کد خبر: ۱۲۸۰۲۲۶

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که چگونه تجربه کاری یا UX سایت می‌تواند بر بهینه سازی سایت شما نیز تاثیر بگذارد.

تجربه کاربری و سئو: ۴ نکته از UX برای بهبود سئو

در ادامه نیز به ۴ نکته از UX خواهیم پرداخت که با به کارگیری آنها می‌توانید سئوی سایت خود را بهبود بخشید.

تجربه کاربری یا UX چیست؟

دانش UX به ایجاد خلق بهترین تجربه برای کاربران یک وب‌سایت می‌پردازد. حتما شما نیز تمایل دارید که کاربران از کار با سایت شما لذت ببرند و زمان بیشتری را به بازدید از سایت شما اختصاص دهند.

ایجاد ترافیک مهم است اما اینکه بتوانید با تجربه کاربری مناسب، کاربران را به تعامل با سایت خود واداشته و نرخ تبدیل آنها به مشتری را افزایش دهید نیز بسیار مهم است.

چگونه UX بر سئوی سایت تاثیر می‌گذارد؟

گوگل اکنون بر ایجاد بهترین تجربه کاربری برای جستجوگران تمرکز زیادی دارد. بهینه ‌سازی سایت می‌تواند برای شما ترافیک خوبی به دست آورد و تجربه کاربری مناسب می‌تواند نرخ تعامل و تعداد مشتریان شما را افزایش دهد بنابراین این دو جنبه از دیجیتال مارکتینگ بسیار به هم آمیخته‌ شده‌اند.

اگر نتوانید تجربه خوبی برای کاربران رقم بزنید، گوگل نیز رتبه خوبی به سایت شما نخواهد داد. و UX ضعیف به سئوی ضعیف خواهد انجامید.

اما این تاثیر دقیقا چگونه انجام می‌شود؟

۱. کاربران راحت سایت شما را پیدا کرده و در آن باقی می‌مانند

شما با عملیات سئو کاربران را به سایت خود جذب می‌کنید و با ایجاد UX مناسب آنها را به سایت خود علاقه‌مند کرده و در سایت نگاه می‌دارید. با افزایش میزان زمانی که کاربران در سایت شما سپری می‌کنند،‌ به گوگل سیگنال مثبتی داشته می‌شود که سایت شما ارزشمند و مرتبط با جستجوی کاربران بوده است. بدین ترتیب گوگل نیز به شما رتبه بهتری داده و سئوی شما بهبود خواهد یافت.

۲. به کاربران کمک می‌کند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند

مهم نیست که کاربران ابتدا وارد کدام صفحه سایت شما می‌شوند. باید بتوانید به کمک یک UX مناسب کاری کنید که کاربران به راحتی مطالب مورد نظر خود را پیدا کرده و در سایت شما به گشت‌وگذار بپردازند. بدین ترتیب میزان زمان بیشتری را در سایت شما سپری خواهند کرد.

۳. تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری

با ایجاد تجربه کاربری مناسب، افراد را بیشتر با سایت و برند خود درگیر می‌کنید و این کار احتمال اینکه آنها مشتری شما شوند را افزایش می‌دهد.

۴. کاربران به سایت شما باز خواهند گشت

اغلب سایت‌ها به این موضوع فکر می‌کنند که چطور کاری کنند که کاربران دوباره از سایت آنها بازدید و خرید کنند. با ایجاد UX مناسب، کاربران تجربه مثبت خود را به خاطر خواهند سپرد و احتمال اینکه به سایت شما بازگردند بیشتر خواهد شد.

المان‌های مشترکی که که بر سئو و UX تاثیرگذار است

بین سئو و UX المان‌های مشترکی وجود دارد که بر کارآیی و رتبه سایت شما همزمان تاثیر دارند که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

۱. منو
یکی از راه‌هایی که باعث می‌شد تجربه کاربری مناسبی برای کاربران خود فراهم کنید استفاده درست از منوها می‌باشد. این منوها مانند نقشه راه برای کاربران و موتورهای جستجو عمل می‌کنند. اگر منو ساده و مناسب باشد افرادی که وارد سایت شما می‌شوند می‌توانند به راحتی مطالب مورد نظر خود را پیدا کنند و بنابراین بیشتر در سایت شما باقی بمانند.

۲. سرعت سایت
اگر از مشاوره سئو استفاده می‌کنید، حتما به شما خواهند گفت که سرعت سایت بسیار در UX و سئو سایت تاثیرگذار است. کاربران از اینکه برای لود شدن سایت منتظر بمانند متنفر هستند و دوست دارند به سرعت به اطلاعات دسترسی داشته باشند. اگر اینطور نباشد کابران سایت شما را ترک خواهند کرد. گوگل نیز تمایل دارد تا سایت‌های پرسرعت را به کاربران نشان دهد تا تجربه کاربری بهتری برای آنها فراهم شود. سرعت بالای سایت باعث افزایش تعامل کاربران شده و رتبه سایت شما نیز بهتر خواهد شد.

تجربه کاربری و سئو: ۴ نکته از UX برای بهبود سئو

۳. بهینه‌ سازی برای موبایل
اغلب کاربران از طریق موبایل از سایت‌ها دیدن می‌کنند. بنابراین مهم است که منوها، نوشته‌ها، تصاویر و... را برای آنها نیز بهینه کنید تا آنها نیز از سایت شما به راحتی استفاده کنند. با توجه به اینکه گوگل نیز به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهد، بهینه‌سازی سایت برای موبایل می‌تواند رتبه سایت شما را بهبود بخشد.

تجربه کاربری و سئو: ۴ نکته از UX برای بهبود سئو

چگونه سئو و UX را با هم ترکیب کنیم؟

سئو و UX هرکدام به تنهایی بسیار عالی هستند اما ترکیب آنها به مراتب بهتر است. بیاید با هم به ۴ روشی بپردازیم که می‌توانیم به کمک آنها سئو و UX را با هم یکپارچه کنید.

۱. بر روی طراحی بهینه شده برای تمرکز کنید

اگر قصد یکپارچه‌سازی سئو و UX را دارید از طراحی سایت شروع کنید. طراحی شما باید اینگونه باشد که هم مناسب سئو باشد و هم اینکه تجربه کاربری خوبی را رقم بزند.

اما طراحی یک سایت بهینه‌ شده برای سئو چگونه است؟

ابتدا باید کاری کنید که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی سایت شما را کراول کنند. اگر آنها نتوانند سایت شما را بررسی و کراول کنند نمی‌توانند آنها را به دیگران نشان دهند.

می‌توانید با بهینه‌کردن تگ‌های عنوان کار موتورهای جستجو را برای کراول کردن سایت خود راحت‌تر کنید. این کار کمک می‌کند تا گوگل راحت‌تر موضوع سایت و مطالب شما را متوجه شود.

روش دیگری که به کمک آن می‌توانید طراحی سایت خود را برای سئو بهینه کنید، استفاده مناسب از منوها می‌باشد. منویی که کاربردی باشد و کاربران می‌توانند به راحتی مطالب خود را از داخل آن پیدا کنند به موتورهای جستجو در کراول کردن و بررسی سایت شما کمک خواهد کرد.

۲. استفاده از دکمه‌های دعوت به اقدام (CTAs)

اگر قصد دارید کاربران را بیشتر در سایت خود نگاه دارید و نرخ تعامل آنها را افزایش دهید از دکمه‌های CTA استفاده کنید تا تجربه کاربری بهتری را رقم بزنید.

این دکمه‌ها به کاربران شما کمک می‌کنند تا مراحل مورد نظر را در سایت شما طی کرده و به مطالب مرتبط‌تر دسترسی داشته باشند. بدین ترتیب تجربه کاربری سایت شما ارتقا خواهد یافت.
با نگاه داشتن کاربران در سایت سئوی شما نیز بهبود خواهد یافت.

۳. به تصاویر تگ مناسب استفاده کنید

یکی از کارهای لازم که شرکت‌های خدمات سئو برای شما انجام می‌دهند افزایش خوانایی سایت است. اگر کسی وارد سایت شما شود ولی تصاویر برای او لود نشود نمی‌تواند بفهمد چه چیزی در آنجا قرار داشته است.

با اضافه کردن تگ به تصاویر می‌توانید جزئیاتی در مورد تصاویر را به کاربران نشان دهید که اگر تصویر لود نشود آن جزئیات نشان داده می شود. در این حالت با اینکه آنها تصاویر را مشاهده نمی‌کنند اما اطلاعاتی در مورد آن به دست خواهند آورد.

این تگ‌ها همچنین باعث می‌شوند موتورهای جستجو بتوانند اطلاعات لازم در مورد سایت شما را به دست آورند و آن را ایندکس کنند.

با این کار سایت شما در صفحه نتایج جستجو عملکرد بهتری خواهد داشت. بنابراین این تگ‌ها هم برای سئو و موتورهای جستجو و هم برای تجربه کاربری مناسب هستند.

۴. ایجاد محتوای با کیفیت

محتوای با کیفیت یکی از عامل‌های بسیار تاثیرگذار در سئو می‌باشد. محتوای با کیفیت به طرز قابل توجهی می‌تواند در افزایش رتبه سایت شما موثر باشد. پوشیده نیست که این گونه از محتوا می‌تواند تجربه خوبی را نیز برای کاربران شما فراهم کند. البته ایجاد این محتوا می‌تواند قیمت سئو سایت افزایش دهد اما نتیجه‌بخش خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها