گاهی اوقات بعداز اینکه لباس هار را میشوم ولی دوباره لباس ها بوی بد میدهند در این مطلب با خوش بو کردن لباس ها آشنا میشویم با ما همراه باشید
کد خبر: ۱۲۸۲۶۹۱
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ليمو تاپ ،بسیار ناراحت‌کننده است که اگر لباس‌ها را بشوییم، خشک کنیم و متوجه شویم که بوی بدی می‌دهند. برای اینکه لباس‌ها حتی چند روز پس از شستن بوی تازه ‌دهند، فقط کافی است در روال لباسشویی خود چند تغییر ساده ایجاد کنید. با از بین بردن بو از لباس خود شروع کرده و بلافاصله بعد از شستشو آنها را خشک کنید تا بوی رطوبت نگیرد. تهویه را در کمد خود بهبود بخشیده و وسایل جذب بو را در زیر شلوار، چمدان یا کمد خود قرار دهید.
 

خوشبو کردن لباس‌ها

۵ قطره اسانس را روی پارچه بریزید و آن را به خشک‌کن لباسشویی اضافه کنید

یک دستمال یا پارچه تمیز بردارید و حدود ۵ قطره اسانس به آن اضافه کنید. سپس پارچه را در خشک‌کن لباسشویی به همراه لباس‌های شسته‌شده‌ی تمیز و مرطوب قرار دهید و خشک‌کردن را روشن کنید. روغن اسانس رایحه‌ای بسیار سبک به لباس می‌دهد.
 
اسانس‌های موردعلاقه‌ی خود مانند اسطوخودوس، پرتقال، رزماری یا شمعدانی را امتحان کنید.

پارچه‌های معطر را در چمدان یا کمد لباس قرار دهید

چه وقتی که لباس‌ها را برای چند روز و یا چه برای کل یک فصل در جایی نگه می‌دارید، اضافه کردن یک خوش‌بوکننده می‌تواند باعث بوی تازه آنها شود. خوشبوکننده را تا زمانی که هنوز بو داشته باشد، با لباس نگه دارید و سپس آن را تعویض کنید.
 
اگر نمی‌خواهید از خوشبو کننده استفاده کنید، می‌توانید تکه‌ای صابون معطر را در دستمال کاغذی بپوشانید و آن را در کشو یا چمدان لباس قرار دهید.

توپ‌های پنبه‌ای را با عطر اسپری کنید و آنها را در کمد یا کشو قرار دهید

چند عدد توپ پنبه‌ای بزرگ را با عطر مورد علاقه خود اسپری کنید و یا روی هر توپ پنبه‌ای حدود ۵ قطره اسانس قرار دهید. آنها را درون یک کاسه قرار دهید و در کمد خود قرار دهید یا توپ‌های پنبه‌ای را در کشوهای کمدتان پراکنده کنید.
 
همچنین می‌توانید آنها را در چمدان یا جعبه‌های لباس قرار دهید.

یک کیسه یا ظرف گل خشک را در کشو یا کمد لباس‌ها قرار دهید

اگر لباس‌های‌تان را درون کمد یا کشو نگه می‌دارید یا آنها را برای سفر بسته‌بندی می‌کنید، یک کیسه را پر از اسطوخودوس خشک یا گل مورد علاقه خود کنید و آن را برای ایجاد رایحه‌ای سبک در کشو لباس‌ها قرار دهید. می‌توانید کیسه‌ی گل خشک را در کمد لباس نیز آویزان کنید.
 
همچنین می‌توانید یک شاخه‌ی سدر یا نفتالین را در کیسه قرار دهید تا لباس‌ها را از آسیب بید یا حشرات موذی حفظ کند. اگر به بوی آن حساسید نفتالین معطر بخرید.
 

برای خوشبو شدن لباس‌ها، روی آنها اسپری کنید

 

برای تهیه اسپری خود، یک بطری اسپری تمیز را با نصف فنجان یا ۳۵۰ میلی‌لیتر آب، ۱/۴ فنجان یا ۵۹ میلی‌لیتر الکل و ۳/۴ قاشق چای‌خوری یا ۳.۷ میلی‌لیتر اسانس پر کنید. درپوش را ببندید و مخلوط را قبل از پاشش روی لباس به آرامی تکان دهید. می‌توانید از هر یک از این اسانس‌های زیر استفاده کنید:
  • اسطوخودوس
  • لیمو
  • شمعدانی
  • گل سرخ
  • صنوبر یا سرو
 

حذف بوهای بد

برای خنثی کردن بو، سرکه را روی لباس خود اسپری کنید

بوی بد را با پر کردن یک بطری اسپری با سرکه سفید ارزان از بین ببرید. سپس، بر روی لباس‌هایی که نیاز به بوزدایی دارند اسپری می‌کنید. سرکه که خشک شود، بوها از بین می‌رود و بی‌بو می‌شود.
 
بهتر است که قبل از پاشیدن سرکه به کل لباس، لکه‌ای روی لباس‌ها را آزمایش کنید، زیرا ممکن است سرکه به برخی از پارچه‌های قدیمی آسیب برساند. برای اطمینان از اینکه سرکه رنگ پارچه را تغییر نمی‌دهد، لباس‌ها را برعکس کنید و یک نقطه کوچک را اسپری کنید.

ظرفی از قهوه خشک را در کمد خود قرار دهید تا بوها را جذب کند

قهوه به دلیل داشتن توانایی خنثی‌سازی بو و رایحه‌های قوی به خوبی شناخته شده است. مقداری قهوه‌‌ی دم‌کرده را برداشته و آنها را روی یک ورقه پخش کنید و بگذارید کاملاً خشک شود و سپس آنها را در یک ظرف قرار دهید. ظرف را در جایی در کمد قرار دهید تا بوی بد را جذب کند.
 
  • همچنین می‌توانید دانه‌های قهوه کاملاً تازه را در گنجه قرار دهید تا بو را جذب کند.
  • اگر مایل به استفاده از تفاله قهوه در کمد‌های خود هستید، یک کیسه را با تفاله قهوه خشک‌شده پر کنید. سپس کیسه را در کمد خود قرار دهید.
گر فقط چند ساعت لباس خیس در لباسشویی بماند، کپک و قارچ می‌تواند شروع به رشد کند. این باعث می‌شود لباس و ماشین شما شروع به بوییدن کپک کند. در عوض، به محض اینکه دستگاه متوقف شود، لباس‌های مرطوب را درون خشک کن قرار دهید.
 
اگر لباس‌های خود را به مدت بیش از ۴ ساعت فراموش کردید از لباسشویی خارج کنید، دوباره آنها را با سرکه و آب گرم بشویید تا بو از بین برود.

لباس‌های خود را آویزان کنید تا رایحه‌ای تازه و طبیعی داشته باشید

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تازه‌تر و خوشبو ماندن لباس، در واقع یکی از ارزان‌ترین‌هاست. به جای اینکه لباس‌ها را به همراه خوشبوکننده در خشک‌کن بیندازید، لباس‌ها را روی یک بند رخت در محیط باز آویزان کنید . هوای تازه لباس را خشک می‌کند و حتی نور خورشید می‌تواند آنها را ضدعفونی کند.
 
می‌توانید لباس‌ها را در زمستان یا در روزهای ابری نیز در بیرون خشک کنید، اما ممکن است خشک شدن لباس طولانی‌تر شود.
 

درب کمد خود را باز کنید تا هوا در بین لباس‌های‌تان گردش کند

اگر کمد شما در اتاقی است که رطوبت زیادی دارد، بسته نگه داشتن درب می‌تواند رطوبت را به دام بیندازد و بوی نامطبوع ایجاد کند. برای ایجاد گردش هوا، سعی کنید درب کمد را در طول روز یا یک شب باز نگه دارید.
 
اگر لباس را در یک چمدان نگه‌داری می‌کنید یا لباس‌های‌تان را در کشوهای میز آرایش نگهداری می‌کنید، چند بسته سیلیسی را در کنار آن قرار دهید تا رطوبت آن جذب شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها