افه کردن چند اسکوپ طالبی به فالوده نوشیدنی شما هم شیک‌تر می شود و هم خوشمزه‌تر.

طرز تهیه فالوده طالبی

کد خبر: ۱۲۷۷۴۳۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک ،فالوده‌های خنک در فصل تابستان بهترین نوشیدنی‌ها هستند و در روزهای گرم حسابی می‌چسبند. فالوده طالبی خیلی راحت از میکس کردن طالبی با یخ تهیه می‌شود البته برای طعم و عطر بیشتر در اینجا از عرقیجات طبیعی و عسل استفاده شده است که لذت نوشیدن طالبی را دو چندان می‌کنند.

طرز تهیه فالوده طالبی

مواد لازم فالوده طالبی

 

طالبی بزرگ

1 عدد

یخ قالبی

1 پیمانه

گلاب

1 قاشق غذاخوری

عرق نسترن

1 قاشق غذاخوری

عسل

2 قاشق غذاخوری

گل سرخ

برای تزیین

 

بیشتر بخوانید: طرز تهیه رب انار خانگی راحت و آسان به همراه آموزش تصویری

 

طرز تهیه فالوده طالبی

 

 اول از همه طالبی را از وسط نصف کنید و هسته‌هایش را جدا کنید و دور بریزید. سپس با استفاده از اسکوپ‌ساز، شروع کنید به خارج کردن توپ‌های طالبی. این توپ‌ها قرار است برای تزیین اسموتی طالبی استفاده شوند. پس تعداد آن بستگی به سلیقه شما دارد

 

طالبی باقی مانده را پوست بکنید و خرد کنید. اگر قصد دارید از پوست طالبی به عنوان ظرف سرو استفاده کنید کف آن را با چاقو برش بزنید تا صاف شود و مانند کاسه روی سطح بایستد. و برای خارج کردن طالبی از پوست آن از یک قاشق استفاده کنید. پوست را بیش از حد نازک نکنید.

 

 

حال طالبی‌های خرد شده را همراه با قطعات یخ، گلاب، عرق نسترن و عسل داخل مخلوط کن بریزید و بزنید تا یخ کاملاً خرد و مخلوط یکنواخت شود. مقدار عسل را می‌توانید با توجه به میزان شیرین بودن طالبی کمتر یا بیشتر کنید.

 

 

وقتی فالوده آماده شد آن را داخل لیوان بریزید و با اسکوپ‌های طالبی تزیین کنید (مثلاً می‌توانید آنها را از یک سیخ چوبی رد کنید و روی لیوان قرار دهید). همچنین می‌توانید فالوده طالبی را داخل کاسه یا همان پوست طالبی بریزید و با قاشق سرو کنید. برای تزیین هم می‌توانید از اسکوپ‌های طالبی و گل سرخ استفاده کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها