گفت‌وگو با کریم باقری درباره اوضاع نه‌چندان خوب این روزهای پرسپولیس

به جای مقصر، دنبال جانشین شجاع باشیم

پرسپولیسی‌ها تصور می‌کردند بعد از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا، همه چیز اطراف‌شان گل و بلبل می‌شود اما از لحظه‌ای که پنالتی علی شجاعی، سرخپوشان را به فینال آسیا کشاند تا امروز شاهد اتفاقات پیچیده‌ای در این باشگاه و داخل تیم بودیم: جدایی شجاع خلیل‌زاده تا استعفای مهدی رسول‌پناه پس از یک دوره کامل جنجال و حواشی.
کد خبر: ۱۲۸۲۹۲۰

به جای مقصر، دنبال جانشین شجاع باشیم

به گزارش جام جم آنلاین، در تمام این مدت، کریم باقری عضو تاثیرگذار پرسپولیس سکوت اختیار کرده‌بود اما او به تازگی دست از سکوت کشیده و صحبت‌های مهمی انجام می‌دهد. با آقاکریم که محبوبیت خاصی نزد طرفداران فوتبال دارد، برای دقایقی به صحبت پرداختیم که می‌خوانید.

انتظار رقم خوردن چنین وضعیتی را داشتید؟
 
واقعا نمی‌دانم چه بگویم. بعد از این‌که به فینال رسیدیم، مسائلی را به چشم دیدیم که باور کردنش خیلی سخت است. متأسفانه بعد از بازگشت از قطر در باشگاه اتفاقاتی رخ داده که حتی به ذهن کسی هم خطور نمی‌کرد. حالا باید ببینیم نظر وزارت ورزش چیست اما به عقیده من باید افرادی باشند که روی عملکرد همه نظارت کنند و وقتی باشگاه دچار حاشیه و دردسر شد، کاری برای پرسپولیس انجام بدهند. اوضاع بدی را  سپری کردیم.
 
البته اختلافات بین کادرفنی و کادرمدیریتی هم کار را سخت‌تر کرد.
 
بله منظورم همین بود. البته من شخصا با کسی مشکلی نداشتم اما به هر حال، اتفاقاتی رخ داد که دست به دست هم داد و پرسپولیس را از مسیرش خارج کرد.
اما این طور به نظر می‌رسد که اتحاد داخل تیم هم به خاطر این مسائل پاشیده‌شده.
 
منظورتان کدام اتفاق است؟ موضوع را روشن‌تر بگویید.
 
مثلا می‌گویند افشین پیروانی با یحیی گل‌محمدی مشکل پیدا کرده و برخی بازیکنان با هم قهر هستند و...
این از همان حرف‌هایی است که فقط در شبکه‌های مجازی وجود دارد وگرنه چه دلیلی می‌بینید که بگویید افشین و یحیی قهر کرده‌اند؟ آنها هر روز در محل تمرین تیم هستند و ما بر سر همه مسائل با هم صحبت می‌کنیم. داخل تیم هم من ندیدم که بازیکنان با یکدیگر مشکل داشته باشند و قهر کنند. من مربی تیم هستم و هر روز با بازیکنان سر و کار دارم اما نمی‌دانم افرادی که خارج از تیم هستند، چطور این حرف‌ها را می‌زنند.
 
 پس می‌گویید همان اتحاد گذشته داخل تیم وجود دارد؟
 
بله. ما زمان کمی تا شروع دوباره مسابقات لیگ داریم و باید اتحادمان را حفظ کنیم. مثل گذشته، همه تلاش‌مان را برای موفقیت پرسپولیس انجام می‌دهیم. مدام به بازیکنان می‌گوییم به مسائل خارج از تیم و چیزی که در فضای مجازی مطرح می‌شود، کاری نداشته‌باشند و فقط روی تمرینات و بازی‌های خودمان تمرکز کنند؛ زیرا این تنها راه موفقیت است. البته هواداران هم باید در این مسیر به ما کمک کنند و ما هم می‌گوییم خیال‌شان راحت باشد؛ زیرا تمام تمرکز و تفکر تیم این است که به موفقیت‌های بیشتری برسیم و به تیم کمک کنیم.
 
 برسیم به موضوع جدایی شجاع خلیل‌زاده. این بازیکن به شما قول داده‌بود بماند اما چرا رفتنی شد؟
 
در ابتدا بگویم شجاع یک بازیکن بسیار خوب و با تعصب بود که همیشه بهترین بازی‌هایش را برای پرسپولیس انجام داد و حقش نیست مورد توهین قرار بگیرد. همه پرسپولیس باید از این بازیکن قدردانی کنند. حالا هم که از تیم مان رفته و به جای غصه خوردن باید با این موضوع کنار بیاییم. من هم تلاش خودم را کردم تا هر طور شده با این بازیکن صحبت کنم و او در پرسپولیس بماند اما باید قبول کنیم در این وضعیت، هر بازیکنی پیشنهاد خوبی داشته‌باشد، می‌رود تا به آینده‌اش برسد. شجاع هم رفت و ما باید به فکر یک جایگزین خوب برای او باشیم. برای همه ما مهم موفقیت پرسپولیس است.
 
 شما گفتید با شجاع در تماس بودید. در این مورد بیشتر توضیح می‌دهید؟
 
من برای شجاع آرزوی موفقیت دارم، ولی این را می‌دانم که پیش از سفر ما به قطر، این بازیکن بارها به دفتر باشگاه رفته‌بود تا مذاکره کند و بماند. به هر حال پیشنهادهایی مطرح شد که دو طرف قبول نداشتند. ما به قطر رفتیم اما من بعد از آن که فینالیست شدیم، اعلام کردم هر کاری در این زمینه از دستم بربیاید، انجام می‌دهم. حتی بعد از اردوی تیم ملی با شجاع تماس گرفتم و از او خواستم با هم به باشگاه برویم و مذاکرات را تمام کنیم اما او گفت که می‌خواهد به لیگ قطر برود. در واقع قبل از تماس من و اصلا قبل از آن که ما به قطر برویم، شجاع قراردادش را فسخ کرده بود و آماده شد که از پرسپولیس جدا شود. دیگر کاری ازدست من برنمی آمد. شجاع یک بازیکن حرفه‌ای است و خودش تصمیم گرفته که برود. در این شرایط نمی‌توان به بازیکنان خرده گرفت. او خواست در این شرایط سخت اقتصادی به پیشنهاد خودش پاسخ مثبت بدهد. ذات فوتبال هم همین است؛ یک عده می‌روند و یکسری بازیکن جدید باید جایگزین شوند. ما باید دنبال بازیکنان جدید برای تیم‌مان باشیم. الان زمانی نیست که دنبال مقصر برای مسائل اطراف‌مان بگردیم.
 
 فکر می‌کنید چه کسی مدیر باشگاه شود؟
 
من در این مورد نظری ندارم ولی دعا می‌کنم کسی به پرسپولیس بیاید که شرایط را درک کند و برنامه‌ای برای حل مشکلات داشته باشد. الان مهم‌ترین مشکل ما، بسته بودن پنجره نقل و انتقالات است. شجاع رفته و باید فکری به حال این شرایط کنیم. امیدوارم مدیر جدید باشگاه فکری به حال پرداخت بدهی و باز شدن پنجره کند تا بتوانیم بازیکنان جدیدی بگیریم و شرایط مان را عوض کنیم.
 
 به فکر حفظ بازیکنانی مثل محمدانصاری یا محسن ربیع‌خواه که می‌توانند در چند پست برای پرسپولیس بازی کنند، نیستید؟
 
اینها مسائلی است که باید یحیی گل‌محمدی در موردش نظر بدهد. از سوی دیگر، انصاری مصدوم است و نمی‌دانیم چه زمانی به شرایط بازی می‌رسد. به طور کلی بحث در مورد کنار گذاشتن یا حفظ بازیکنان در حیطه وظایف سرمربی تیم است.
 
 و چه نظری در مورد شرایط بشار رسن دارید؟ حقیقت دارد که این بازیکن خواسته در تیم باشد اما تا نیم فصل؟
 
تا جایی که من می‌دانم، بشار قرارداد دارد و ماندنی است. حتی سر تمرین ما هم آمد. من کاری به مسائلی مثل بندفسخ یا توافق برای جدایی ندارم. او فعلا بازیکن ماست و امیدوارم در تیم‌مان بماند.
 
 روزهای آینده را چطور می‌بینید؟
 
ما تلاش‌مان را می‌کنیم تا هواداران نگرانی نداشته‌باشند. از هواداران هم می‌خواهیم پشت سر تیم باشند. همه ما باید برای موفقیت پرسپولیس کار کنیم و از حاشیه‌ها فراری باشیم.

 برخی می‌گویند مهدی رسول‌پناه با صحبت‌هایی که در یک فایل ویدئویی به زبان آورد، عامل جدایی شجاع بود. شما این موضوع را قبول دارید؟
 
من هم آن ویدئو را دیدم و حرف‌ها را شنیدم و تاسف خوردم. این مسائلی بود که پرسپولیس را دچار حاشیه کرد. ما تلاش می‌کنیم هر مساله‌ای که هست، داخل تیم حل شود اما هنوز هم نمی‌دانیم در باشگاه چه می‌گذرد و چرا رسول‌پناه قبل از استعفای خود، آن حرف‌ها را زد. همان‌طور که گفتم، دیگر الان که شجاع رفته و رسول‌پناه هم از باشگاه جدا شده، نمی‌توانیم دنبال مقصر باشیم.
امیدوارم هر کسی که مسؤول باشگاه می‌شود، این شرایط را جمع و جور کند.
 
منبع : روزنامه جام جم
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها