اگر سنتان بالا رفته است و حس می کنید هوش و ذهنتان آن بازدهی قبلی را ندارد به سراغ یک موسسه آموزشی مخصوص بزرگسالان بروید و با یادگیری زبان یا موسیقی جدیدمغزتان را تقویت کنید.
اگر سنتان بالا رفته است و حس می کنید هوش و ذهنتان آن بازدهی قبلی را ندارد به سراغ یک موسسه آموزشی مخصوص بزرگسالان بروید و با یادگیری زبان یا موسیقی جدیدمغزتان را تقویت کنید.
کد خبر: ۱۲۸۰۱۲۲

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شیعه نیوز، راز و رمز تقویت هوش و حافظه در سنین بالا می تواند به سادگی برای شما شکافته شود زمانی که در زندگی روزمره خود تغییراتی لذت بخش ایجاد کنید. از سالها پیش این باور در میان مردم وجود داشت که افراد با میزان هوش مشخص متولد می شوند و در حقیقت تلاش اصلی انسان برای استفاده از همان میزان هوش در زندگی فردی و اجتماعی است اما محققان ثابت کرده اند که هر انسانی می تواند با ترفندهای محرک و تقویت کننده هوش خود را افزایش دهد .

می دانیم که یادگیری استعدادهای جدید با هوش بالاتر سریعتر و ساده تر انجام خواهد شد پس برای همین منظور بایستی روش های ساده و بدون هزینه ای که باعث افزایش هوش و توانایی یادگیری ما می شوند را شناخته و از آنها استفاده کنیم. در این بخش 7 روش موثر در افزایش هوش و یادگیری به شما معرفی خواهیم کرد.

راه و روش های تقویت هوش و حافظه در سنین بالا
1- برای تقویت هوش در بزرگسالی نوازندگی کنید:

بله درست متوجه شدید ، نواخت یکی از آلات موسیقی روشی است برای تقویت یادگیری . جالب است بدانید که دانشمندان به این واقعیت دست یافته اند که نواخت یکی از ادوات موسیقی توانایی مغز را در یادگیری ریاضیات ، زبان جدید ، قدرت تحلیل و... افزایش می دهد . از طرفی نوازندگی به واسطه تقویت نیمه یادگیری مغز قدرت خلاقیت را در فرد چند برابر می سازد.

2- مطالعه کنید هر چه که باشد تا هوشتان در بزرگسالی تقویت شود!

فواید مطالعه در ذهن شما با لذت تماشای یک فیلم هیجان انگیز برابر است . در حقیقت گاهی مهم نیست که چه چیزی را می خوانید چرا که به واسطه مطالعه ذهن شما استرس های بیرونی را به حالتی لغو می کند.

مطالعه و خواندن روزنامه ، مجله ، کتاب و... علاوه بر افزایش میزان معلومات موجب می شود که ذهن شما در تشخیص الگو ها و درک فرآیند با دقت تفسیر بالاتری عمل کند همین نیروی کاهش و مقابله با استرس را در ذهن شما چند برابر می سازد.

تقویت هوش و عملکرد مغز در بزرگسالان
3- راه تقویت هوش بزرگسالان با ورزش کردن آن هم از جنس مداوم:

مثل همیشه یکی از گزینه های توصیه شده برای رسیدن به موفقیت و آرامش ورزش کردن است. انجام حرکات ورزشی به طور مداوم و البته متناوب بسیار مفیدتر از انجام حرکات ورزشی سخت در دوره زمانی کوتاه است .

زمانی که ورزش می کنید سلول ها سرشار از BDNF که نوعی پروتئین است می شوند . سلول های مغز بعد از این تغییرات با قدرت فوق العاده در حافظه ، یادگیری ، تمرکز و درک مطالب روبرو می شوند. دانشمندان هشدار دادند که نشستن طولانی مدت و بی تحرکی نوعی مرگ آرام برای مغز است به همین دلیل اهمیت ورزش را نباید نادیده گرفت.

4- تقویت هوش بزرگسال با یادگیری زبان جدید:

حل کردن پازل های مختلف را برای تقویت هوش و حافظه خود فراموش کنید و به سراغ یادگیری زبان جدید بروید تا علاوه بر بهره گیری از مزیت های یادگیری یک زبان جدید مغز خود را همانند یک منبع یادگیری محیا سازید.

دانشمندان بر این باورند که افراد چند زبانه قدرت بیشتری در حل مسائل سخت و پازل های دشوار دارند. یادگیری یک زبان جدید این امکان را به مغز شما می دهد که در تحلیل مسائل قدرت بالاتری داشته باشد و برای حل مشکلات و مسائل راه کارهای بهتری خلق کند. علاوه بر آن صحبت کردن به دو زبان می تواند اعتماد به نفس و تسلط بر محیط را در شما افزایش دهد.

برای تقویت هوشم در سنین بالا چه می توانم انجام دهم؟
5- برای تقویت هوش بزرگسالان انباشته یادگیری های خود را تست کنید:

بسیاری از دانش آموزان دبیرستان و دانشگاه در یک سری از امتحانات به طور کلی میزان یادگیری های خود را می آزمایند که این روشی است عالی برای تقویت هوش و یادگیری که با قرار گرفتن در چنین شرایطی به حرکت در می آید.

نیاز به یادگیری تجمعی و قرار گرفتن در چنین شرایطی ما را برای فراگیری و تقویت هوش محیا می سازد پس در صورتی که امکان داشت خود را در تست های مجموعه ای تست کنید. شرکت در مسابقات تلویزیونی و رادیویی که بر اساس اطلاعات عمومی انجام می شود نیاز به یکپارچگی دارد که ذهن را به سمت این فرآیند هدایت می کند . تمام این اوصاف در یک کلمه منجر به افزایش هوش می شوند.

6- مغزتان را وادار به کار کنید!

نه به این معنا که فعالیت فیزیکی برای مغز فراهم سازید بلکه کار کشیدن از مغز یعنی تحریک و به چالش کشیدن آن . سودوکو ، پازل ، چیستان ، بازی های گروهی ، بازی با کارت های مختلف و. تمام این بازیها طیف عظیمی در مسیرهای عصبی و سیناپس ایجاد می کند که اساسا قدمی برای تقویت هوش می باشد.

زمانی سلول های عصبی در شرایط جدید پاسخ می دهند که توانایی بیشتری داشته باشند و ما با انجام این بازی های ذهنی و فکری این شرایط را از پیش برای مغز ایجاد کرده ایم و به مرور زمان افزایش هوش را در خودمان خواهیم دید.

ورزش و مدیتیشن از راه های تقویت هوش در بزرگسالان
7- مدیتیشن ، تفکرعمیق از راه های تقویت هوش بزرگسالان:

در سال 1992 "دالای لاما " " ریجارد دیویدسون" را دعوت کرد تا در یک سری مطالعات دقیق امواج مغزی را در زمان تفکر و تمرکز بر روی موضوعی خاص بسنجد . نتایج کامل این تحقیقات در سال 2004 در مجله وال استریت منتشر شد که حاکی از تاثیر مثبت تفکر و تمرکز بر روی افزایش هوش داشت .

در حقیقت با تمرکز و مدیتیشن تسلط مغز در کنترل احساسات و فعالیت های مربوط به هوش و یادگیری چندین برابر می شود به همین دلیل است که مردمان شرق باستان پیش از شرکت در حساس ترین موقعیت ها دقایقی را به مدیتیشن می پرداختند . در واقع به زبان عامیانه مدیتیشن روشی است برای در اختیار گرفتن نیروی مغز برای تقویت هوش و ذکاوت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها