مردم فکر می کنند اگر جواب تست کرونا منفی باشد دیگر منتقل کننده نیستند اما ظهور پیدا کردن علائم ممکن است دو هفته طول بکشد. با این حال میانگین زمان ظاهر شدن علائم حدود پنج روز است.
مردم فکر می کنند اگر جواب تست کرونا منفی باشد دیگر منتقل کننده نیستند اما ظهور پیدا کردن علائم ممکن است دو هفته طول بکشد. با این حال میانگین زمان ظاهر شدن علائم حدود پنج روز است.
کد خبر: ۱۲۸۷۷۲۱

به گزارش جام جم آنلاین اگر فکر می کنید نتیجه آزمایش منفی به این معنی است که ویروس کرونا ندارید به صورت ساده باید بگوییم اشتباه می‌کنید چرا که امکان دارد چند روز طول بکشد تا اثر ویروس در آزمایش کرونا ظاهر شود.

دکتر لیانا ون ، پزشک اورژانس در این زمینه می‌گوید: می دانیم که دوره ابتدایی کرونا ممکن است تا ۱۴ روز طول بکشد و قبل از آن در حالی که علائمی ندارید، ممکن است آزمایش شما نیز منفی شود. در عین حال می‌توانید ویروس را به دیگران منتقل کنید.

بنابراین اگر می خواهید قبل از دیدن دوستان یا خانواده خود آزمایش کرونا بدهید باید این موارد را به خاطر داشته باشید:

اگر روز گذشته به این ویروس مبتلا شده باشید، آزمایش امروز نتیجه آن را نشان می‌دهد؟

احتمالا نه. یک مطالعه در مجله پزشکی Annals of Internal Medicine با بررسی نتایج تست افرادی که کرونا دارند تخمین می‌زند که احتمال نتیجه آزمایش نادرست/منفی در روز اول ۱۰۰٪ بود.

بر اساس این مطالعه، در روزی که افراد علائم ویروس کرونا را نشان می‌دهند، میانگین نرخ منفی کاذب به ۳۸ درصد کاهش یافته است. سه روز پس از شروع علائم ، میزان جواب منفی کاذب به ۲۰٪ کاهش یافت. جواب منفی کاذب بدان معنا است که شما واقعا آلوده هستید اما آزمایش ویروس کرونا نتیجه منفی نشان می‌دهد.

جاستین لسلر ، نویسنده ارشد این مطالعه و دانشیار اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی بلومبرگ جان هاپکینز در این باره می‌گوید: تکثیر ویروس در بدن زمان می‌برد به همین خاطر تشخیص آن زمان‌بر است.

حالا باید نتیجه بگیریم که فرد پس از مواجهه احتمالی با ویروس باید چند روز برای آزمایش منتظر بمانید؟

لسلر می‌گوید: هیچ قانون قاطعی وجود ندارد، اما شواهد نشان می دهد که انجام آزمایش تا روز سوم پس از مواجهه با ویروس کاربرد زیادی ندارد.

آیا زمانی که تست منفی داده‌ام می‌توانم منتقل کننده ویروس باشم؟

بله. دکتر روچل والنسکی ، رئیس بخش بیماری های عفونی در بیمارستان عمومی ماساچوست می‌گوید: مردم فکر می کنند اگر جواب تست کرونا منفی باشد دیگر منتقل کننده نیستند اما ظهور پیدا کردن علائم ممکن است دو هفته طول بکشد. با این حال میانگین زمان ظاهر شدن علائم حدود پنج روز است.

یکی از دلایل انتشار زیاد کرونا این است که افراد می توانند بدون هیچ علامتی مبتلا شوند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده تخمین می زند که ۴۰٪ از بیمارها بدون علامت بوده و ۵۰٪ از انتقال ویروس قبل از شروع علائم اتفاق افتاده است.

جالب است بدانید یکی از عواملی که باعث شد شیوع SARS به سرعت کنترل شود و به بیماری همه گیر تبدیل نشود این بود که افراد تا زمان بروز علائم ویروس را منتقل نمی‌کردند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها