نکته های بسیار مهم درباره عشق

ویژگی های عشق افسانه ای

راه های برای حمایت از همسر

چگونه از همسر خود حمایت کنیم

حمایت از همسر، عامل بسیار مهمی در آرامش روحی و روانی هر دو طرف می‌باشد. یکی از پایه‌های اصلی خانواده سالم، حمایت از همسر است. اما شاید برخی از افراد راه‌های حمایتی را ندانند و ناخواسته به جای پشتیبانی از او باری بر دوشش شوند.
کد خبر: ۱۲۸۵۹۰۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ساعد نیوز ، یکی از مهم ترین فاکتورهای سلامت روان، احساس حمایت شدن از جانب اطرافیان است. هنگامی که فرد احساس می کند در شرایط سخت، فرد یا افرادی هستند که می توان به آن ها تکیه کرد و در کنترل شرایط روی کمکشان حساب کرد، با آرامش و قدرت بیشتری با مشکلات مواجه می شود.
از طرفی حمایت شما از همسرتان باعث بیشتر شدن محبت و صمیمیت میان شما شده و زندگی بهتری را برایتان به همراه خواهد داشت. در صورتی که فضای محبت و حمایت را در خانه ایجاد کنید، می توانید انتظار داشته باشید که شما نیز در شرایط سخت، از حمایت طرف مقابلتان بهره خواهید برد.

یکی دیگر از فواید حمایت از همسر جنبه آموزشی این حمایت برای فرزندانتان است. هنگامی که فرزند شما میان پدر و مادرش، حمایت و کمک را می بیند احترام به خانواده و حمایت از اعضای خانواده را یاد خواهد گرفت.

حمایت از همسرتان می تواند بسیاری از آسیب ها را از محیط خانه دور نگه دارد، برای مثال هنگامی که همسرتان در شرایط سختی قرار دارد، اگر احساس کند که از جانب شما حمایتی دریافت نمی کند، ممکن است رابطه بینتان به سمت سردی، درگیری و مشکلات جدی پیش برود. در نتیجه حتی برای جلوگیری از عوارض ناخوشایند بی توجهی هم که شده، در روزهای سخت زندگی همسرتان همراه او باشید.

چگونه از همسر خود حمایت کنیم

راه های حمایت از همسر

حمایت از همسر، عامل بسیار مهمی در آرامش روحی و روانی هر دو طرف می باشد. یکی از پایه های اصلی خانواده سالم، حمایت از همسر است. اما شاید برخی از افراد راه های حمایتی را ندانند و ناخواسته به جای پشتیبانی از او باری بر دوشش شوند.

در ادامه به 8 راه برای حمایت از همسر برداخته ایم:

 پیش بینی استرس و مشکلات

برای این کار باید از برنامه هفتگی و روزانه همسرتان اطلاعاتی داشته باشید تا بتوانید از قبل پیش زمینه ای برای آرامش همسرتان فراهم کنید. برای مثال وقتی قرار است همسرتان در یک جلسه کاری سخت شرکت کند که برای حضور در آن بسیار مضطرب می شود، با اطلاع از این جلسه کاری می توانید از روز قبل کارهایی برای کاهش استرس او انجام دهید و این گونه همسر خود را حمایت کنید. همچنین به این وصورت می توانید اعتماد به نفس او را نیز افزایش دهید.

در آغوش گرفتن

تماس فیزیکی و در آغوش گرفتن همسر، نقش بسیار مهمی در آرامش روحی و روانی او دارد. در یک آزمایش متوجه شدند کسانی که با همسرشان تماس بدنی بیشتری دارند، به اتفاقات استرس زا عکس العمل کمتری نشان می دهند. پس با در آغوش گرفتن همسرتان می توانید او را از نظر روحی و روانی حمایت کرده و ازدواج موفقی داشته باشید.

 صمیمیت با همسر

صمیمیت بین زوجین یعنی آرامش روانی بیشتر که این صمیمیت منجر به حمایت عاطفی می شود. تحقیقات نشان داده افرادی که ازدواج موفق و صمیمیت بیشتری در ازدواج خود دارند، از سلامت جسمی و روانی بیشتری برخوردار هستند.

داشتن رابطه جنسی

رابطه جنسی می تواند استرس و اضطراب روزمره و ناراحتی ها را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد. وقتی که مشکلات همسرتان را آزار می دهد، می توانید با برقراری رابطه جنسی استرس او را به میزان زیادی پایین بیاورید. ماساژ جنسی یکی از تکنیک های موثر برای آرام کردن فرد در زمان استرس است.

امیدواری دادن

وقتی که همسرتان مشکلات و دغدغه هایی دارد، او را تشویق کنید به این که نکات مثبت را ببیند. به او بگویید که به توانایی های او اطمینان دارید و مطمئنید که همه چیز بهتر می شود. با امیدواری دادن به همسرتان می توانید از او حمایت کنید.

اجازه دهید زمانی برای خودش داشته باشد

هم خانم ها و هم آقایان احتیاج دارند به این که زمانی را تنها باشند و این زمان را به خودشان اختصاص دهند. برای مثال ممکن است فردی احتیاج داشته باشد که زمان هایی را با دوستان خودش بگذراند؛ پس اگر همسرتان چنین درخواستی داشت او را منع نکنید. توجه به خواسته ها به نوعی نشان دهنده احترام به همسرتان است، با این رفتار به او عزت نفس نیز می دهید.

 شریک و همدم بودن

اگر همسرتان ناراحت است به او نشان دهید که شما نیز از ناراحتی او غمگین هستید. اگر همسرتان خوشحال است شما نیز همراه او بخندید و با او جشن بگیرید. این گونه به او نشان می دهید که احساسات و هیجاناتش برای شما ارزش دارد و به این صورت از او حمایت می کنید.

 گوش دادن به او

وقتی که همسرتان مشکلاتی دارد می توانید فقط یک گوش شنوا برای او باشید تا خودش را تخلیه کرده و سبک شود. لازم نیست حتما برای مشکلات همسرتان یک راه چاره پیدا کنید. فقط با گوش دادن به همسرتان می توانید به او آرامش بدهید و از استرس و نگرانی او کم کنید.

عوارض و پیامدهای عدم حمایت از همسر

عدم حمایت از همسر در واقع ناشی از این مساله است که عشق و علاقه بین زوجین کاهش یافته و نسبت به یکدیگر بی تفاوت شده اند. به این ترتیب اگر عدم حمایت از همسر ادامه یابد و ریشه آن پیدا نشود، طلاق عاطفی اتفاق می افتد. تصور کنید خانواده ای را که دو رکن اصلی آن یعنی زن و شوهر نسبت به هم به تفاوت هستند و یکدیگر را حمایت مالی و عاطفی نمی کنند. در این صورت خانواده به تدریج دچار مشکل شده و دیگر اعضا نیز آسیب می بینند.

حمایت از همسر در مقابل خانواده

حمایت از همسر در مقابل خانواده بسیار مهم است که راهکارهای آن عبارتند از:

 مشکلات و اختلافات میان خود را به خانواده تان نگویید چراکه دیدشان نسبت به همسرتان تغییر می کند.

 برای جلب رضایت خانواده، دل همسرتان را نشکنید و به او توهین نکنید.

برای والدین و همسرتان مشخص کنید که هر کدام از آن ها جایگاه خاص خود را برای شما دارند؛ یعنی اینکه علاقه و حمایت از همسرتان به معنی بی علاقگی به والدین نیست.

 دخالت های خانواده در زندگی مشترک خود را تا حد امکان محدود کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها