طرز تهیه آبگوشت بزباش خراسانی یا مشهدی هم مثل دستور پخت بزباش همدانی است

طرز تهیه آبگوشت بزباش+فوت و فن

نخود فرنگی سرشار از ویتامین C است. باید بدانید که بدن ما نمی تواند این ویتامین را در خودش ذخیره کند. به همین خاطر لازم است، ویتامین C مورد نیاز بدن را از طریق مصرف مواد غذایی سرشار از این ویتامین تامین کرد. مصرف نخود فرنگی یکی از روش های تامین این ویتامین ضروری برای بدن میباشد.
کد خبر: ۱۲۷۹۰۲۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک،خورشت نخود فرنگی، یک غذای ساده کلاسیک لبنانی است. ترکیبی از سبزیجات، گوشت و برنج که باب میل ما ایرانی ها است. یک غذای کامل و سالم. لذیذ و دلپذیر، حتی برای بچه ها. شاید ما هم مشابه این غذا را در بین خوراک های ایرانی داشته باشیم. حتی در بسیاری از کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید : برای مطالعه مقاله طرز تهیه رب گوجه خانگی کلیک کنید.

طرز تهیه خورشت نخود فرنگی

مواد لازم خورشت نخود فرنگی

گوشت خورشتی                      1 کیلوگرم

پیاز متوسط                              1 عدد

نخود فرنگی                             1 کیلوگرم

هویج                                      3 عدد

گشنیز تازه                               1 دسته

سیر                                        8 حبه

رب گوجه فرنگی                         1/4 پیمانه

روغن                                       2 قاشق غذاخوری

چوب دارچین(متو                        2 تکه

میخک(اختیاری)                         1 عدد

زردچوبه                                   به مقدار لازم

نمک                                        1 و 1/2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه                                1/2 قاشق چایخوری

پودر تخم گشنیز                         1/2 قاشق چایخوری

 

طرز تهیه خورشت نخود فرنگی

  1. ابتدا لازم است گوشت که مدت زمان بیشتری برای طبخ نیاز دارد، پخته شود. پیازها را نگینی خرد کنید. در قابلمه ای کمی روغن بریزید، پیازها را در آن تفت دهید. بعد از حدود 2  دقیقه، تکه های گوشت خورشتی را روی پیازها بگذارید و تفت بدهید. زردچوبه را روی گوشت بریزید. گوشت ها را زیر و رو کنید. فلفل سیاه نیز اضافه کنید.
  2. بعد از اینکه 10 دقیقه گوشت به همراه پیاز، زردچوبه و فلفل تفت داده شد، آب را به قابلمه اضافه کنید. به اندازه ای آب بریزید که روی گوشت ها را کاملا پوشش دهد. 2 تکه چوب دارچین، و میخک هم (در صورت تمایل) در آب بیاندازید. این مواد کمک می کند گوشت شما در نهایت طعم و عطر دلپذیرتری داشته باشد. ابتدا شعله گاز را زیاد کنید و بگذارید با حرارت بالا آب به جوش بیاید.
  3. پس از آن که آب شروع به قل زدن کرد، حرارت را کم کنید. اجازه دهید برای 1 تا 1/5 ساعت پخته شود. در انتهای پخت، کمی نمک نیز اضافه کنید.  
  4. گشنیز تازه را شسته، ساطوری و ریز خرد کنید. سیرها را از وسط دو نیم کرده، یا به قطعات کوچک تر خرد کنید. درون یک هاون قرار داده. به همراه نصف قاشق چایخوری نمک، خوب بکوبید و له کنید. هویج ها را شسته، پوست بکنید. آن ها را به قطعات مکعبی کوچک خرد کنید.
  5. در یک قابلمه ی بزرگ، 2 قاشق غذاخوری روغن بریزید. گشنیز تازه خرد شده و سیر له شده را اضافه کرده، با حرارت ملایم قرار دهید تا حدود 5 دقیقه سرخ شوند. مراقب باشید سیرها نسوزند. سپس هویج های خرد شده را اضافه کرده، اجازه دهید حدود 3 دقیقه به همراه بقیه مواد سرخ شوند.
  6. در این مرحله تکه های گوشت خورشتی که از قبل پخته شده را، به مواد اضافه کنید. سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. و کمی تفت دهید. نخود فرنگی ها را به درون قابلمه اضافه کنید. تا اندازه ای که روی مواد را آب پوشش دهد، درون قابلمه آب بریزید.
  7.  
  8. اجازه دهید خورشت نخود فرنگی شما برای 20 دقیقه با حرارت ملایم پخته شود، تا خوب جا بیفتد. .در انتها پودر تخم گشنیز، نمک و فلفل را اضافه کرده، بگذارید خورشت چند قل ریز بخورد تا خوب طعم بگیرد.  
  9.  خورشت نخود فرنگی لبنانی معمولا در کنار رشته پلو سرو می شود. امیدواریم این غذای لذیذ را تهیه کرده و لذت ببرید.

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها