آیا هنگام شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی نسبت به شستن ظروف با دست آب کمتری مصرف می شود؟

تفاوت مصرف آب در ماشین ظرفشویی و شستن با دست

کد خبر: ۱۲۷۷۷۰۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آریا بهکار ،اگر بخواهید به جای استفاده از ماشین ظرفشویی، شستن ظروف خود با دست انجام دهید و به این موضوع فکر کنید که شاید در هزینه ها و مصرف آب صرفه جویی کرده باشید، شاید در اشتباه باشید. تحقیقات نشان داده است که ماشین ظرفشویی های اتومات نسبت به شستن ظروف با آب و مایع ظرفشویی توسط افراد، آب خیلی کمتری مصرف می کنند.

ما برای اینکه خودمان میزان آب مصرفی در هر دو روش را بسنجیم، آزمایشاتی را انجام داده ایم که در آن ظروف را خودمان با دست شستیم و میزان آب مصرف شده با این روش را اندازه گیری کردیم. سپس، همین کار را توسط یک ماشین ظرفشویی اتوماتیک انجام دادیم.

نتیجه چه شد؟ هنگام شستشوی ظروف با دست، نسبت به شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی ۳٫۵ برابر آب بیشتری مصرف شد. این میزان حتی بدون در نظر گرفتن انرژی ای که برای گرم کردن آب مصرف می کنید یا زمانی که صرف کار های دیگر در این بین می کنید، برآورد شده است.

آب مصرفی در شستشو با دست-

در اینجا دلیل مصرف آب بالا هنگام شستن ظروف با دست آورده شده است.

ما با کثیف کردن چهار ظرف استاندارد شروع کردیم، ظروفی با باقی مانده ی مواد غذایی مثل گوشت خشک شده و پنیر آب شده بر روی آنها. سپس از دو نوع ماده شوینده ی رایج ظروف (یکی برای شستشو با دست و دیگری برای ماشین ظرفشویی) برای از بین بردن چربی و باقی مانده مواد غذایی بر روی آنها استفاده کردیم.

ما برای شستشوی ظروف با ماشین ظرفشویی آن را بر روی چرخه شستشوی نرمال تنظیم کردیم. برای شستشوی ظروف با دست، از دو کارمند که در آپارتمانی بدون ماشین ظرفشویی زندگی می کردند، استفاده کردیم. یکی با استفاده از مخزنی پر از آب و مواد شوینده ظروف را تمیز کرد، در حالیکه روش دیگر آب جاری را هنگام شستن ظروف با اسکاچ هدر داد.

ما با استفاده از فلومتر (وسیله اندازه گیری جریان) میزان آب مصرف شده توسط شیر آب و ماشین ظرفشویی را اندازه گیری کردیم. و پس از آن ظروف را برای مقدار تمیز شدن آنها بررسی کردیم.


حال نتایج آزمایش های ما:

هنگام شستشوی ظروف: حتی اگر ماشین ظرفشویی را کامل پر نکنید هم در شستشوی ظروف با دست آب بسیار بیشتری مصرف می شود.

در آزمایشاتمان، متوجه شدیم که برای شستن چهار ظرف مذکور با دست، بیش از ۱۲ گالون آب مصرف می شود. اگر شیر آب شما به خوبی شیر آب ما نباشد، که برای شیر آب ما ۱ گالون در دقیقه برآورد شده است، ممکن است حتی آب بیشتری هم مصرف شود.

هنگام شستن ظروف با دست ۵ برابر بیشتر از شستشو با ماشین ظرفشویی کارآمد، و ۳٫۵ برابر بیشتر از شستشو با ماشین ظرفشویی معمولی آب مصرف می شود.

در مقایسه ی انجام شده، ماشین ظرفشویی ما برای تمیز کردن ظروف تنها ۲٫۳۶ گالون آب مصرف کرد. و این ماشین ظرفشویی، یک ماشین خیلی فوق العاده هم نیست. در واقع، ۱۰ ماشین ظرفشویی آخری که ما بر روی آنها آزمایش کردیم، تنها ۳٫۴ گالون در هر دوره از شستشو آب مصرف کرده اند.

به عبارت دیگر، شستن ظروف با دست ۵ برابر بیشتر از یک ماشین ظرفشویی کارآمد، و ۳٫۵ برابر بیشتر از یک ماشین ظرفشویی معمولی آب مصرف می کند. هر چه تعداد ظروفی که با دست می شویید بیشتر باشد، آب بیشتری را هدر می دهید.

شما می توانید به جای شستن ظروف با آب شهری، با خیساندن آنها درون تشت، در فرآیند شستشو آب کمتری را هدر دهید. اما نتیجه ی آن این است که ظروف همچنان پس از تمیز کردن کثیف می باشند.

در اینجا دلایل اینکه چرا شستشو با دست بدتر می باشد برای شما آورده شده است
ممکن است فرض کنید که یک ماشین ظرفشویی تا بالا از آب پر می شود، یا یک جریان ثابت آب شیرین درون آن وجود دارد. اما کاملا در اشتباه هستید.

مصرف آب بهینه ماشین ظرفشویی-

ماشین ظرفشویی های مدرن از یک تنظییمات پیچیده پمپ، فیلتر ها، و جت های آب فشان استفاده می کنند که در طول چرخه ی شستشو از آب مصرفی دوباره استفاده می کنند. از آب تمیز تنها در ابتدا و انتهای شستشو استفاده می شود. در طول شستشو، آب برای حداکثر تمیزی ظروف از فیلتر رد شده و گرم می شود.

 دلیل برای دست کشیدن از شستشوی ظروف با دست 

به جای ساییدن بقایای مواد غذایی شام از روی ظروف خود، ماشین ظرفشویی در حالیکه شما مشغول به کار دیگری هستید، می تواند این کار را انجام دهد.
اگر در خانه یا آپارتمان خود ماشین ظرفشویی ندارید، حال وقت آن است که یکی از آنها را نصب کنید، و مدل قابل حمل آن را در نظر داشته باشید. این مدل بر روی سینک متصل می شود بنابراین نیاز به تغییرات زیادی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها