عضو کمیسیون برنامه، بودجه مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

دولت اراده و توانی برای کنترل ارز در کشور ندارد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد:دولت اراده و توانی برای  کنترل ارز در کشور ندارد درنتیجه شاهد آشفتگی بازار هستیم.
کد خبر: ۱۲۷۷۷۵۰

جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در‌ گفت‌وگو با جام جم آنلاین عنوان کرد: وقتی نرخ ارز به یکباره به 30 هزار تومان نزدیک می شود طبیعی است که کالا هم به شدت افزیش قیمت داشته باشد.

وی در ادامه افزود: به نظر میرسد دولت برای حل این روند بهتر است مسیر واردات را با ارز 4200 تومانی یا ارز کنترلی هدایت کند و یا اینکه تامین کالا های اساسی مردم را گسترش دهد تا اقشار مختلف تحت پوشش قرار گیرند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با اشاره به اینکه دولت موظف است از منابعی که در اختیار دارد وبه دست می اورد به مردم کمک کند تاکید کرد:البته مجلس دراقدامی اخیرا مقرر کرده 30 هزار میلیارد تومان درکارت مردم شارژ شود تا بتوانند کالاهای اساسی خود را خریداری کنندبر این مبنا  به عنوان مثال به یک خانواده 5 نفره 600 هزار تومان داده می شود.

وی با بیان اینکه درست است که این ارقام بالا نیست تاکید کرد: با این مبالغ فشار از دوش اقشار ضعیف برداشته می شود و حداقل می توانند کالاهای اساسی خود را خریداری کنند.

کوچکی نژاد درخصوص عدم توانمندی دولت برای کنترل قیمت ارز در بازار گفت:علت این است که دولت ارزی ندارد چون ارز از محل فروش نفت تامین می شد و هم اکنون فروش نفتی وجود ندارد لذا نمی تواند این موج گرانی را کنترل کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد:برای دولت سخت است که بازار ارز را کنترل کند مگر اینکه با روش های برخوردی و یا امنیتی در بحث ارز ورود کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها