یکی از ترسناک ترین تجربه هایی که فرد می تواند داشته باشد شنیدن صحبت های یکی از دوستان یا عزیزان است که می گوید می خواهند بمیرند. اگرچه کنار آمدن با این اطلاعات با برچسب زدن به عنوان یک رفتار جلب توجه یا چسبیدن به این افسانه که افرادی که در مورد خودکشی صحبت می کنند در واقع آن را دنبال نمی کنند ، وسوسه انگیز است ، اما باید همه علائم هشدار دهنده خودکشی را جدی تلقی کرد.
کد خبر: ۱۲۹۳۵۵۰

به گزارش جام جم آنلاین، خطر فوری شامل شخصی است که اسلحه ، قرص یا وسایل دیگری در اختیار دارد که باید خودکشی کند. در صورت امکان آنها را تنها نگذارید و تمام تلاش خود را برای از بین بردن هرگونه وسیله احتمالی که می توانند برای صدمه زدن به خود استفاده کنند انجام دهید.

در صورت بی خطر بودن ، ممکن است دوست خود را به اورژانس برسانید. پزشکان سلامت روحی و جسمی آنها را ارزیابی کرده و برنامه روشنی ایجاد می کنند که به ایمن ماندن آنها کمک می کند.

از طرف دیگر ، اگر فکر می کنید تهدید جدی است ، اما قریب الوقوع نیست ، باز هم مهم است که عمل کنید ، اما ممکن است برای نشان دادن حمایت ، گوش دادن و تشویق آنها برای جستجوی کمک حرفه ای وقت بگذارید. راهنما در دسترس است در اینجا چند نکته مفید از منابع مختلف پیشگیری از خودکشی آورده شده است.

  • پشتیبانی را نشان دهید

برای اینکه دوست حامی و همدل باشید می توانید کارهای مختلفی انجام دهید. نکته اصلی این است که از قضاوت یا انکار آنچه دوست شما احساس می کند جلوگیری کنید.

  • از قلب صحبت کن

اگر از روی عشق و نگرانی صحبت می کنید هیچ چیز درست یا غلطی وجود ندارد که بتوانید بگویید. فقط خودت باش. با مکالمه با آنها ، در حالی که گریه می کنند یا هر چیز دیگری که لازم باشد نشان می دهید که برایتان مهم است. تحقیقات نشان داده است که تصدیق آنچه مردم تجربه می کنند ممکن است به آنها در پردازش افکار خود کمک کند  و افکار خودکشی را کاهش دهد.

  • گوش کنید

فردی که میخواهد خود کشی کند معمولاً بارهایی را به دوش می کشد که احساس می کند دیگر نمی تواند از عهده آن برآید. هنگامی که احساس ناامیدی ، عصبانیت و تنهایی خود را تخلیه می کنند ، به آنها گوش دهید. گاهی اوقات این کافی است تا بار را به اندازه کافی تخلیه کنند تا آنها به افکار منفی ادامه ندهند.

  • اعتبار سنجی را نشان دهید

دلسوز ، بدون قضاوت ، صبور ، آرام و پذیرنده باشید. فرد نگرش شما را انتخاب کرده و شروع به آینه کردن آن برای خودش می کند.

  • افکار خودکشی را تأیید کنید

از پرسیدن اینکه "آیا فکر خودکشی می کنید؟" نترسید. مطالعات نشان می دهد که پرسیدن از دوستان و اعضای خانواده در معرض خطر در صورتی که به خودکشی فکر می کنند ، افکار خودکشی را افزایش نمی دهد . شما با پرسیدن ایده در ذهن آنها نمی گذارید. برعکس ، پرسیدن به شما اطلاعات ارزشمندی درباره نحوه ادامه کار و کمک به شما می دهد.

اگر پاسخ مثبت است ، این سه سوال را دنبال کنید:

آیا به نحوه انجام این کار فکر کرده اید؟

آیا شما آنچه برای اجرای برنامه خود نیاز دارید دارید؟

آیا می دانید چه زمانی این کار را انجام خواهید داد؟

 

خوشبختانه ، اکثریت مردم یا خواهند گفت که هیچ برنامه مشخصی ندارند یا اینکه خودشان انگیزه ای برای انجام این کار ندارند. اگرچه این هنوز یک وضعیت جدی است ، شما می دانید که آنها احتمالاً در معرض خطر آسیب رساندن به خود نیستند. سخنان آنها را به عنوان درخواست کمک در نظر بگیرید و به آنها کمک کنید تا کمکهای مورد نیاز خود را دریافت کنند . آنها را ترغیب کنید در اسرع وقت از متخصصان کمک بگیرند.

اگر پاسخی که به شما می دهند باعث می شود که باور کنید خطر فوری دارند ، در تماس با مقامات دریغ نکنید. دوست شما ممکن است به شما بگوید که به آنها خیانت می کنید یا آنها را عصبانی می کنید. اگر اقدامی کنید ممکن است احساس کنید دوستی آنها را از دست خواهید داد. فقط به یاد داشته باشید که اگر این کار را نکنید ممکن است برای همیشه دوستی آنها را از دست بدهید. وقتی دوباره خوب شدند ، از شما تشکر می کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها