مهمانپرست در گفتگو با جام جم آنلاین:

کشورهای غربی از واژه دموکراسی فقط استفاده ابزاری می کنند

سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه با اشاره به اهانت فرانسه به حضرت محمد (ص) براین باور است: دموکراسی یکی از این واژه ها است. از یک طرف اهانت به مقدسات دینی و شخصیت های الهی است از طرفی حتی تحقیقی تاریخی و علمی را با مجازات روبرو می کنند و آن را ممنوع می دانند. این ها نشان دهنده تضادی در درون جامعه غرب است که مشخص می کند واژه های زیبای تعریف شده و تنها استفاده ابزاری دارند.
کد خبر: ۱۲۸۴۴۴۴

کشورهای غربی از واژه دموکراسی فقط استفاده ابزاری می کنند

رامین مهمانپرست سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در گفت و گو جام جم انلاین درباره اهانت فرانسه به حضرت محمد(ص) گفت: آنچه در مجموع می توان به آن اشاره کرد بحث اهانت به مقدسات و شخصیت های دینی و توهین به ادیان است که توسط کشورهای غربی به آن دامن زده می شود. این حرکت سالهاست شروع شده و هدف اصلی آن تحریک مسلمانان و ایجاد درگیری های مذهبی به نظر می رسد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اگر هم زمانی این اقدامات با بوجود آمدن گروه های تروریستی که به نام اسلام نوشته شده مثل القاعده، طالبان و داعش که مشخصا با همکاری رژیم های خاصی شکل گرفته اند و آمریکا و سرویس های امنیتی کشورهای غربی و صهیونیست ها و برخی کشورهای مرتجع منطقه در یک همکاری اعلام نشده و به ایجاد این گروه ها دامن زده اند و با استفاده از تفکر وهابی گری که از عربستان سعودی نشات می گیرد چهره اسلام را مخدوش و خشن و تروریستی به اسلام بدهند.
 
او اذعان داشت: به نظر می رسد، در دنیای امروز توطئه ای سازمان یافته بر علیه اسلام روشنگر شکل می گیرد. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با هدف روشنگری مسلمانان و احیای دوباره اسلام در دنیا و با قطع وابستگی از قدرت های بزرگ و با حرکت به سمت نوعی استقلال و وحدت بین مسلمانان این مساله منافع کشورهای غربی را به خطر انداخت. در حال حاضر شاهد دامن زدن به تحریکات مذهبی و نشان دادن چهره ای مخدوش از اسلام به وسیله گروه های خود ساخته کشورهای غربی به نام اسلام هستیم. همچنین در کنار آن شاهد عادی سازی روابط صهیونیست ها با کشورهای عربی هستیم که در مجموع همه آنها یک هدف را در پیش گرفته اند.
 
مهمانپرست تصریح کرد: در کشورهای غربی واژه هایی تعریف شده که فقط از آنها استفاده ابزاری می شود. دموکراسی یکی از این واژه ها است. از یک طرف اهانت به مقدسات دینی و شخصیت های الهی است از طرفی حتی تحقیقی تاریخی و علمی را با مجازات روبرو می کنند و آن را ممنوع می دانند. این ها نشان دهنده تضادی در درون جامعه غرب است که مشخص می کند واژه های زیبای تعریف شده و تنها استفاده ابزاری دارند.
 
وقتی خود زنان و کودکان را به کشتن می دهند بحث حقوق بشر برایشان مطرح نیست ولی در قانون مجازات که در کشورهای مختلف بر اساس اعتقادات و فرهنگ آنها انجام می گیرد را منافی حقوق بشر می دانند.
 
سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه عنوان کرد: مقابله با تروریسم را طوری تعریف کرده اند که جنبش هایی که برای قطع وابستگی و برای آزادی کشورشان فعالیت می کنند و تروریست قلمداد شوند. ولی ترور شخصیت های کشورهای مستقل را به وسیله رژیم های غاصبی چون رژیم صهیونیستی و یا رژیم آمریکا و به طور واضح ترور شخصیت هایی چون سردار سلیمانی را می پذیرند و مشروع جلوه می دهند ما این مساله را در موضوع هسته ای نیز دیده ایم. کشورهای مستقل برای استفاده از دانش هسته ای و برای اهداف صلح آمیز تحت فشار هستند ولی خود این کشورها سلاح های هسته ای خود را تکثیر می کنند و کشورها را به استفاده از آن تهدید می کنند.
 
وی در پاسخ به این سوال، راهبرد ایران در این باره باید چگونه باشد گفت: یکی از بهترین اقدامات روشن کردن افکار عمومی در کشور خودمان و سایر کشور ها است. مردم باید روشن شوند و فریب این واژه ها با چنین ظاهر قشنگی را نخورند. در واقع ما باید در دیپلماسی عمومی بسیار قدرتمندی وارد جنگ نرمی بشویم که بر علیه ما و کشورهای مستقل در جریان است و به خوبی بتوانیم تحرکات سازنده ای داشته باشیم. باید افکار عمومی را مخاطب قرار بدهیم و روشنگری کنیم و با عدله و با منطق ثابت کنیم آنها خود هیچ پایبندی به اصول ندارند. مقام معظم رهبری با ارسال نامه خطاب به جوانان که در دوره دیگری نیز انجام شده بود تصمیم به روشنگری دارند تا جوانانی را که می توانند وارد حرکتی اثر بخش بشوند آگاه کنند. در کنار وحدتی که باید در جهان اسلام وجود داشته باشد با این موارد می توان مجموعه کاملی تشکیل داد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها