کره شمالی پیش از این اعلام کرده بود که هیچ بیمار کرونایی در این کشور وجود ندارد و مرزهای خود را نیز از ژانویه بسته بود.
کد خبر: ۱۲۸۲۳۹۰

به گزارش جام جم آنلاین کره شمالی در اخطاری عجیب به شهروندان خود دستور داده است که در خانه‌ها بمانند چراکه طوفانی از گرد و خاک از سوی چین به سمت مرزهای این کشور می آید که حاوی ویروس کووید ۱۹ است.

بخش هواشناسی تلویزیون دولتی کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که این طوفان از پنجشنبه به این کشور وارد می شود.

با این حال نه روز پنج شنبه و نه امروز خبری از این طوفان نیست. از طرفی ادعای وجود ویروس کووید ۱۹ در طوفان نیز هیچ شواهد علمی ندارد.

کره شمالی پیش از این اعلام کرده بود که هیچ بیمار کرونایی در این کشور وجود ندارد و مرزهای خود را نیز از ژانویه بسته بود.

اخطار عجیب کره شمالی درباره کرونا (+عکس)

یک روزنامه کره شمالی نیز روز چهارشنبه نوشته بود که به دلیل قابل انتقال بودن کرونا از طریق هوا این طوفان بسیار خطرناک و کشنده است و برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در نتیجه این طوفان باید در خانه ها ماند.

البته باید توجه کنید که طبق اعلام مرکز کنترل بیماریهای آمریکا ویروس کرونا می تواند از چند دقیقه تا چند ساعت در هوا باقی بماند با این حال انتقال ویروس از طریق طوفان احتمال بسیار کمی دارد.

همچنین روز چهارشنبه سفارت روسیه در کره شمالی در صفحه فیسبوک خود نوشت که همه بازدیدکنندگان و توریست هایی که به این کشور آمده‌اند باید در خانه بمانند و پنجره ها را ببندند چرا که ممکن است کرونا از این طریق به کره شمالی وارد شود.

به نوشته پایگاه اخبار کره شمالی که در کره جنوبی مستقر است، در روز چهارشنبه تقریباً هیچ شهروندی در خیابان های کره شمالی دیده نمی‌شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها