.

می‌توانید برای بازاریابی از روش‌هایی مثل قراردادن عکس و فیلم فایل‌های املاک خود کمک بگیرید در این صورت نیازی به بازدید حضوری افراد برای ملک نیست و بهتر می‌توانید کار کنید با این روش با صرف هزینه کمتر می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید.

روش‌های مختلفی را برای بازدید مجازی از املاک می‌توانید استفاده کنید و بدون شک مشتریان شما از این روش‌ها استقبال خواهند کرد.

با به‌کارگیری روش‌های مختلف بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ در ایران می‌توانید به‌راحتی مشتریان خود را چندین برابر کنید و در کسب‌وکار خود بسیار موفق باشید همچنین استفاده از این روش‌ها نسبت به بازاریابی‌های سنتی هزینه‌های شما را هم کمتر می‌کند ممکن است مشتریانی داشته باشید که از شهرها و استان‌های دیگر باشند و می‌توانید به‌صورت اینترنتی یا تلفنی برای ارائه خدمات با آن‌ها در تعامل باشید. در این صورت رفت‌وآمدهای شما و مشتریان کمتر شده است و کسب‌وکار به‌روز و مدرن خواهید داشت.

امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که مقاله و فیلم‌های آموزشی رایگان ویژه مدیران املاک را مشاهده نمایید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها