پیاده‌روی برای کاهش وزن بسیار مناسب است، اما مزایای آن بسیار فراتر از این است. از انرژی بیشتر و خلق و خوی بهتر تا تسکین استرس، تقویت خلاقیت و موارد دیگر.
کد خبر: ۱۲۷۷۸۲۳

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس مطالعه‌ای که در مجله پزشکی پیشگیری آمریکا منتشر شده است، خواه یک روز آرام داشته باشید، خواه یک روز سخت، پیاده‌ روی می‌تواند روحیه شما را بالا ببرد - به ویژه هنگامی که بیرون از منزل می‌روید.

خلاقیت خارج از برنامه

برای ایده‌ای گیر افتاده‌اید؟ به سرعت در اطراف بلوک قدم بزنید. پیاده‌ روی باعث می‌شود خلاقیت در همه زمینه‌ها در ذهن‌تان جاری شود.

مطالعه‌ای در دانشگاه استنفورد نشان می‌دهد که پیاده‌روی می‌تواند تولید خلاق را تا ۶۰ درصد افزایش دهد.

این تحقیق، نتایج یکسانی برای تمرینات داخل و خارج یافته و این تقویت خلاقانه بعد از پیاده‌روی ادامه داشته است.

تنفس راحت‌تر

اگر آسم ناشی از ورزش را تجربه کرده‌اید نیازی به اجتناب از ورزش نیست. شما فقط باید ورزش مناسب را در شرایط مناسب پیدا کنید.

کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی می‌گوید پیاده‌روی، شنا، گلف و دوچرخه‌سواری در اوقات فراغت، احتمال تحریک مجاری تنفسی شما را کمتر می‌کند.

متابولیسم حداکثر

سندرم متابولیک سه گانه شیطانی افزایش فشار خون / کلسترول، قند خون بالا و چربی دور کمر، یکی از بدترین عوارض جانبی کم تحرکی است.

این علامت دیابت، بیماری قلبی و حتی مرگ زودرس است. یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی نیجریه نشان می‌دهد که احتمال سندرم متابولیک فقط با یک ساعت پیاده‌روی در روز ۲۹ درصد کاهش می‌یابد.

عمر بیشتر

می‌خواهید بیشتر زندگی کنید؟ راه بروید. طبق تحقیقات کلینیک مایو، پیاده‌ روی سریع می‌تواند طول عمر شما را افزایش دهد ، بیشتر از کسانی که سرعت کمتری دارند. حالا اگر می‌خواهید بیشتر عمر کنید، می‌دانید که باید بلند شوید و راه بروید.

ذخیره پول

تناسب اندام می‌تواند گران باشد! صرف هزینه برای عضویت در سالن ورزشی، تجهیزات ورزشی در خانه، لباس‌های تمرینی چندان کم نیست. اما شما برای پیاده‌روی به هیچ چیز احتیاج ندارید - حتی تهیه کفش نیز اختیاری است!

خواب آسوده

داشتن یک خواب خوب شبانه یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید. اما گاهی اوقات گفتن این کار آسان‌تر از انجام است.

یک پیاده‌روی سریع ممکن است تمام آن چیزی باشد که شما نیاز دارید. به گفته بنیاد خواب، محققان دریافته‌اند افرادی که به طور منظم ورزش می‌کنند، از جمله پیاده‌روی، زودتر می‌خوابند، طولانی‌تر می‌خوابند و خواب با کیفیت بهتری حتی نسبت به افرادی که ورزش‌های شدید انجام می‌دهند، دارند.

ممانعت از فرار مغزها!

پیاده‌روی برای مغز شما نیز مفید است. محققان در دانشگاه نیو مکزیکو هایلندز کشف کردند که هنگام راه رفتن، ضربه پای شما بر روی زمین امواج فشار را از طریق شریان‌ها افزایش می‌دهد و جریان خون به مغز را تقویت می‌کند. پیاده‌روی در کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های شناختی مانند آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل نقش دارد.

ترمیم استخوان‌های شکاف خورده

تراکم استخوان ممکن است یکی از مهیج‌ترین مزایای پیاده‌روی نباشد، اما یکی از مهمترین آنهاست. افرادی که استخوان‌های قوی‌تری دارند، از پوکی استخوان و همه مشکلاتی که با آن روبرو می‌شوند مانند شکستگی، از کارافتادگی و کوچک شدن ستون فقرات جلوگیری می‌کنند. انجمن سلامت استخوان آمریکا می‌گوید: بهترین راه برای داشتن استخوان‌های قوی و سالم دویدن، انجام حرکات موزون و پیاده‌ روی است.

بینایی قوی‌تر

پیاده‌روی روزانه به شما کمک می‌کند تا با افزایش سن از بینایی خود محافظت کنید. طبق یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم اعصاب، محققان دریافتند افرادی که فعالیت هوازی منظم دارند، کره چشم سالم‌تری دارند و کمتر دچار مشکلاتی مانند تحلیل رفتن شبکیه و از دست دادن بینایی مربوط به سن می‌شوند.

گذران وقت با عزیزان

پیاده‌روی می‌تواند فرصتی عالی برای برقراری ارتباط با دوستان و خانواده، به دور از وسایل الکترونیکی را فراهم کند. وقتی شما مزایای پیاده‌روی خود را به خانواده نشان دهید، آنها نیز تشویق می‌شوند که همراه شوند.

داروی معجزه‌آسای رایگان

به طور کلی از ورزش و به طور خاص پیاده‌ روی، به دلیل توانایی کاهش خطر بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت نوع ۲ و برخی سرطان‌ها، داروی معجزه‌آسا یاد می‌شود. بیایید صادق باشیم، حفظ سلامت چندان کار پیچیده‌ای نیست که نتوانیم آن را پیش بگیریم. برخلاف داروهای واقعی، پیاده‌روی هیچ عارضه جانبی ندارد، به راحتی در دسترس، مقرون به صرفه، موثر است و از همه مهم‌تر نیازی به نسخه ندارد!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها